nauka startu niskiego 4 klasa.doc

(49 KB) Pobierz
Monika Żakowska WF 3 rok

Rafał Gorlicki

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Klasa: IV

Ilość ćwiczących: 16

Miejsce ćwiczeń: boisko/bieżnia

Czas trwania: 45 min

Data: 24.09.2009r.

Dział programu: Lekkoatletyka

Zadanie główne: Nauka startu niskiego

Zadania dodatkowe:

-          kształtujemy szybkość i zwinność

-          poprawiamy czas reakcji

Motywacje: zmotywuję uczniów do nauki startu niskiego, zachęcę do sportowej rywalizacji.

Cele operacyjne:

UMIEJĘTNOŚCI:           

-          Uczeń potrafi wykonać start niski prawidłową techniką

-          Uczeń uczy się współpracy w zespole

-          Uczeń potrafi prawidłowo wydawać komendy startowe w biegu sprinterskim

SPRAWNOŚĆ: 

- Uczeń kształtuje szybkość, zwinność

- Uczeń wzmacnia mm NN, RR, T,

- Uczeń doskonali koordynację wzrokowo-ruchową

- Uczeń poprawi czas reakcji

WIADOMOŚCI:  

-          Uczeń zna komendy startowe

-          Uczeń wie jak ważną rolę w biegu sprinterskim odgrywa dobry start

-          Uczeń zna budowę bloku startowego

-          Uczeń wie jak ustawiać się w blokach startowych          

WYCHOWANIE:

- Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa oraz podporządkowuje się przepisom

- Uczeń posiada odpowiedni strój oraz przestrzega poleceń nauczyciela

Metody realizacji zadań lekcji: pogadanka, zabawowa klasyczna, naśladowcza ścisła, zadaniowa ścisła

Formy organizacyjne: frontalna, indywidualna, pary, czwórki

Przybory i przyrządy: bloki

 

Tok lekcji

Czynności ucznia

Czynności

nauczyciela

Met. oceny skuteczności

Docelowe

Zadaniowe

1

2

3

4

5

Część wstępna

 

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji, zna zadania oraz ich rolę

 

 

 

 

Uczeń kształtuje szybkość i zwinność oraz uczy się współpracy z partnerem.

Uczeń ustawia się na zbiórce, wita się, słucha informacji nauczyciela, informuje o gotowości aktywnego uczestnictwa w zajęciach

 

 

 

 

 

 

„Berek w parach” – uczniowie dobrani w pary, trzymają się za ręce. Uciekają przed berkiem-parą. Para która podczas ucieczki puści partnera za karę zostaje berkiem.

Zbiórka, przywitanie. N sprawdza obecność, informuje o zadaniach lekcji i sprawdza gotowość U do podejmowania zadań.

 

Nauczyciel podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem i bezpieczeństwem. Wyznacza parę-berka.

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

 

 

 

Zabawowa  klasyczna

 

Podział uczniów w pary.

 

Część główna A

 

Uczeń wzmacnia mm:

 

 

 

Mm RR

 

 

Mm NN

 

 

 

 

Mm T, NN

Uczeń kształtuje gibkość i koordynację ruchową

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń wykonuje:

1 kółko truchtu wokół boiska

 

W dwóch rzędach jeden za drugim, w lekkim truchcie (powrót marszem):

-          Krążenia RR naprzemianstronnie w przód, do tyłu

-          Wymachy RR w górę, skośnie

-          Odchylenie do tyłu z dotknięciem prawą dłonią lewej pięty, oraz lewą dłonią prawej pięty

-          Krok odstawno-dostawny z wymachem RR w bok

-          Przeplatanka RR bokiem

-          Skip A na LN, skip A na PN

-          Skip C na LN, skip C na PN

-          Pełny skip A

-          Pełny skip C

-          Marsz wypadami na LN i PN na przemian

-          Podskoki płotkarskie z dotknięciem LN do prawej dłoni, i RN do lewej

-          Luźna przebieżka 60m

 

 

 

Prowadzi ćwiczenia, pokazuje dane ćwiczenie, wyjaśnia jak powinno być poprawnie wykonane, czuwa nad dokładnością wykonywania ich przez uczniów, poprawia błędy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadaniowa ścisła

 

 

 

Naśladowcza ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część główna B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń wzmacnia mm NN, RR

Poprawia czas reakcji.  Kształtuje szybkość, i zwinność.

 

 

 

 

 

Uczeń zna budowę bloku startowego, zna komendy startowe oraz posiada umiejętność prawidłowego ustawienia się w blokach.

 

 

   Uczeń wzmacnia mm NN, RR.

Kształtuje zwinność oraz wie która noga będzie zakroczna, a która wykroczna.

 

Uczeń wzmacnia mm NN, RR.

Kształtuje czas reakcji, szybkość i zwinność.

Uczeń doskonali umiejętność wydawania komend startowych dla zawodników.

     

 

Uczeń wykonuje:

W czwórkach starty na sygnał z p.w:

- przysiadu podpartego

-          przysiadu z RR wyciągniętymi w przód- tyłem do kierunku biegu

-          siadu skrzyżnego przodem do kierunku biegu

-          -siadu prostego tyłem do kierunku biegu

 

 

 

Uczeń słucha informacji odnośnie budowy bloku startowego, ustawienia w blokach oraz komend startowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń wykonuje start z pozycji stojącej, z wytrąceniem równowagi, z pochyleniem do przodu, w celu sprawdzenia która noga w bloku startowym będzie wykroczną, a która zakroczną.

 

 

 

 

 

 

W parach:

-          uczniowie wykonują start niski bez komend

-          uczniowie wykonują start niski na komendę nauczyciela

-          uczniowie wykonują start niski na komendę osoby współćwiczącej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel przekazuje informacje, wyjaśnia komendy i pokazuje  ustawienie w blokach.

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel pokazuje ćwiczenie. Objaśnia jego cel i czuwa nad dokładnością wykonania.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel czuwa nad dokładnością wykonywania ćwiczenia. Koryguje błędy. Jeszcze raz pokazuje start z bloku.

Daje sygnał startu uczniom.

 

 

 

Zadaniowa ścisła

 

czwórki

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin