dydaktykaW2.doc

(20 KB) Pobierz

02.03.05

 

Orientacje dydaktyczne:

1)     Klasyfikowanie

Opiera się na pytaniu:

„Czy dany przedmiot posiada daną cechę?

Jest to procedura logiczna i metodologiczna. Musi być wyczerpująca i obejmować wszystkie desygnaty wchodzące w obszar rozłączności – tzn. musi być rozłączna, nie można włączyć jakiegoś przedmiotu do dwóch grup jednocześnie.

 

2)     Typologizowanie

Opiera się na pytaniu:

„ W jakim stopniu dana cecha przejawia się w danym przedmiocie”

Tworzenie typologii opiera się na znajdywaniu pewnych cech w różnych przedmiotach. Typ = twór idealny  o pewnych cechach w jaskrawej formie. Typologizacja jest uwalniana od warunków rozłączności.

 

Dlaczego się różnimy?

Odp. Poszukiwano wskazując na

a)     czynniki zewnętrzne (środowisko)

b)     czynniki wewnętrzne (dane przez wyższą siłę, nie można nimi manipulować)

 

Relacje między rozwojem dziecka a nauczaniem

(co jest ważniejsze?)

-          Rozwój jest pierwszy w stosunku do nauczania

-          Nauczanie jest procesem pierwotnym do rozwoju

 

Anna Grabowska Dalila

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin