Doskonalenie skoku w dal techniką naturalną. 4 klasa.doc

(48 KB) Pobierz

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

 

Klasa: IV

Ilość ćwiczących: 12

Miejsce ćwiczeń: boisko szkolne, bieżnia z piaskownicą do skoku w dal

Czas trwania: 45 min

Data: 11.09.2009 r.

Dział programu: Lekkoatletyka

Zadanie główne: Doskonalenie skoku w dal techniką naturalna

 

Zadania dodatkowe:

- uczymy się współpracy w zespole

- uczymy się poprawnego mierzenia oddanego skoku w dal

 

Motywacje: zmotywuję uczniów do doskonalenia techniki odbicia i lotu w skoku w dal, przekonam o pozytywnym wpływie współpracy w zespole.

 

Cele operacyjne:

 

UMIEJĘTNOŚCI:

Uczeń:

·         Doskonali technikę odbicia i lotu w skoku w dal techniką naturalną

·         Doskonali krok biegowego w rozbiegu

 

SPRAWNOŚĆ:

Uczeń:

·         kształtuje szybkość, skoczność oraz koordynację ruchową

·         wzmacnia mm NN, RR, obręczy biodrowej i grzbietu

·         wzmacnia mm NN, RR, T, grzbietu i kręgosłup.

 

WIADOMOŚCI:

Uczeń:

·         wie, jak poprawnie wykonuje się pomiar oddanego skoku w dal

·         wie, jak ważną rolę przed wykonywaniem zadania głównego odgrywa rozgrzewka

 

WYCHOWANIE:

Uczeń:

·         stosuje zasady bezpieczeństwa oraz podporządkowuje się przepisom

·         posiada odpowiedni strój oraz przestrzega poleceń nauczyciela

 

Metody realizacji zadań lekcji: zabawowo-klasyczna, bezpośredniej celowości ruchu, naśladowcza Formy organizacyjne: frontalna, indywidualna, pary

Przybory i przyrządy: miara, grabie, zmiotka.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tok lekcji

Czynności ucznia

Czynności

nauczyciela

Met. oceny skuteczności

Docelowe

Zadaniowe

1

2

3

4

5

Część wstępna

 

U zapoznaje się z tematem lekcji, zna zadania oraz ich rolę

 

 

 

 

 

U kształtuje szybkość, skoczność, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową oraz uczy się współpracy w zespole

U ustawia się na zbiórce, wita się, słucha informacji nauczyciela, informuje o gotowości aktywnego uczestnictwa w zajęciach

 

 

 

 

 

 

 

„Berek z podskokiem”

Dwaj uczestnicy „berek” chwytają, reszta ucieka. Zagrożona schwytaniem osoba wykonuje podskoki obunóż w celu uniknięcia złapania przez „berka”, maksymalnie 3 podskoki i musi uciekać. W razie dotknięcia przez ustaloną osobę zmiana ról.

 

Zbiórka, przywitanie. N sprawdza obecność, informuje o zadaniach lekcji i sprawdza gotowość U do podejmowania zadań.

 

 

N podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem.

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

 

 

 

 

Zabawowa  klasyczna

Część główna

A

 

Uczeń wzmacnia mm:

- stawów kończyn górnych

 

 

- stawów kończyn dolnych

- obr. biodrowej i  grzbietu

 

Wzmocni mm. NN, poprawi skoczność, szybkość i koordynację ruchową.

 

Uczniowie w lekkim truchcie wykonują:

- krążenia RR oburącz w przód i w tył

- wymachy RR w górę i w dół

- krążenia barków

- skłony i skrętoskłony głowy

- skip A, C

- wymachy N w górę co trzeci krok

- wypady N w przód co trzeci krok

- przekładanka

- wieloskok

- krążenia st. kolanowych i skokowych

- krążenia bioder

- w opadzie T w przód skłony T w przód

 

Uczniowie rozstawieni w parach obok siebie wykonują:

- podskoki na prawej nodze z dotknięciem pięty do pośladka na wyznaczonym odcinku

- podskoki na lewej nodze z dotknięciem pięty do pośladka na wyznaczonym odcinku

- podskoki obunóż na wyznaczonym odcinku

- szybką przebieżkę ze startu wysokiego na wyznaczonym odcinku.

- skoki obunóż z miejsca do piaskownicy

 

 

N prowadzi  ćw. kształtujące: pokazuje dane ćw., objaśnia, jak powinno być ono wykonywane, czuwa nad dokładnością wykonywanych ćw., koryguje błędy, jeszcze raz powtarza dane ćw. oraz czuwa nad bezpieczeństwem

 

Poleca wykonanie ćwiczeń, objaśnia i demonstruje. Koryguje błędy.

Naśladowcza ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naśladowcza-ścisła

 

Podział uczniów na pary.

Część główna B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń doskonali technikę skoku w dal metodą naturalną.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczy się prawidłowego odmierzania skoku

Ćwiczenia indywidualnie na skoczni, jeden po drugim.

 

Uczeń wykonuje:

-wykonuje skok jednonóż do piaskownicy i lądują na dwie nogi

- uczniowie oddaleni są od belki około 1 metra wykonują skok jednonóż i lądują na dwie nogi

 

Z małego rozbiegu:

-ćwiczenie jak poprzednie tylko, że odległość od belki wynosi około 3 metry

- ćwiczenie jak poprzednie tylko, że odległość od belki wynosi około 5 metrów.

- ćwiczenie jak poprzednie tylko, że odległość od belki wynosi około 7 metrów

 

Uczniowie stoją w miejscu, w którym rozpoczyna się próba skoku w dal, wykonują szybki bieg i wbiegają na zeskok

 

 

-uczniowie wykonują skok w dal z rozbiegu ze zwróceniem szczególnej uwagi na zaakcentowanie odbicia na belce, oraz trafienia stopą w belkę tak, aby „nie spalić” skoku.

 

-uczniowie starają się połączyć wszystkie wyżej doskonalone elementy i wykonują skok w dal z rozbiegu z pomiarem.

Starają się wykonać charakterystyczny ruch wyciągnięcia kończyn dolnych i górnych w czasie fazy lotu.

 

- uczeń który wykonał skok pomaga nauczycielowi w odmierzaniu kolejnego skoku.

Poleca wykonanie ćwiczenia, koryguje błędy w wykonaniu, pokazuje i objaśnia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poleca wykonanie ćwiczenia, koryguje błędy w wykonaniu, pokazuje i objaśnia.

 

 

 

 

 

 

 

Koryguje błędy.

Zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bezpośredniej celowości ruchu.

 

 

Zadaniowa-ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin