AdaptZ pania jest wesolo.doc

(36 KB) Pobierz

Z panią jest wesoło

Dla 3-, 4-latków.

Rozmowy z dziećmi przy gazetce tematycznej „Moja pani”
Cele:
Dziecko:

·         Wie, kto to jest nauczyciel i jaką rolę spełnia w grupie (opieka, troska, pomoc w trudnych sytuacjach)

·         Ufa swojej pani i potrafi zgłaszać swoje problemy

Słuchanie wiersza „Nasza pani”
Cele:
Dziecko:

·         Potrafi podać imiona swoich pań oraz określić, jaka powinna być nauczycielka w przedszkolu: dobra, miła, kochana, troskliwa...

·         Wie, że pani należy słuchać oraz spełniać jej polecenia

Najbardziej na świecie kochamy panią
Prawie jak mamę, prawie tak samo.
Gdy mówi bajki, patrzymy na nią,
Gdy prosi o pomoc, nie odmawiamy,
Bo my naszą panią bardzo kochamy.

Teatrzyk kukiełkowy „Niespodzianka dla pani”
Cele:
Dziecko:

·         Zapoznało się ze sposobem zachowania się wobec pani oraz dowiedziało się, że można pani sprawić w jakiś sposób przyjemność i odwdzięczyć się za trud

·         Wie, jak zachowywać się podczas teatrzyku

Zabawa matematyczna „Układamy kwiatki dla pani”
Cele:
Dziecko:

·         Poznaje określenia „krótkie – długie”

·         Potrafi praktycznie zastosować je w zabawie, układając kwiatki do wazoników

Zabawa matematyczna „Kwiatki i wazoniki”
Cele:
Dziecko:

·         Poznaje określenia „dużo – mało”

·         Potrafi określić wielość przedmiotów

·         Porównuje liczebność zbiorów (ocena globalna)

·         Uważnie słucha poleceń i pytań, jakie zadaje pani

Słuchanie i nauka piosenki „W przedszkolu” (zbiór własny)
Cele:
Dziecko:

·         Potrafi uważnie słuchać i określić treść pierwszej zwrotki (potem drugiej)

·         Śpiewając, używa umiarkowanie głosu

·         Bawi się i maszeruje ze śpiewem w poprawnym rytmie

Powiedz Jasiu, powiedz Olu,
Gdzie tak miło, gdzie tak miło
Jak w przedszkolu,
Bo przedszkole uczy, bawi nas,
Bo w przedszkolu miło płynie czas.
Pani patrzy na nas z boczku
Jak stawiamy, jak stawiamy
Domki z klocków,
Bo przedszkole uczy, bawi nas,
Bo w przedszkolu miło płynie czas.

Opowieści ruchowe przy akompaniamencie instrumentu klawiszowego oraz instrumentów perkusyjnych
Cele:
Dziecko:

·         Potrafi nazwać instrument, na którym gra pani oraz poznaje technikę gry na tym instrumencie

·         Gra wraz z panią na instrumentach perkusyjnych, stosując się do rytmu piosenki czy melodii

·         Wyraża ruchem opowiadanie muzyczne

Rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny
Cele:
Dziecko:

·         Utrwala kolor zielony, potrafi go porównać i określić oraz wskazać

·         Potrafi także nazwać i wskazać inne kolory z otoczenia

·         Wie, że należy odłożyć kredki do pojemniczka

Malowanie farbami plakatowymi zainspirowane oglądaniem różnorodnych kwiatów i wazoników
Cele:
Dziecko:

·         Wie, że należy ostrożnie obchodzić się z pędzlem, który jest długi i cienki

·         Eksperymentuje z materiałem, który umożliwia mu śmiałość ekspresji

·         Przyzwyczaja się do wykorzystywania całej powierzchni kartki

Układanie z elementów geometrycznych zainspirowane oglądaniem wzorów na sukience pani (obrazek)
Cele:
Dziecko:

·         Poznaje możliwość układania fantazyjnych wzorów

·         Potrafi porządkować miejsce zabawy

Ludziki z kasztanów (praca z grupką dzieci)
Cele:
Dziecko:

·         Poznaje nowy sposób wykorzystania kasztanów

·         Odczuwa radość z możliwości tworzenia ludzików

Zestaw zabaw ruchowych „Bawimy się z panią”
Cele:
Dziecko:

·         Potrafi zawiązać koło, maszerować po obwodzie , wykonać przysiad, swobodnie zatańczyć przy muzyce...

Zabawy ortofoniczne na zgłoskach „szu”, „fu”, zabawy dydaktyczne z grupką dzieci, zabawy gramatyczne
Cele:
Dziecko:

·         Ćwiczy mięśnie narządów mowy, poprawnie stosuje formy fleksyjne, posługuje się nowo wprowadzonymi nazwami

Baśnie, bajki, bajeczki, opowiadania, wierszyki
Cele:
Dziecko:

·         Potrafi skoncentrować uwagę na treściach bajek i opowiadań

·         Z radością słucha ciekawych tekstów popartych kolorowymi obrazkami

·         Potrafi wskazać opisywane przedmioty na ilustracjach

·         Niektóre dzieci poprawnie oraz logicznie odpowiadają na pytania odnoszące się do słuchanych treści

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin