¨ KULESZOW: Piętno formalizmu. (1899 – 1970)
Formalizm – Kuleszow i Eisenstein; główni twórcy teorii montażowych; pedagodzy w WGIK.
- Przecenianie roli montażu
- Lekceważenie treści (czasami)
- Odrywanie akcji od postaci (czasami)
- Odmawianie aktorom prawa do samodzielnej twórczości – „modele” całkowicie podporządkowani woli reżysera
Aleksandra Chochłowa – jego Muza, towarzyszka życia, aktorka i pedagog
„Niezwykle przygody Mr. Westa w kraju bolszewików”
„Według prawa”
„Wielki czarodziej”
„Promień śmierci” Film sensacyjny opowiadający o walce klasowej na Zachodzie; pewnymi elementami fabularnymi wybiegał w przyszłość.
Na początku swojej kariery uczył między innymi Eisensteina.
Określany mianem „wielkiego burzyciela”; nowator; efekt jego pracy to walka z opornym materiałem; definiował fotogenię.
„Według prawa” Świadome odejście od uprzednio głoszonych zasad.
vesper_fischer