WITAMY WIOSNĘ NA WESOŁO.doc

(35 KB) Pobierz
WITAMY WIOSNĘ NA WESOŁO”

WITAMY WIOSNĘ NA WESOŁO”

 

SPRAWY ORGANIZACYJNE

 

Tytuł: „Witamy wiosnę na wesoło”.

Termin: 21 marca

Miejsce: sala gimnastyczna.

Czas: 1 godzina dla każdego poziomu.

Piosenka: „Wiosna, wiosenny wieje wiatr”.

Rekwizyty dla jednej klasy:

· Strój dla Wiosenki;

· Marzanna – kukła, spódnica, koszula, czapka, szalik, kamizelka,

apaszka, w kopercie wycięte z brystolu oczy, nos i usta;

wiersz o Marzannie – powinny znać wszystkie dzieci;

miotła, papierowa kula, pachołek;

10 krokusów zrobionych z brystolu i umieszczonych na patykach do szaszłyków, doniczka z piaskiem, pojemnik na kwiaty;

puzzle – ilustracja bociana pocięta na kilka części – liczba części zależy od wieku dzieci;

sztaluga, gałązka, 15 określeń (10 wiosennych, 5 zimowych);

tron, słoneczko i trzy chmurki z brystolu;

zagadka o wiośnie;

koszyczek na cukierki.

7. Zamiast punktów za zdobyte miejsce, dzieci otrzymują cukierki. Drużyna, która wygra będzie ich miała najwięcej.

8. Każda klasa otrzymuje pamiątkowy dyplom za udział w imprezie.

 

PRZEBIEG IMPREZY

Osoba prowadząca wita wszystkich przybyłych na uroczystość pożegnania zimy
i powitania wiosny, przedstawia komisję i życzy wesołej zabawy.

- Dzień dobry dzieci!

Kto z was wie, z jakiego powodu spotkaliśmy się dzisiaj?

(Pożegnanie zimy, powitanie wiosny.)

Jaką piosenkę o wiośnie poznaliście ostatnio ?

(„Wiosna, wiosenny wieje wiatr”.)

Zaśpiewajmy ją wspólnie na powitanie.

(Wszystkie dzieci śpiewają piosenkę.)

ZADANIE 1

Dziękuję, bardzo ładnie śpiewaliście, ale by przyszła do nas upragniona wiosna, musimy pożegnać zimę. Symbolem odchodzącej zimy jest Marzanna – słomiana kukła. Waszym zadaniem będzie ubranie Marzanny, przyklejenie oczu, nosa i ust. Każda klasa ma swoją kukłę, obok znajdują się niezbędne rzeczy, w kopercie jest nos, usta i oczy. Startujecie pojedynczo, każda osoba zakłada tylko jedną rzecz. Wygrywa klasa, która wykorzysta wszystkie rzeczy w jak najkrótszym czasie i pięknie ubierze kukłę.

(Liczba zawodników – po 10 z klasy; rekwizyty: kukły, elementy ubioru – 6; usta, nos i oczy wycięte z brystolu i umieszczone w kopercie.)

ZADANIE 2

Prezentacja wykonanych Marzann – przemarsz korowodem.

(Jedno dziecko z klasy niesie Marzannę, dzieci mówią wiersz, po przemarszu odkładają Marzanny na materacu – „rzece”.)

Marzanno, Marzanno, ty słomiana panno, dość nas namęczyłaś i śniegiem
i mrozem. Ruszamy gromadą, wesołym pochodem, niesiemy Marzannę nad zieloną wodę. Zgiń przepadnij zimo i nie wracaj do nas. Na przyjście wiosny otwórzmy ramiona”.

ZADANIE 3

Zima odeszła razem z Marzannami, a po odejściu zimy należy posprzątać czyli zrobić wiosenne porządki. Będziecie „zamiatali”. Każda klasa otrzyma miotłę i papierową kulę. Zawodnicy startują pojedynczo, a ich zadanie polega na toczeniu kuli miotłą w obie strony.

(Liczba zawodników – po 10 z klasy; rekwizyty: miotły, papierowe kule.)

ZADANIE 4

Czekając na przyjście wiosny będzieci teraz sadzić wiosenne kwiaty - krokusy. Z każdej klasy startuje 10 osób, pojedynczo podbiegacie do pojemnika z kwiatami, bierzecie jeden kwiatek , obiegacie pachołek, sadzicie kwiatek w doniczce z ziemią i wracacie biegiem do swojego rzędu.

(Po 10 zawodników z klasy; rekwizyty – krokusy z brystolu na patykach do szaszłyków, doniczki z piaskiem.)

ZADANIE 5

Posadziliśmy już wiosenne kwiaty, lecz zwiastunami wiosny są również ptaki powracające z ciepłych krajów.

Następne zadanie będzie polegało na ułożeniu z puzzli ptaka – bociana
i przypięcie pracy na sztaludze.

Ułóżcie ilustrację na podłodze, a dopiero później przypnijcie szpileczkami do sztalugi. Wygrywa zespół, który w najkrótszym czasie wykona poprawnie zadanie.

(Liczba zawodników; cztery osoby; rekwizyty; sztalugi, puzzle – bociany , szpilki.)

ZADANIE 6

Posadziliście wiosenne kwiaty, ptaki powróciły z ciepłych krajów, pora przygotować się na przybycie wiosny. Zadaniem dla was będzie przystrojenie tronu PANI WIOSNY. Startują cztery osoby, w kopercie znajdują się chmurki i słoneczko. Zadaniem każdego zawodnika jest przyklejenie do tronu jednej rzeczy.

(Liczba zawodników: cztery osoby; rekwizyty: trony, słoneczka, chmurki z brystolu.)

ZADANIE 7

Pięknie ozdobiliście trony, zaprosimy teraz Wiosenki – witamy je brawami.

Wiosenki podchodzą do tronów, lecz nie zasiadają na nich, gdyż muszą rozwiązać zagadkę. Wiosenka, która rozwiąże zagadkę, zasiada na tronie. Jeżeli nie rozwiąże, pomagają jej dzieci.

(Rekwizyty: zagadki o wiośnie, przebranie dla wiosenki.)

ZADANIE 8

Aby zapanowała już prawdziwa wiosna, musicie wykonać jeszcze jedno zadanie. Każda Wiosenka otrzymała kopertę z 15 określeniami, ale tylko 10
z nich dotyczy wiosny. Na sztaludze znajduje się gałązka, brakuje bazi. Każdy zawodnik podbiega do Wiosenki, bierze poprawne określenie związane z wiosną i przypina szpilkami do gałązki, a następnie wraca biegiem do rzędu. Wygrywa zespół, który szybko i bezbłędnie wykona zadanie.

(Liczba zawodników: po 10 z klasy; rekwizyty: sztalugi, bazie z określeniami, szpilki.)

ZAKOŃCZENIE

Wszystkie dzieci świetnie wykonały zadania, dziękuję wam.

Na zakończenie naszego spotkania zapraszam wszystkie dzieci do wiosennego tańca razem z Wiosenkami.

Wszystkie dzieci tworzą duże koło, a Wiosenki małe kółko w środku, tańczymy w rytm melodii.

(Uczniowie tańczą i rozchodzą się do klas.)

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin