Pytania egzaminacyjne - Psychologia emocji - 2.doc

(88 KB) Pobierz
Emocje

Internetowa Baza Pomocy Studentów Psychologii - psychol

www.psychobaza.prv.pl

Odwiedź nas!

1              Ekspresyjne objawy wskazujące na zaangażowanie emocjonalne towarzyszą

a)     Zachowaniu emocjonalnemu

b)     Autoamplifikacji

c)     Organizowaniu nowych reagowania

d)     Żadna z powyższych

2              Czynność emocjonalna :

a)     jest niekontrolowana

b)     jest rezultatem działania układów sprzężonych szeregowo

c)     jest formą umotywowanego zachowania się

d)     ma charakter reaktywny

3              Reakcja emocjonalna

a)     ma charakter reaktywny

b)     są to reakcje mimiczne i pantomimiczne

c)     jest to reakcja wokalna

d)     każda z powyższych odpowiedzi jest prawidłowa

4              Reakcja ekspresyjna

a)     jest rezultatem działania układów sprzężonych szeregowo

b)     jest aktem emocjonalnego zachowania się

c)     jest rezultatem działania układów sprzężnych zwrotnie

d)     prawdziwe są a) i b)

5              Akty emocjonalnego zachowania

a)     są rezultatem autoamplifikacji

b)     działają na zasadzie dodatniego sprzężęnia zwrotnego

c)     mogą to być akty agresywno destrukcyjne

d)     każda z powyższych odpowiedzi jest prawidłowa

6              Proces emocjonalny

a)     organizuje tylko aktualne reakcje emocjonalne

b)     nastawia na pewne formy reagowania wobec nadchodzących zdarzeń czy sytuacji

c)     przeszkadza w organizowaniu nowych form zachowania

d)     nie powoduje zmian w zakresie fizjologicznej i biochemicznej równowagi ustroju

7              Proces emocjonalny prowadzący do organizowania nowych form reagowania przebiega

a)     szybko i gwałtownie

b)     w formie afektu

c)     podprogowo (latentnie)

d)     każda z powyższych

8              Według Darwina

a)     wszystkie ruchy mimiczne wykształciły się z ruchów użytkowych

b)     mimika opiera się na mechanizmach wrodzonych i  częściowo wyuczonych

c)     niektóre mięśnie np. triangularis służą wyłącznie wyrażaniu subtelnych odcieni uczuciowych

d)     mimika jest zróżnicowana  międzyosobniczo

9              Według Darwina funkcja wyrazowa powstała z jednej z trzech zasad ekspresji uczuciowej:

a)     zasada tezy i antytezy; zasada elementarnych ruchów wyrazowych; zasada skojarzonych nawyków użytkowych

b)     zasada skojarzonych nawyków użytkowych; zasada antytezy; zasada bezpośredniego odziaływania na organizm przez pobudzony układ nerwowy

c)     zasada tezy i antytezy; zasada skojarzonych nawyków użytkowych; zasada bezpośredniego odziaływania na organizm przez pobudzony układ nerwowy

d)     zasada funkcji praktycznej; zasada elementarnych ruchów wyrazowych; zasada bezpośredniego odziaływania na organizm przez pobudzony układ nerwowy

10              Bell stwierdził, że:

a)     ruchy wyrazowe nigdy nie służyły celom praktycznym

b)     wszystkie mięśnie twarzy służą wyrażaniu mimiki

c)     oczy dominują nad wyrazem całej twarzy

d)     niektóre mięśnie służą wyłącznie wyrażaniu subtelnych odcieni uczuciowych

11              Piderit

a)     sporządził wymienne rysy twarzy

b)     sporządził rysunki schematowe profili

c)     stworzył skalę wyrazu mimicznego

d)     prawidłowe są a) i b)

12              Piderit stwierdził, że mięśnie twarzy:

a)     są powiązane z narządami zmysłowymi

b)     pomagają w procesie odbioru bodźców

c)     mają utrudniać proces odbioru bodźców

d)     wszystkie powyższe są prawidłowe

13              W skali wyrazu mimicznego:

a)     poszczególne pozy mimiczne są jakościowo odrębnymi konfiguracjami

b)     błędy oceny wahają się w niezbyt szerokim zakresie, niezależnie od natężenia danego wyrazu mimicznego

c)     jest skalą dwuwymiarową

d)     żadna z powyrzszych nie jest prawidłowa

14              Skala wyrazu mimicznego odejmuje kolejno:

a)     1 miłość uszczęśliwienie radość 2 zdecydowanie gniew 3 strach cierpienie 4 niesmak 5 zdziwienie 6 lekceważenie

b)     1 miłość uszczęśliwienie radość 2 lekceważenie 3 zdziwienie 4 niesmak 5 zdecydowanie gniew 6 strach cierpienie

c)     1 miłość uszczęśliwienie radość 2 zdziwienie 3 strach cierpienie 4 zdecydowanie gniew 5 niesmak 6 lekceważenie

d)     żadne z powyższych

15              Landis stwierdził, że:

a)     powszechnie przyjęte konwencje mimiczne nie różnią się od wrodzonej mimiki emocji

b)     na kształtowanie się wyrazu mimicznego nakłada się wpływ wrodzonych, gatunkowo uwarunkowanych schematów mimicznych, nabytych, wyuczonych, społecznie ustalonych sposobów objawiania uczuć i indywidualne właściwości ekspresyjne

c)     prawdziwe emocje są niemożliwe do wytworzenia w warunkach eksperymentalnych

d)     stan emocjonalny można z dużym prawdopodobieństwem rozpoznać na podstawie analizy fotografii  aktorów

16              Mimiczne pozy zbierał(li):

a)     Felekey i Rucmick

b)     Rudolph

c)     Frois-Wittman

d)     Każda z powyższych jest prawidłowa

17              Które z nazwisk jest prawidłowo przyporządkowona badaniom (może być więcej niż jedna odpowiedź prawidłowa:

a)     Dunlap - zauważył, że usta dominują nad wyrazem całej twarzy

b)     Merry - badania nad intonacją na podstawie transkrypcji zapisów fonograficznych

c)     Dusenberry i Knowrer badania nad intonacją na podstawie transkrypcji zapisów fonograficznych

d)     Tiffin - badania nad syntetycznymi formami vibrata

e)     Carmichael, Roberts, Wessel - badania nad efektywnością wyrażania uczuć za pomocą samych tylko rąk

f)      Hebb - ocena stanu emocjonalnego szympansów

g)     Klineberger - podobieństwo ekspresji w różnych kulturach; badania nad literaturą chińską

h)     Fernberger - na ocenę emocji wpływa sugestia

i)      Harlow - do powstania czynności seksualnych u małp konieczny był długi okres treningu

j)      Ekman - rozpoznawanie emocji przez plemię Fore

k)     Ekman - badania nad rozpoznawaniem symulacji emocji u studentek po obejrzeniu odrażających filmów

18              Według badań Goodenough i badań Dumas:

a)     niewidome dzieci mają całkowicie inne schematy mimiczne, ponieważ nie potrafią w naturalny sposób wyrażać uczuć

b)     podczas emocji kształtują wyraz twarzy w sposób dowolny

c)     mają umiejętność dowolnego kształtowania wyrazu twarzy

d)     istnieją pewne podstawowe nie wyuczone schematy mimiczne

19              Aby najlepiej zinterpretować mimikę należy

a)     interpretować twarz jako całość

b)     analizować poszczególne rysy twarzy

c)     szukać mimicznych postaw typowych dla uczuć na przykład poprzez analizę fotografii

d)     Prawidłowe odpowiedzi to a) i c)

20              Pantomimika

a)     jest reakcją na silny nagły bodziec

b)     występuje jako schemat opracowany korowo

c)     jest reakcją na emocje pojawiające się latentnie

d)     jest podstawą wyrażania emocji

21              Mowa

a)     pełni dwojaką funkcję znaczy i wyraża

b)     ma charakter rzeczowy i afektywny przy czym słowa o tym samym charakterze afektywnym mogą wyrażać różne emocje

c)     ma charakter rzeczowy i afektywny przy czym słowa o tym samym charakterze afektywnym wyrażają te same emocje

d)     prawidłowe są a) i b)

22              Trzy odrębne aspekty uczuć to:

a)     zmiany fizjologiczne; zmiany biochemiczne; pobudzenie układu wegetatywnego

b)     schematy mimiczne; mowa; przeżycia introspekcyjne

c)     zachowanie; zmiany fizjologiczne; przeżycia introspekcyjne

d)     zmiany fizjologiczne, zachowanie; schematy mimiczne

23              Trzy wymiary uczuciowe w teorii Wundta :

a)     są stworzone metodą impresji - na podstawie opisu przeżyć badanego po ekspozycji różnych bodźców

b)     metodą ekspresji - na podstawie obserwacji badanego przez eksperymentatora

c)     to podniecenie-ukojenie; napięcie-ulga; przyjemność - nieprzyjemność

d)     Prawidłowe odpowiedzi to a) i c)

24              koncepcja lęku Martensa opiera się na:

a)     uznaniu, że paradygmat interakcyjny dla studiów postaw jest stojącym powyżej cechy i paradygmatu sytuacyjnego

b)     badanie lęku-cechy w sytuacji specyficznej jest bardziej orzekające niż badanie lęku ogólnego

c)     rozwoju modelu pojęciowego dla studiów nad współzawodnictwem jako procesem społecznym

d)     Każda z powyższych jest prawidłowa

25              Badania Karolczak Biernackiej dowodzą, że

a)     medaliści doznali większego lęku, niż zawodnicy słabsi

b)     medaliści doznali mniejszego lęku niż zawodnicy słabsi

c)     medaliści i zawodnici słabsi mają taki sam poziom lęku

d)     badania jej nie dotyczą różnic w lęku medalistów i zawodników słabszych

26              Skala samooceny Skrzypek Siwińskiej

a)     pozwala wykryć lęki przedstartowe

b)     pozwala wykryć poziom lęku podczas zawodów

c)     pozwala wykryć poziom lęku związany z odbiorem społecznym po zawodach

d)     żadne z powyższych

27              Która z powyższych odpowiedzi jest nieprawidłowa:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin