gry karambolowe i rekreacyjne VI klasa.doc

(56 KB) Pobierz

PLAN METODYCZNY LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

                                                                                                                                    Rafał Gorlicki

 

Klasa: VI

Ilość ćwiczących: 14

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

Czas trwania: 45 min

Data: 14.09.2009 r.

Dział programu: Gry i zabawy ruchowe

Zadanie główne: Uczymy się gier rekreacyjnych i karambolowych.

 

Zadania dodatkowe:

- doskonalimy technikę odbić w piłce nożnej

- doskonalimy celność rzutną

- kształtujemy szybkość i zwinność

 

Motywacje: zmotywuję uczniów do współpracy w zespole podczas gier rekreacyjnych i karambolowych

 

Cele operacyjne:

 

UMIEJĘTNOŚCI:

Uczeń:

·         Potrafi dokonać samooceny i samokontroli podczas gier i zabaw

·         Potrafi wykonać precyzyjne odbicia nogą lub rzut ręką podczas gier i zabaw

·         Potrafi współpracować w zespole

 

SPRAWNOŚĆ:

Uczeń:

·         kształtuje szybkość i zwinność, skoczność

·         wzmacnia mm. NN, RR, T grzbietu i kręgosłupa

·         rozwija swoją koordynację wzrokowo-ruchową

·         kształtuje czucie dystansu i przestrzeni

·         doskonali celność oraz koordynację wzrokowo-ruchową

 

WIADOMOŚCI:

Uczeń:

·         wie, jak wygląda prawidłowa technika odbić w piłce nożnej          

·         wie, jak ważną rolę przed ćwiczeniami odgrywa rozgrzewka

·         zna gry i zabawy doskonalące cechy: motoryczność, zwinność i szybkość

 

WYCHOWANIE:

Uczeń:

·         stosuje zasady bezpieczeństwa oraz podporządkowuje się przepisom

·         posiada odpowiedni strój oraz przestrzega poleceń nauczyciela

·         wykazuje aktywną postawę na lekcji

·         potrafi kontrolować swoje emocje

·         przestrzega reguł zabaw i gier

·         sędziuje i pomaga nauczycielowi w ocenie

 

 

 

Metody realizacji zadań lekcji: pogadanka, zabawowa klasyczna, naśladowcza ścisła

Formy organizacyjne: frontalna, zespoły

Przybory i przyrządy: piłki siatkowe, szarfy, materace

 

 

Tok lekcji

Czynności ucznia

Czynności

nauczyciela

Met. oceny skuteczności

Docelowe

Zadaniowe

1

2

3

4

5

Część wstępna

 

Uczeń zapoznaje się z tematem lekcji, zna zadania oraz ich rolę

 

 

 

 

 

Uczeń kształtuje szybkość, zwinność, uczy się współpracy w zespole oraz doskonali koordynację wzrokowo-ruchową

 

Uczeń ustawia się na zbiórce, wita się, słucha informacji nauczyciela, informuje o gotowości aktywnego uczestnictwa w zajęciach

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń bierze udział w zabawie „Berek z piłką”

Osoba-berek poruszając się po całym boisku z piłką przy nodze, stara się trafić osoby uciekające w część ciała poniżej kolan. Po trafieniu zmiana berka. Wraz z czasem trwania zabawy można zwiększyć ilość osób goniących.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zbiórka, przywitanie. N sprawdza obecność, informuje o zadaniach lekcji i sprawdza gotowość U do podejmowania zadań.

 

 

Nauczyciel podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem. Zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa.

 

Pogadanka

 

Forma frontalna

 

 

 

 

 

 

Zabawowa  klasyczna

 

 

Część główna A

 

 

 

Uczeń kształtuje szybkość, zwinność i wytrzymałość, wzmacnia siłę mm RR i NN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie, ustawieni w szeregu na linii startu, biorą udział w zabawie „Karniak”: na sygnał nauczyciela biegną do najbliższej linii, wracają na linię startu, biegną znowu o jedną linię dalej, wracają na linię startu; każdą linię muszą dotknąć palcami dłoni, ostatnia osoba wykonuje dodatkowe ćwiczenie, np. 5 pompek, 10 przysiadów itd. Wyścig odbywa się kilkakrotnie, za każdym razem zmienia się ustawienie początkowe i końcowe, jakie uczniowie muszą przyjąć:

- ze startu wysokiego

- z przysiadu podpartego

- z siadu skrzyżnego

- z siadu skrzyżnego plecami do linii startu

- z podporu przodem twarzą do linii startu

- z leżenia przodem twarzą do linii startu

- z leżenia tyłem głową do linii startu

- z leżenia tyłem NN do linii startu

 

 

 

Nauczyciel podaje nazwę zabawy i jej reguły, prowadzi ją i czuwa nad jej prawidłowym przebiegiem.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawowa klasyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część główna B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń kształtuje szybkość, skoczność, zwinność, wzmacnia mm NN, RR

 

 

 

 

 

 

Uczeń kształci szybkość, wzmacnia mm NN i RR oraz uczy się współpracy w zespole

 

 

Uczeń kształci szybkość, wzmacnia mm NN i RR, doskonali celność rzucania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Doskonali celność i technikę kopnięć piłką

Uczeń bierze udział w zabawie:

 

„10 podań”

Uczniowie podzieleni na dwa zespoły. Zespół z piłką wykonuje między sobą 10 podań poprzez dowolne rzuty piłki siatkowej. Druga drużyna stara się przejąć piłkę, nie pozwalając wykonać tych 10 podań przeciwnej drużynie. Każdy z zawodników po przejęciu piłki może wykonać maksymalnie 3 kroki z piłką.

Zespół który zdoła wykonać 10 podań zdobywa punkt.

 

 

„Piłka nożna karambolowa”

uczniowie podzieleni na dwa zespoły, kopią piłkę nożną w ten sposób by trafiła ona piłkę siatkową, przemieszczając ją jak najszybciej w kierunku przeciwległej bramki. W chwili, gdy

piłka siatkowa minie linię bramki drużyna zdobywa punkt. Zawodnikom obu drużyn nie wolno dotykać piłki siatkowej.

 

Szybkie i celne strzelanie

Uczniowie rzucają piłeczki tenisowe tak, by w sposób pośredni lub bezpośredni trafić nimi w piłki siatkowe i wybić je z linii na której są ułożone. Trafiona i wybita z linii piłka siatkowa zostaje usunięta z pola gry przez znajdujących się tam graczy drugiego zespołu.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin