Wielokierunkowa aktywność dzieci – WRZESIEŃ
Integralny ośrodek tematyczny: MAM 5 LAT, POZNAJĘ KOLEGÓW I MOJE NAJBLIŻSZE OTOCZENIE
dnia
Społeczna przyrodnicza
techniczna i zdrowotna
Matematyczna
Słuchowa, muzyczna
Plastyczna
Gry i zabawy ruchowe
W naszej sali
Przydzielanie indywidualnych znaczków. Zapamiętywanie wyglądu własnego znaczka. Doskonalenie spostrzegawczości.
Zapoznanie się z rodzajem kącików tematycznych w sali. Wspólne urządzanie kącików zabaw; tematyczne porządkowanie zabawek i ustalanie dla nich stałych miejsc. Ustalenie zasad dotyczących korzystania z zabawek.
„W sali” – opowiadanie na temat obrazka. Opowiadanie, co robią dzieci. Nazywanie przedmiotów i określanie, gdzie się one znajdują za pomocą przyimków: na, pod, obok, w środku...
Zapoznanie się z różnymi kącikami tematycznymi w sali. Klasyfikowanie zabawek według rodzaju. Ustalenie zasad korzystania ze wspólnych miejsc do zabawy, atrakcyjnych zabawek, gier, układanek.
Zabawa dydaktyczna „Gdzie jest w naszej sali…?”. Posługiwanie się określeniami:
– na, pod, nad, za, obok,
– wysoko, nisko,
– między, przy,
– w środku, poza.
Ćwiczenie słuchu fonematycznego.
Wypowiadanie sylabami wyrazów: klocki, tablica, samochody, akwarium...
Zapoznanie się z wyprawką. Omówienie sposobu korzystania z niej. Wypchnięcie z tekturki słonika i złożenie go wzdłuż przerywanych linii.
„Moja ulubiona zabawa” – rysowanie flamastrami. Uczenie się rozplanowania pracy na całej powierzchni kartonu i umiejętnego posługiwania się flamastrami.
Zabawa orientacyjno-porządkowa: „Szukaj pary”.
K1 s. 1
W1 s. 7
Podstawa programowa
Ad 1, p. 2
Ad 13, p. 4
Ad 4, p. 2 Ad 13, p. 4
Ad 14, p. 6
Ad 9, p. 2
Ad 5, p. 4
Znamy magiczne słowa: przepraszam, proszę, dziękuję
Wysłuchanie wiersza Czesława Janczarskiego „Piękne zwyczaje” i zawarcie kontraktu grupowego. Uczenie się kulturalnego zwracania się do siebie nawzajem, właściwego używania zwrotów grzecznościowych. Stworzenie kontraktu grupowego dotyczącego zasad zachowania.
„Poznajemy kolegów” – zabawa dydaktyczna. Uczenie się poprawnego budowania wypowiedzi wielozdaniowej. Wiązanie opisu słownego z osobą dziecka.
„Nasze znaczki” – zabawa dydaktyczna połączona z wykonaniem zadania w kartach pięciolatka. Dzielenie zbioru na podzbiory. Posługiwanie się nazwami figur geometrycznych: prostokąt, trójkąt, kwadrat, koło, trapez. Przeliczanie figur. Wprowadzenie do globalnego czytania wyrazu figury.
„Jaka to zabawka i gdzie jest jej miejsce?” - zabawa dydaktyczna. Synteza słuchowa wyrazów wypowiadanych przez nauczycielkę sylabami, np. lal – ka, sa – mo – chód.
Wykonanie zadania w kartach pięciolatka. Kolorowanie obrazków konturowych bez przekraczania linii. Odzwierciedlanie w formie plastycznej wyglądu własnego znaczka rozpoznawczego.
Zabawa „Przedostań się na drugą stronę”, bezpieczne wspinanie się.
K1 s. 2
K1 s. 5
Ad 1, p. 1, 2
Ad 3, p. 3
Ad 4, p. 2
Ad 13, p. 1
Ad 14, p. 3
Wspólne zabawy
„Poznajemy imiona kolegów” – zabawa dydaktyczna. Utrwalanie znajomości imion dzieci w grupie. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem. Ćwiczenie pamięci.
„Przepraszam, to moja wina! ” – historyjka obrazkowa. Opowiadanie historyjki obrazkowej, wiązanie przyczyn i skutków według chronologii zdarzeń.
„Roztargniona Iwona” – słuchanie wiersza Anny Łady. Uważne wysłuchanie wiersza. Zrozumienie określenia roztargniona.
Wykonanie zadania w kartach pracy.
Rozpoznawanie i nazywanie kształtu kwadratu i trójkąta. Przeliczanie elementów i posługiwanie się określeniem tyle samo.
Zapoznanie się ze słowami i melodią piosenki „Razem w przedszkolu”.
„Drogi i dróżki” – malowanie farbami plakatowymi na szarym papierze. Malowanie różnego rodzaju linii. Wykorzystanie całej powierzchni papieru. Umiejętne posługiwanie się pędzlem.
Zabawa ...
ulajasinska7