1. Przeczytaj uważnie tekst i wpisz brakujące litery:Jak przechyt......yć p.....czoły?.....lubionym p.....ysmakiem Kubusia Puchatka był mi.....d. Aby odwr.....cić uwagę p.....czół, miś postanowił nieść przed sobą..... elony balonik. P.....czoły mogły nie zauwa.....yć tego, kto idzie i pomy.....leć,..... e to część d.....ewa. Krzyś nam.....wił Puchatka na balonik niebieski jak kawałek nieba. Miś wytarzał się w błocie i chwycił w łapki szn.....rek balonika. Ule.....ał w powiet.....e. Czy p.....czoły rzeczywiście wzięły Kubusia za małą, ciemną chm.....rkę?2. Wypisz z tekstu pięć rzeczowników:.................................................................................................................................................................................................... ..................................................................................................3.Wypisz z tekstu czasowniki w liczbie pojedynczej:....................................................................................................................................................................................................4.Wypisz z tekstu przymiotniki:......................................................................................................................................................................................................................................................................................................5. Do podanych rzeczowników dopisz właściwe przymiotniki:Prosiaczek -................................ Krzyś -......................................... przyjaciele -............................. Sowa -......................................... 5. Napisz w porządku alfabetycznym następujące wyrazy: zwierzęta, las, miód, rozumek, Maleństwo, osiołek.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................6. Przeczytaj uważnie zdania oznajmujące i ułóż do nich zdania pytające:Kubuś dał smutnemu osiołkowi prezent na urodziny.......................................................................................................................................................................................................................................................................................................Puchatek z Prosiaczkiem polowali na słonie.....................................................................................................................................................................................................
6. Zapisz w odpowiedniej części tabelki następujące wyrazy: prosię, pszczoły, tygrys, kangur, sowa, motyle.
ptaki
ssaki
owady
7. Zapisz i oblicz:iloczyn liczb 10 i 2 ....................................................................suma liczb 35 i 42 ....................................................................iloraz liczb 20 i 4 ....................................................................8. Oblicz:9 x 3 - 3 x 8 =..................... 21: 7 + 17 =......................24: 6 - 2 =..................... 32 - 5 x 6 =..................... (3 + 7) x 5 =.................... 8 + 4 x 5 =..................... 9 x (12 - 3) =.................... 9. Krzyś ma 8 baloników. Kubuś Puchatek ma 4 razy więcej baloników niż Krzyś, a Prosiaczek o 15 więcej niż Krzyś. Ile baloników ma Kubuś?Ile baloników ma Prosiaczek?Ile baloników mają razem Krzyś, Kubuś i Puchatek?............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................10. Zapisz składniki w takiej kolejności, żeby najłatwiej było obliczyć ich sumę:14, 42, 5, 18:....................................................................................................................................................................................................11. Napisz wszystkie liczby trzycyfrowe, w których suma cyfr jest równa 3:102,. ....................................................................................................................................................................................................Plan sprawdzianu przeprowadzonego pod koniec roku szkolnegoZadania:1. Ortografia: rz po spółgłoskach; ż; ó; u; zmiękczenie spółgłosek.2. Znajomość rzeczowników, czasowników, przymiotników.3. Forma rzeczownika i czasownika.4. Znajomość alfabetu.5. Rodzaje zdań.6. Umiejętność rozróżniania ptaków, ssaków, owadów.7. Znajomość działań matematycznych.8. Kolejność wykonywania działań.9. Umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych.10. Przemienność i łączność dodawania.11. Znajomość liczb trzycyfrowych.
................................................................................................
zoaia