Gry i zabawy dla dzieci - nauka angielskiego.pdf
(
111 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Dokument1
Gry i zabawy w klasie lub domu
Proponuj
ħ
kilka bardzo fajnych zabaw podczas których po
ę
wiczycie słownictwo! Mo
Ň
ecie
wci
Ģ
gn
Ģę
do zabawy rodziców i rodze
ı
stwo!
1. "GŁUCHY TELEFON" - na pewno ka
Ň
dy z was zna t
ħ
zabaw
ħ
. Zmie
ı
my jednak troch
ħ
zasady gry. Usi
Ģ
d
Ņ
cie w kółku, jedna osoba mówi na ucho drugiej osobie jaki
Ļ
wyraz w
j
ħ
zyku angielskim. Ostatnia osoba mówi ten wyraz na głos- je
Ļ
li kto
Ļ
pomyli nazw
ħ
, musicie
wykluczy
ę
z gry t
ħ
osob
ħ
.
2. "SPIDER AND FLIES'' - paj
Ģ
czek i muszki" . Do tej zabawy potrzebujemy jednej osoby,
która b
ħ
dzie paj
Ģ
czkiem i kilkoro innych dzieci, które b
ħ
d
Ģ
muszkami. SPIDER woła "FLIES
ARE FLYING (muszki lataj
Ģ
) - wtedy dzieci biegaja po sali, nast
ħ
pnie woła SPIDER IS
COMMING - na ten d
Ņ
wi
ħ
k dzieci zatrzymuj
Ģ
si
ħ
, staj
Ģ
nieruchomo a paj
Ģ
czek szuka osoby
która si
ħ
poruszyła.
3. ''BINGO'' - potrzebujemy kartk
ħ
papieru i kolorowe kredki! Narysujcie kwadracik, który
b
ħ
dzie miał 9 pól. Nast
ħ
pnie zakolorujcie ka
Ň
de pole innym kolorem. Jednak osoba wywołuje
kilka kolorów po kolei a reszta sprawdza czy ma je w swoim kwadraciku. Je
Ļ
li b
ħ
dziecie
mieli 3 wywołane kolory uło
Ň
one pionowo, poziomo lub na ukos--- wygrywacie!
4. ''Liczby'' - Dzielicie si
ħ
na grupy. Jedna osoba musi prowadzi
ę
gr
ħ
.Przedstawiciele ka
Ň
dej
z grup podeszli do tablicy. Nast
ħ
pnie prowadz
Ģ
cy gło
Ļ
no wymawia jedn
Ģ
z liczb, np. twenty-
eight (28). Dziecko, które jako pierwsze prawidłowo rozpozna wskazan
Ģ
liczb
ħ
, wyszukuje j
Ģ
spo
Ļ
ród 30 innych kartoników le
ŇĢ
cych na stoliku i zawiesza j
Ģ
na tablicy. Jednocze
Ļ
nie
zdobywa 1punkt dla grupy, której jest reprezentantem. Dzieci powtarzaj
Ģ
zabaw
ħ
kilkakrotnie.
Gra toczy si
ħ
do momentu, a
Ň
ka
Ň
de dziecko we
Ņ
mie w niej udział. Na koniec dzieci sumuj
Ģ
zdobyte przez siebie punkty. Zwyci
ħŇ
a grupa, która uzyskała najwi
ħ
ksza ilo
Ļę
punktów.
5. ''Rozpoznaj obrazek'' - Nauczyciel zwraca si
ħ
do uczniów o wybranie reprezentantów grup.
Podchodz
Ģ
oni do tablicy, na której zawieszone s
Ģ
ró
Ň
ne obrazki. Nauczyciel mówi: Show me
a yellow blouse with a little flower on it. (poka
Ň
cie mi
Ň
ółt
Ģ
bluzk
ħ
z małym kwiatkiem),
albo: Show me a big green ball. (poka
Ň
cie mi du
ŇĢ
zielon
Ģ
piłk
ħ
) itp. Zadaniem uczniów jest
wskazanie konkretnego przedmiotu o podanych przez nauczyciela cechach. Zwyci
ħŇ
a ten
zespół, który uzyska najwi
ħ
ksz
Ģ
liczb
ħ
punktów.
6. "Kim's game" - Jedna osoba musi schowa
ę
przedmioty i porosi
ę
dzieci,
Ň
eby zapami
ħ
tały
co jest pod przykryciem. Aby zwi
ħ
kszy
ę
element rywalizacji nauczyciel mo
Ň
e zmienia
ę
poło
Ň
enie przedmiotów, albo nawet zabiera
ę
niektóre z nich, prosz
Ģ
c, aby dzieci powiedziały
czego brakuje.
7. "Simon Says" - Osoba wybrana na "Simona" staje w
Ļ
rodku i podaje komendy poprzedzone
słowami "Simon says...", wykonuj
Ģ
c jednocze
Ļ
nie podanš komend
ħ
. Uczestnicy zabawy
wykonuj
Ģ
komend
ħ
tylko je
Ň
eli jest ona poprzedzona słowami "Simon says..." i tylko je
Ň
eli
jest zgodna z tym, co demonstruje "Simon". W przeciwnym wypadku uczestnicy zabawy nie
mogš ruszy
ę
si
ħ
z miejsca.
8. "Wisielec" - Popularna zabawa polegajšca na odgadni
ħ
ciu słów przy podanej liczbie liter
jest doskonałym pomysłem na sprawdzenie słownictwa. Gr
ħ
mo
Ň
na zmodyfikowa
ę
podajšc
zdanie z brakuj
Ģ
cym wyrazem, ustalajšc konkretnš kategori
ħ
, do której nale
Ň
y wyraz itp.
9. "10" - siedzicie w kółku, ka
Ň
de dziecko po kolei odlicza po angielsku do 10. Mo
Ň
e
jednorazowo poda
ę
jedn
Ģ
liczb
ħ
lub dwie kolejne. Dziecko na które padnie "10" odpada.
Wygrywa ten, kto zostanie do konca.
10. Rozwieszacie na tablicy obrazki z poznanymi wcze
Ļ
niej wyrazami. Jedno dziecko stoi
przy tablicy i prosi reszt
ħ
aby zamkn
ħ
ła oczy. Nast
ħ
pnie zabiera jeden obrazek , a pozostali
musz
Ģ
odgadn
Ģę
co znikn
ħ
ło.
11. Przygotujcie sobie małe karteczki i napiszcie na nich poznane wcze
Ļ
niej wyrazy.
Odwróccie te karteczki napisem w dół. Jedno dziecko podchodzi, losuje kartk
ħ
i musi
narycowa
ę
, to co jest tam napisane. Reszta odgaduje po angielsku co to jest.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA - wykorzystanie uzdolnie
ı
plastycznych uczniów w
procesie kształtowania umiej
ħ
tno
Ļ
ci j
ħ
zykowych
„ANGIELSKA PLASTYKA LUB PLASTYCZNY ANGIELSKI”
WST
Ħ
P
Bazuj
Ģ
c na moim do
Ļ
wiadczeniu zawodowym w pracy z dzie
ę
mi zauwa
Ň
yłam przejawian
Ģ
przez uczniów ch
ħę
do wykonywania wszelkich prac plastycznych . Jest to element pracy,
który narzuca pewn
Ģ
swobod
ħ
interpretacji, rozwija wyobra
Ņ
ni
ħ
i kreatywno
Ļę
- aspekty tak
bardzo dominuj
Ģ
ce we wczesnym etapie nauczania. Wzbogacaj
Ģ
c proces nauczania o
zagadnienia plastyczne zapewniamy klimat swobody i artyzmu ,odchodzimy od schematu
utartych zaj
ħę
opartych na wprowadzaniu i utrwalaniu słówek i struktur gramatycznych. Nie
ka
Ň
dy ucze
ı
ma zdolno
Ļ
ci j
ħ
zykowe i nauka j
ħ
zyka obcego mo
Ň
e by
ę
dla niego stresuj
Ģ
ca.
Prace plastyczne b
ħ
d
Ģ
wi
ħ
c form
Ģ
odreagowania i wykazania si
ħ
.
Analizuj
Ģ
c program , który realizuj
ħ
(nr programu DKOS 5002-82/07 według Marioli
Boguckiej) zwróciłam uwag
ħ
na rodzaje inteligencji według Howarda Gardnera. W
Ļ
ród
wymienionych i rozwijanych w programie były: inteligencj
Ģ
j
ħ
zykowa, logiczno-
matematyczna,kinestetyczna,muzyczna,przestrzenno-
wzrokowa,interpersonalna i przyrodnicza. Autorzy pomin
ħ
li inteligencj
ħ
artystyczn
Ģ
- st
Ģ
d
mój wybór, by si
ħ
na niej skoncentrowa
ę
i wprowadzi
ę
ten aspekt do scenariuszy zaj
ħę
.
CELE OGÓLNE
1.Główny cel programu to wprowadzenie nowego słownictwa z wykorzystaniem technik
plastycznych
2.Priorytetem jest zaanga
Ň
owanie wyobra
Ņ
ni i uzdolnie
ı
artystycznych uczniów do
poznawania i zapami
ħ
tywania nowego materiału
3.Likwidacja barier komunikacyjnych
4.Rozwijanie wra
Ň
liwo
Ļ
ci artystycznej i dbało
Ļę
o estetyk
ħ
9.Propagowanie warto
Ļ
ci rodzinnych
ZASADY INNOWACJI
Ide
Ģ
, która przy
Ļ
wieca temu programowi jest wykorzystanie zmysłów plastycznych,
zdolno
Ļ
ci j
ħ
zykowych i wyobra
Ņ
ni uczniów. Realizuj
Ģ
c t
Ģ
innowacj
ħ
pragn
ħ
rozwija
ę
u dzieci
cał
Ģ
gam
ħ
kompetencji ogólnych jak: wiedza, umiej
ħ
tno
Ļ
ci, uwarunkowania osobowo
Ļ
ciowe i
umiej
ħ
tno
Ļ
ci zdobywania i przyswajania wiedzy.
Zmysły decyduj
Ģ
o tym w jaki sposób nowy materiał dociera do ucznia i które jego elementy
pozostaj
Ģ
w jego pami
ħ
ci. To czy ucze
ı
jest wzrokowcem, słuchowcem, czy kinestetykiem
ma ogromny wpływ na jego proces uczenia si
ħ
i odbierania rzeczywisto
Ļ
ci.
Umiej
ħ
tno
Ļ
ci nabyte s
Ģ
w procesie nauczania i uczenia si
ħ
. Decyduj
Ģ
one o zdolno
Ļ
ci
kategoryzowania i utrwalania poznanego materiału.
Wyobra
Ņ
nia dzieci to rzecz nieograniczona i nie zawsze w pełni wykorzystywana w procesie
nauczania. Uwa
Ň
am ,
Ň
e pracuj
Ģ
c z małymi dzie
ę
mi trzeba jak najbardziej anga
Ň
owa
ę
ich w
proces nauczania. Nauczyciel winien pełni
ę
rol
ħ
inicjatora zabaw i koordynatora. To czyni
lekcj
ħ
ciekaw
Ģ
i atrakcyjn
Ģ
dla uczniów.
Mam nadziej
ħ
,
Ň
e efekty pracy uczniów b
ħ
d
Ģ
zaskakuj
Ģ
ce i godne podziwu.
Metody, i techniki pracy, które zaproponowałam, mog
Ģ
by
ę
u
Ň
yte do wprowadzania ,
utrwalania i testowania nowego materiału. Nauka tworzenia map mentalnych ułatwia i
urozmaica proces my
Ļ
lenia i absorbowania wiedzy.
Zadania s
Ģ
ró
Ň
norodne i dopasowane do zakresu wprowadzonego materiału i wieku uczniów.
Pozwalaj
Ģ
one uczniom na wyj
Ļ
cie z ławek , wprowadzaj
Ģ
element ruchu oraz , jak
Ň
e istotny,
kontaktu z rówie
Ļ
nikami i integracji z grup
Ģ
.
Kolejnym istotnym aspektem tego programu jest wykorzystanie mo
Ň
liwo
Ļ
ci uczniów do
tworzenia przez nich pomocy dydaktycznych, które mo
Ň
na wykorzysta
ę
na lekcji i w czasie
konkursów j
ħ
zykowych.
TECHNIKI PRACY
W celu uzyskania zało
Ň
onych celów planowane s
Ģ
nast
ħ
puj
Ģ
ce techniki i metody pracy
Projekt – uczniowie samodzielnie rozdzielaj
Ģ
mi
ħ
dzy sob
Ģ
zadania, wykorzystuj
Ģ
c swe
umiej
ħ
tno
Ļ
ci i uzdolnienia, ucz
Ģ
si
ħ
pozyskiwa
ę
potrzebne informacje
Elementy teatralne- przygotowanie pokazu mody, teatrzyk kukiełkowy, na
Ļ
ladowanie
czynno
Ļ
ci
Gra typu MEMORY ( zapami
ħ
tywanie szczegółów i wyodr
ħ
bnienie zaistniałych zmian jako
trening pami
ħ
ci, który zaowocuje w pó
Ņ
niejszej nauce słówek)
Tworzenie map mentalnych
Techniki plastyczne z9 rysowanie, malowanie, wycinanie, tworzenie figur przestrzennych
i.t.p)
Gry typu „odd one out” (odnajdywanie i eliminacja elementu nie pasuj
Ģ
cego do reszty)
Ę
wiczenia komunikacyjne ( krótkie dialogi, maj
Ģ
ce na celu uzyskanie konkretnej informacji)
Tworzenie krzy
Ň
ówek
Tworzenie drzew genealogicznych
Tworzenie gier planszowych
TRE
ĺ
CI
Obejmuj
Ģ
zakres słownictwa obj
ħ
ty podstaw
Ģ
programow
Ģ
(z dnia 23 sierpnia 2007 roku) dla
klas I – III, uj
ħ
ty w podr
ħ
cznikach English Adventure I, II i III i b
ħ
d
Ģ
cy w korelacji z
ogólnym programem nauczania w pierwszym etapie kształcenia, zgodnym z „Europejskim
systemem opisu kształcenia j
ħ
zykowego
FORMY PRACY
- praca indywidualna
- praca w parach
- praca grupowa
WARUKI WPROWADZENIA INNOWACJI
Osi
Ģ
gni
ħ
cie zało
Ň
onych celów nie wymaga du
Ň
ych zmian organizacyjnych szkoły niemniej
jednak zwi
ħ
kszenie liczby godzin zaj
ħę
j
ħ
zyka angielskiego w klasach pierwszych byłoby
uzasadnione z uwagi na dostosowanie liczby działa
ı
do tempa pracy uczniów w
pocz
Ģ
tkowym okresie kształcenia zintegrowanego. Wskazana liczba uczniów nie powinna
przekracza
ę
26 osób.
Zało
Ň
enia innowacyjne mog
Ģ
by
ę
skierowane do uczniów, którzy uczyli si
ħ
j
ħ
zyka
angielskiego w przedszkolu i do tych, którzy po raz pierwszy spotykaj
Ģ
si
ħ
z tym j
ħ
zykiem.
Realizacja zada
ı
nie wymaga du
Ň
ych nakładów finansowych i jest o tyle łatwa, ze wszelkie
pomoce naukowe typu: kartony, kredki, farby itp. s
Ģ
zwykle na wyposa
Ň
eniu klas lekcyjnych
a wszelkie inne materiały nie s
Ģ
drogie i s
Ģ
łatwo dost
ħ
pne.
EWALUACJA
Badanie efektów zakładanych zmian nast
Ģ
pi pod koniec roku szkolnego
W czasie realizacji programu przeprowadzony b
ħ
dzie cykl zaj
ħę
dydaktycznych zako
ı
czony
prezentacj
Ģ
prac uczniów w postaci gazetek klasowych, testami kompetencji w klasach I – III
oraz konkursami j
ħ
zyka angielskiego.
Uczniowie wyra
ŇĢ
swoje opinie o stworzonych pracach przyznaj
Ģ
c im punkty od 1 do 3.
Atrakcyjno
Ļę
zaj
ħę
oceni
Ģ
wr
ħ
czaj
Ģ
c nauczycielowi u
Ļ
miechni
ħ
te lub smutne bu
Ņ
ki.
Nauczyciel podsumuje i spisze wyniki ewaluacji.
Badania osi
Ģ
gni
ħę
uczniów dokona nauczyciel j
ħ
zyka angielskiego a stopie
ı
atrakcyjno
Ļ
ci
zaj
ħę
sami uczniowie. Niektóre zaj
ħ
cia b
ħ
d
Ģ
hospitowane przez Dyrekcj
ħ
szkoły, a niektóre
b
ħ
d
Ģ
maiły form
ħ
zaj
ħę
kole
Ň
e
ı
skich.
Osi
Ģ
gni
ħ
te rezultaty i wyniki nauczania zostan
Ģ
przedstawione rodzicom i ogółowi Rady
Pedagogicznej.
-ucze
ı
ma rozwini
ħ
te zdolno
Ļ
ci plastyczne i poczucie estetyki
ZAŁ
ġ
CZNIK 1
L.p TEMAT
DZIAŁANIA
EFEKT
1.
Poznajemy cz
ħĻ
ci
ciała
•
Uczniowie pisz
Ģ
nazwy
cz
ħĻ
ci twarzy i ciała w j
ħ
zyku
angielskim i ozdabiaj
Ģ
je
elementami symbolizuj
Ģ
cymi
dan
Ģ
cz
ħĻę
ciała.(klasa I , II ,
III)
Plakaty
•
Uczniowie przynosz
Ģ
plakaty
swoich idoli lub innych
znanych osób, tn
Ģ
je w
poziome paski lub w formie
puzzli , a nast
ħ
pnie opisuj
Ģ
c
w j
ħ
zyku angielskim dan
Ģ
posta
ę
prosz
Ģ
koleg
ħ
aby
zło
Ň
ył poci
ħ
te kawałki w
cało
Ļę
. (klasa II i III).
Prace uczniów
•
Uczniowie rysuj
Ģ
po kolei
kawałki postaci zgodnie z
zaleceniem kolegi, nast
ħ
pnie
zaginaj
Ģ
kartk
ħ
i podaj
Ģ
j
Ģ
kolejnej osobie. Ucze
ı
, który
zako
ı
czył swój fragment
rysunku, okre
Ļ
la kolor i
cech
ħ
nast
ħ
pnego fragmentu
postaci. W ten sposób kilka
uczniów tworzy wspólnie
rysunek postaci.(klasa II i III)
•
Tworzenie mapy mentalnej
Człowiek – cz
ħĻ
ci twarzy –
cz
ħĻ
ci ciała – ubrania
noszone na poszczególnych
cz
ħĻ
ciach ciała.(klasa II i III)
Rysunki grupy
uczniów
Mapa mentalna.
Plik z chomika:
kosiaczki1
Inne pliki z tego folderu:
The_Resourceful_English_Teacher.pdf
(20749 KB)
Grammar For Everyone.pdf
(3640 KB)
Gry i zabawy dla dzieci - nauka angielskiego.pdf
(111 KB)
McGraw-Hill 101 Great Classroom Games.pdf
(2344 KB)
Grammar Dictation.PDF
(12841 KB)
Inne foldery tego chomika:
500 prac pedagogika, psychologia, socjologia, filozofia
advanced
Angielskie piosenki dla dzieci
Awans zawodowy
Bajeczki dla dzieci w języku angielskim(pdf)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin