Smerf Wioska
Materiały:
· karty do gry,
· 4 osoby (postacie)
Cel:
· Celem gry jest zbudowanie w wiosce budynku specjalnego: chaty druida.
· Aby to osiągnąć potrzeba mieć 12 galów, 6 sztab złota, 6 menhirów.
· W wiosce nie może też być domu barda.
Przebieg gry:
· Gracze dzielą się na drużyny (plemiona) po ok. 5 osób, a każda drużyna dostaje arkusz odpowiednio przygotowanego szarego papieru - plac budowy wioski.
· Początkowo jest w niej jedna chata i dwóch Gallów i nic więcej.
· Mają też oni jedną stertę drewna, jednego dzika (pożywienie), jeden menhir i jedną sztabę złota.
Uwaga przedmioty i budynki można wykorzystywać wielokrotnie ale tylko raz na turęW grze występują 4 postacie:* Matka Natura - Na początku każdej tury przechodzi przez wszystkie wioski i obdziela je darami natury (wg tabeli surowców),* Bellenos - bóg wojny i polowań - biega po lesie, złapany daje jednego dzika. Oprócz tego sprzedaje zbrojownie,* Teutates - głowny bóg Gallów. To u niego można kupić większość budynków w grze i dokonać większości operacji,* Rzymski kupiec - daje pracę i wymienia towary.Wojna
· Mając machinę oblężniczą możemy zaatakować drugą wioskę.
· Teutates waży wtedy losy wojny w obecności przedstawicieli obu wiosek i decyduje o zwycięstwie.
· Prawdopodobieństwo wygranej zwiększa się w miarę z większa ilością machin.
· Zwycięzca może zabrać z wioski jeden budynek lub 3 przedmioty
Gra dzieli się na 5 tur.
· Tab. I "Przedmioty w grze"
· Przedmiot Opis
· Menhir Jednostka kamienia
· Sterta drewna Jednostka drewna
· Sztaba złota Jednostka złota
· Dzik Jednostka pożywienia
· Ryby Jednostka pożywienia
· Plony Jednostka pożywienia
· Gal
· Machina oblężnicza
· Koń
· Tab 2. Budynki dostępne w grze
· CO??? Zysk na koniec tury/opis
· Tartak 2 st drewna
· Ulepszony tartak 3 st drewna
· Kamieniołom 1 menhir
· Ulepszony kamieniołom 2 menhiry
· Chata rybaka 1 pożywienia
· Pole 3 pożywienia
· Plac targowy 1 złota
· Centrum handlowe 2 złota
· CH Wisząca na reducie Złota Arkadia 3 złota
· Zbrojownia Można produkować machiny
· Domek barda Można go wybudować w sąsiedniej wiosce wtedy druid się nie wprowadzi
· Stajnia Można produkować konie
· Palisada Ochrona przed atakiem z pomocą pojedynczej machiny oblężniczej
· Chata Tu wprowadzają się nowi Galowie
· Chata Druida Zapewnia błogosławieństwo w wiosce i zwycięstwo w grze
· Tab 3 Operacje w Grze
· Operacja Niezbędne przedmioty efekt u kogo
· Nowy gal w wiosce Chata + 1*pożywienie Gal Matka Natura
· Budowa tartaku 2* gal + 1*pożywienie Tartak Teutates
· Budowa chaty Gal + Sterta drewna Chata Teutates
· Budowa kamieniołomu 2 * gal + sztaba złota Kamieniołom Teutates
· Budowa Chaty rybaka 2*gal+2*sterta drewna Chata Rybaka Teutates
· Budowa stajni 2*Pożywienie+ sterta drewna Stajnia Teutates
· Nowy koń w stajni Pożywienie + stajnia Koń Matka Natura
· Zaoranie nowego pola 2*koń+menhir+gal Pole Matka Natura
· Stworzenie placu 3*gal + 2*sterta drewna + menhir Plac targowy Kupiec rzymskitargowego
· Umocnienie wioski 4*sterta drewna Palisada Teutates
· Zbrojenia generalne 2*menhir+sztuka złota Zbrojownia Bellenos
· Budowa machiny Sterta drewna + Gal+ zbrojownia Machina Oblężnicza Teutates
· Ulepszenie tartaku Złoto + menhir Ulepszony tartak Teutates
· Ulepszenie 2*Złoto+menhir Ulepszony kamieniołom Teutateskamieniołomu
· Ulepszenie targu 2*Złoto +menhir Centrum handlowe Kupiec rzymski
· Ulepszenie 3*złoto+2*menhir CH Wisząca na: Kupiec rzymskicentrum handlowego Reducie Złota Arkadia
· Wybudowanie 4*galów + koń +2*sterty drewna Dom barda w Teutateskomuś domu barda wybranej wiosce
· Rozbiórka u 4 galów + koń +menhir usunięcie Teutatessiebie domu barda
Chata
Tura 1
MonJaZ