emocjeimotywacje-poli.doc

(301 KB) Pobierz
Najnowsze badania nad emocjami pokazują,że:

Najnowsze badania nad emocjami pokazują,że:

a)są pierwotne wobec poznania

b)są wtórne wobec poznania

c)nie są powiązane z prcesami poznawczymi

odpowiedzi a i b są prawidłowe

 

Dzieci wykorzystywane sexualnie przez swego opiekuna:

a)mogą czuć się wyjątkowe

b)zawsze nienawidzą swojego „oprawcy”

c)jeśłi były wykorzystane tylko raz, to często neagtywne konsekwencje są lżejsze

d)częscto molestują inne dzieci, gdyz uznają to za naturalne, zgodnie ze wzorcem we własnej rodzinie

 

Zazdrość:

a)jest potrzebna w każdym „zdrowym” związlu

b) z reguły nie występuje wzwiązku w którym partnerzy traktują się podmiotowo

c)jest specyficzna emocją warunkowaną przez OUN

d)jest naturalnym stanem emocjonalnym powstającym w wyniku bliskości z drugą osobą

 

Aleksytymia może się przejawiać:

w nieumiejetności nazwania własnych emocji

w nierozpoznawaniu swoich uczuć

w nieumiejętności wyciągania wniosków z doświadczeń emocjonalnych

odpowiedzi a i b są prawidłowe

odpowiedzi a,b i c są  prawidłowe

1.      Kobieta z uformowanym jądrem płciowo-dymorficznym na wzór męski:

a.       ma temperament otwarty

b.      przejawia w zachowaniu więcej złości niż smutku

c.       ma temperament zahamowany

d.      a i b

2.      Emocje, których się nie uczymy to:

a.        strach, złość, gniew

b.        radość, zaskoczenie, strach

c.        złość, radość, wstręt

d.        gniew, smutek, złość

3.      Która z emocji nie ma jednoznacznej walencji?

a.        wstręt

b.        radość

c.        zaskoczenie

d.        żadna z powyższych

4.      Uszkodzenie lewej półkuli prowadzi do:

a.        zamartwiania się

b.        podwyższonego nastroju

c.        reakcji euforycznych

d.        euforycznych b i c

5.      możliwość przeżywania dwóch emocji jednocześnie pojawia się:

a.        przed 12 rż

b.        po 12 rż

c.        po 3 rż

d.        przed 3 rż

6.      Aby mówić o emocji musza być spełnione:

a.        neurofizjologia

b.        ekspresja (mimika)

c.        subiektywne czucie

d.        wszystkie z powyższych

7.      Hormopatia to:

a.       odgrywanie emocji przyjętych w społeczeństwie, społeczeństwie a nieodczuwalnie ich

b.      brak słów dla emocji

c.       tworzenie skryptów emocjonalnych

d.      żadne z powyższych 

8.      Osoby o zaniżonej samoocenie mają:

a.        niskie poczucie własnej wartości

b.        wysokie poczucie własnej wartości

c.        stabilne poczucie własnej wartości

d.        a i b prawidłowe

9.      Jedna z cech aleksytymi to:

a.        niezharmonizowana struktura temperamentu

b.        zharmonizowana struktura temperamentu

c.        ubogie słownictwo dla emocji

d.        a i c prawidłowe

10.  aleksytymik poszukuje emocji:

a.        na zewnątrz

b.        wewnątrz

c.        brak prawidłowej odpowiedzi

d.        a i b prawidłowe

11.W modelu zaspokajania głodu opartym na zasadzie przywracania istniejącej równowagi:

a. jest ujemne sprzężenie zwrotne

b. jest dodatnie sprzężenie zwrotne

c. ujemne a potem dodatnie sprzężenie zwrotne

d. dodatnie, a potem ujemne sprzężenie zwrotne

12. W anoreksji wtórnej zanik łaknienia jest:

a. efektem internalizacji wymagań roli i wizerunku

b. obecny od urodzenia

c. a i b

d. żadna z powyższych

Psychologia emocji i motywacji – propozycje pytań

 

1)      Wg koncepcji Lazarusa przyczyną pojawienia się emocji jest:

a.      Ocena pierwotna zdarzenia

b.      Ocena wtórna zdarzenia

c.      Globalna ocena poznawcza zdarzenia

d.      Żadna z powyższych

 

2)      Kłamca jest lepiej rozpoznawany przez osoby:

a.      Z uszkodzoną prawą półkulą

b.      z uszkodzoną lewą półkulą

c.      z uszkodzonymi w sposób nieznaczny obiema półkulami

d.      bez żadnych uszkodzeń mózgu

 

3)      Osoby z uszkodzeniami lewej półkuli mózgowej:

a.      Gorzej rozpoznają kłamców, gdyż upośledzone w ten sposób werbalne nie pozwalają na pełne zrozumienie przekazu

b.      Gorzej rozpoznają kłamców, gdyż upośledzenie działania części funkcji mózgu nie pozwala na całościową analizę przekazu

c.      Lepiej rozpoznają kłamców, gdyż upośledzone w ten sposób funkcje werbalne powodują skupienie na ekspresji emocji

d.      Upośledzenie jednej półkuli nie ma wpływu na rozpoznawanie kłamców

 

4)      Wg koncepcji Izara system, który może być zarówno podstawą do generowania emocji na wyższych poziomach jak i samodzielnie wzbudzać emocje to system:

a.      Neuronalny

b.      Sensomotoryczny

c.      Motywacyjny (afektywny)

d.      Poznawczy

 

5)      Wg Marmara i współpracowników (1996, 1993) takie objawy jak m.in. reakcje paniki, dezorientacja, dezorganizacja procesów poznawczych, reakcje paranoidalne, niezdolność do radzenia sobie z podstawowymi czynnościami życia codziennego są charakterystyczne dla:

a.      Zwykłej reakcji na stres

b.      Ostrej katastroficznej reakcji na stres

c.      Niepowikłanego PTSD

d.      Osobowości posttraumatycznej

 

6)      Pamięć zależna od stanu oznacza, że

a.      Łatwiej przypominamy sobie różne wydarzenia, gdy jesteśmy w pozytywnym nastroju

b.      Łatwiej przypominamy sobie różne zdarzenia, gdy jesteśmy w negatywnym nastroju, bo wtedy stajemy się bardziej analityczni

c.      Łatwiej przypominamy sobie dane zdarzenia, gdy jesteśmy w takim samym nastroju, jak wtedy, gdy zdarzenie to nastąpiło

d.      Takie zjawisko nie istnieje, ponieważ procesy poznawcze są niezależne od emocji

7)      Zwolennikiem poglądu, że emocja wyprzedza poznanie jest oraz że doznania afektywne są uniwersalne międzygatunkowo i mają większe znaczenie adaptacyjne jest:

a.      Zajonc

b.      Plutchik

c.      Izard

d.      Weiner

 

8)      Wg Zajonca:

a.      Emocje są nieuniknione, tzn. nie można spowodować, że się ich nie odczuwa

b.      Emocje w wielu wypadkach wyprzedzają poznanie

c.      Niektóre stany emocjonalne (nastroje) mogą być pozbawione treści poznawczych

d.      Wszystkie odpowiedzi są prawidłowe

 

9)      Procesem nie wchodzącym „w skład” regulacji emocji jest:

a.      Inicjowanie

b.      Modulowanie

c.      Podtrzymywanie

d.      Blokowanie

 

10) Studenci, którzy czekając na bardzo ważny i bardzo trudny egzamin śmieją się i żartują niemal jakby byli na przyjęciu towarzyskim:

a.      Zachowują się tak, gdyż chcą utrzymać pozytywny nastrój

b.      Zachowują się tak, aby uniknąć negatywnego nastroju

c.      Zachowują się tak, gdyż pozwala im się to nie koncentrować na sygnałach zagrożenia i pomaga kontrolować emocje

d.      Nikt nie zachowuje się tak przed ważnym i trudnym egzaminem

 

11) Do tzw. emocji kontrolujących nie zalicza się:

a.      Strach

b.      Wstyd

c.      Poczucie winy

d.      Smutek

 

12) Proces regulacji emocji odbywa się na poziomie:

a.      Recepcji informacji i intrapsychicznym

b.      Recepcji informacji oraz ekspresji i zachowania

c.      Recepcji informacji, intrapsychicznym oraz ekspresji i działań

d.      Intrapsychicznym oraz ekspresji i działań

 

13) Wg koncepcji Thayera (1989) ludzie mogą regulować swój nastrój, taka samoregulacja nastroju polega na:

a.      Podejmowaniu działań mających zwiększyć energię oraz zmniejszyć napięcie

b.      Podejmowaniu działań mających zmniejszyć zarówno energię jak i napięcie

c.      Podejmowaniu działań mających zwiększyć zarówno energię jak i napięcie

d.      Podejmowaniu działań mających zwiększyć napięcie oraz zmniejszyć energię

 

14) Cechą oceny pierwotnej wg koncepcji Lazarusa (1991) determinującą pojawienie się emocji jest:

a.      Ważność dla celu

b.      Zgodność z celem

c.      Zaangażowanie ego

d.      Wszystkie trzy składniki są jednakowo ważne

 

15) Reakcja „oddalania się” (moving away), wg Wallbotta i Scherera, wiąże się z:

a.      Gniewem

b.      Smutkiem

c.      Wstydem

d.      Ze wszystkimi emocjami negatywnymi

 

 

16) Stwierdzenie, że taki sam stan pobudzenia może być dwuznaczny (np. zostać zinterpretowany zarówno jako radość i gniew) jest zgodne z koncepcją:

a.      Jamesa

b.      Cannona

c....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin