Dla 3-, 4-latków. Rozmowy z dziećmi przy gazetce tematycznej „Moja pani”Cele:Dziecko:
· Wie, kto to jest nauczyciel i jaką rolę spełnia w grupie (opieka, troska, pomoc w trudnych sytuacjach)
· Ufa swojej pani i potrafi zgłaszać swoje problemy
Słuchanie wiersza „Nasza pani” Cele:Dziecko:
· Potrafi podać imiona swoich pań oraz określić, jaka powinna być nauczycielka w przedszkolu: dobra, miła, kochana, troskliwa...
· Wie, że pani należy słuchać oraz spełniać jej polecenia
Najbardziej na świecie kochamy panią Prawie jak mamę, prawie tak samo. Gdy mówi bajki, patrzymy na nią, Gdy prosi o pomoc, nie odmawiamy, Bo my naszą panią bardzo kochamy.
Teatrzyk kukiełkowy „Niespodzianka dla pani” Cele:Dziecko:
· Zapoznało się ze sposobem zachowania się wobec pani oraz dowiedziało się, że można pani sprawić w jakiś sposób przyjemność i odwdzięczyć się za trud
· Wie, jak zachowywać się podczas teatrzyku
Zabawa matematyczna „Układamy kwiatki dla pani” Cele:Dziecko:
· Poznaje określenia „krótkie – długie”
· Potrafi praktycznie zastosować je w zabawie, układając kwiatki do wazoników
Zabawa matematyczna „Kwiatki i wazoniki” Cele:Dziecko:
· Poznaje określenia „dużo – mało”
· Potrafi określić wielość przedmiotów
· Porównuje liczebność zbiorów (ocena globalna)
· Uważnie słucha poleceń i pytań, jakie zadaje pani
Słuchanie i nauka piosenki „W przedszkolu” (zbiór własny) Cele:Dziecko:
· Potrafi uważnie słuchać i określić treść pierwszej zwrotki (potem drugiej)
· Śpiewając, używa umiarkowanie głosu
· Bawi się i maszeruje ze śpiewem w poprawnym rytmie
Powiedz Jasiu, powiedz Olu, Gdzie tak miło, gdzie tak miło Jak w przedszkolu, Bo przedszkole uczy, bawi nas, Bo w przedszkolu miło płynie czas. Pani patrzy na nas z boczku Jak stawiamy, jak stawiamy Domki z klocków, Bo przedszkole uczy, bawi nas, Bo w przedszkolu miło płynie czas.
Opowieści ruchowe przy akompaniamencie instrumentu klawiszowego oraz instrumentów perkusyjnych Cele:Dziecko:
· Potrafi nazwać instrument, na którym gra pani oraz poznaje technikę gry na tym instrumencie
· Gra wraz z panią na instrumentach perkusyjnych, stosując się do rytmu piosenki czy melodii
· Wyraża ruchem opowiadanie muzyczne
Rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny Cele:Dziecko:
· Utrwala kolor zielony, potrafi go porównać i określić oraz wskazać
· Potrafi także nazwać i wskazać inne kolory z otoczenia
· Wie, że należy odłożyć kredki do pojemniczka
Malowanie farbami plakatowymi zainspirowane oglądaniem różnorodnych kwiatów i wazoników Cele:Dziecko:
· Wie, że należy ostrożnie obchodzić się z pędzlem, który jest długi i cienki
· Eksperymentuje z materiałem, który umożliwia mu śmiałość ekspresji
· Przyzwyczaja się do wykorzystywania całej powierzchni kartki
Układanie z elementów geometrycznych zainspirowane oglądaniem wzorów na sukience pani (obrazek) Cele:Dziecko:
· Poznaje możliwość układania fantazyjnych wzorów
· Potrafi porządkować miejsce zabawy
Ludziki z kasztanów (praca z grupką dzieci) Cele:Dziecko:
· Poznaje nowy sposób wykorzystania kasztanów
· Odczuwa radość z możliwości tworzenia ludzików
Zestaw zabaw ruchowych „Bawimy się z panią” Cele:Dziecko:
· Potrafi zawiązać koło, maszerować po obwodzie , wykonać przysiad, swobodnie zatańczyć przy muzyce...
Zabawy ortofoniczne na zgłoskach „szu”, „fu”, zabawy dydaktyczne z grupką dzieci, zabawy gramatyczne Cele:Dziecko:
· Ćwiczy mięśnie narządów mowy, poprawnie stosuje formy fleksyjne, posługuje się nowo wprowadzonymi nazwami
Baśnie, bajki, bajeczki, opowiadania, wierszyki Cele:Dziecko:
· Potrafi skoncentrować uwagę na treściach bajek i opowiadań
· Z radością słucha ciekawych tekstów popartych kolorowymi obrazkami
· Potrafi wskazać opisywane przedmioty na ilustracjach
· Niektóre dzieci poprawnie oraz logicznie odpowiadają na pytania odnoszące się do słuchanych treści
kasiakan88