Zabawy w lesie i na łące
Metody
Cele kształcenia
Cele operacyjne
Podstawa programowa
1. słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Może zobaczymy?”
2. ilustracja rymowanki „Coś w lesie stuka”
3. ćwiczenia słuchowe „Odgłosy lasu”
4. ćwiczenia dźwiękowo - naśladowcze
5. Zabawa „Prawda - fałsz”
6. leśne zagadki
7. praca plastyczna „Kolorowa łąka”
8. zabawa „Liczymy ule”
9. ćwiczenia logopedyczne „Kwiaty”
10. zabawy ruchowe:
„Dzieci w lesie” – z elementem orientacyjno – porządkowym,
„Wiewiórki z dziupli”
11. zestaw zabaw ruchowych nr XXXV (z wykorzystaniem metody W. Sherborne)
12. Uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty
· Zapoznanie z nazwami zwierząt z wiersza
· Zachęcanie do ilustrowania gestem
· Naśladowanie odgłosów lasu
· Kształtowanie słuchu poprzez naśladownictwo
· Kształtowanie u dziecka umiejętności łączenia cech i oceniania ich
· Kształtowanie umiejętności łączenia faktów
· Zastosowanie techniki collage w pracach dzieci
· Utrwalenie przeliczania do 5
· Wdrażanie dzieci do składania życzeń ,
· Wprowadzenie w nastrój uroczystości
· Dziecko potrafi odróżnić i poprawnie nazwać zwierzęta z wiersza.
· Dziecko poprawnie wykonuje gesty do rymowanki
· Dziecko potrafi naśladować kilka odgłosów lasu: szum drzew, stukanie dzięcioła, kukanie kukułki, itp.
· Dziecko potrafi odróżnić pojęcia wolno, szybko, głośno, cicho.
· Dziecko poprawnie ocenia poszczególne zdania
· Dziecko potrafi odgadnąć poszczególne zagadki
· Dziecko chętnie stosuje różnych przyborów i przedmiotów plastycznych: kredki, plastelina, mazaki, bibułka, itp.
· Dziecko poprawnie dodaje i odejmuje ule.
· Dziecko potrafi wykonać opisywane przez nauczyciela ruchy ciała
· Dziecko potrafi zaśpiewać piosenki i wyrecytować wierszyki przed publicznością
marzena_kaszowska