Sahara.rtf

(81 KB) Pobierz
SAHARA

phm. Elżbieta Dukalska

Łódź Polesie

KONSPEKT GRY DYSKUSYJNEJ „SAHARA”

 

 

 

CEL:  -  wyłonienie z grupy potencjalnych liderów

-  doskonalenie umiejętności przywódczych kursantów

 

ZAMIERZENIA:

·        prowadzący pozna umiejętności i predyspozycje przywódcze kursantów

·        kursanci będą umieli zaprezentować swój punkt widzenia w sposób zrozumiały i przekonujący

·        kursanci będą umieli aktywnie słuchać wzajemnych relacji i dokonywać racjonalnych wyborów

·        kursanci będą wiedzieli jakie relacje zachodzą w grupie

·        kursanci będą umieli poprowadzić dyskusje

 

FORMA:     gra dyskusyjna

 

CZAS:      2,5 godziny

 

MIEJSCE:   dowolne

 

MATERIAŁY: zestaw przygotowany dla kursantów  - pt. „SAHARA”

                            pisaki

 

 

 

 


SAHARA

 

PREZENTACJA

 

   Jest połowa czerwca, 10 rano. Samolot, którym leciałeś (aś) rozbił się właśnie na Saharze. Został z niego tylko szkielet. Dwaj piloci zginęli na miejscu. Uratowała się tylko niewielka grupa osób, wśród nich również Ty.

 

   Tuż przed katastrofą pilot zdążył wysłać informację o awarii, ale nie miał już czasu na określenie położenia samolotu. Przekazał pasażerom, że samolot znajduje się w odległości 100 km od wyznaczonej trasy, o około 120 km na południowy – wschód od pól naftowych, które znajdują się w pobliżu osiedla ludzi.

 

   Region, w którym się znajdujesz jest równinny. Ostatnia informacja o pogodzie, którą słyszałeś przewidywała temperaturę 50 stopni Celsjusza w ciągu dnia. Oznacza to, że w odległości 1 metra od powierzchni ziemi temperatura osiągnie 60 stopni Celsjusza.

 

   Nosisz lekkie ubranie. Każda z ocalałych osób ma jedną chusteczkę. Po zliczeniu wszystkich pieniędzy macie wspólnie 150 $ oraz jeden długopis.

 

 

ĆWICZENIE I

 

   Zanim samolot spalił się mogłeś (aś) uratować 15 przedmiotów, których lista znajduje się na załączonej kartce. Twoje zadanie polega na zadecydowaniu o sposobie ratowania się i samodzielnym utworzeniu listy przedmiotów w kolejności od najbardziej do najmniej przydatnego w tym niegościnnym miejscu (zgodnie z wybranym sposobem ratunku).

 

  Przedmiot, któremu nadasz numer 1 jest, Twoim zdaniem, najbardziej przydatny. Przedmiot numer 15 jest dla Ciebie najmniej ważny.

 

 

ZAŁOŻENIA OGÓLNE

 

 

Twoje szansę przeżycia są pod znakiem zapytania;

liczba osób, które przeżyły jest równa liczbie osób w Twojej grupie;

grupa decyduje, że nie rozdzieli się;

wszystkie przedmioty są w dobrym stanie i dobrze funkcjonują.

 

numer kolumny

1

2

3

4

5

przedmiot

indyw.

grupa

eksper

3 - 1

3 - 2

APTECZKA

 

 

 

 

 

 

BIAŁO – CZERWONY SPADOCHRON

 

 

 

 

 

 

BUTELKA RUMU

 

 

 

 

 

 

JEDEN PŁASZCZ NA OSOBĘ

 

 

 

 

 

 

KOMPAS

 

 

 

 

 

 

KSIĄŻKA PT. „ZWIERZĘTA PUSTYNI”

 

 

 

 

 

 

LAMPKA ELEKTRYCZNA + 4 BATERIE

 

 

 

 

 

 

LITR WODY NA OSOBĘ

 

 

 

 

 

 

MAŁE LUSTERKO

 

 

 

 

 

 

MAPA LOTNICZA REGIONU

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin