13.ZASADY PROJEKTOWANIA PARKOWANIA W PRZEKROJU POPRZECZNYM ULICY.docx

(12 KB) Pobierz

13. ZASADY PROJEKTOWANIA PARKOWANIA W PRZEKROJU POPRZECZNYM ULICY

 

Pasy postojowe należy projektować przy jezdniach ulic klasy G, Z oraz L i D we wszystkich miejscach gdzie otaczające zagospodarowanie wywołuje potrzeby parkingowe, a parkujące pojazdy nie ograniczają widoczności. Przy projektowaniu pasów postojowych przy jezdniach ulic klasy G zaleca się zwiększenie szerokości jezdni o pasy manewrowe lub pas manewrowy w przypadku parkowania jednostronnego.

Pasy manewrowe stosuje się w celu ochrony warunków ruchu i bezpieczeństwa na pasach ruchu przed zaburzeniami wywołanymi przez manewry związane z parkowaniem.

 

Szerokości pasów postojowych dla samochodów osobowych wynoszą:

-          2,5m – dla parkowania równoległego

-          4,5m – dla parkowania prostopadłego

-          4,5m – dla parkowania ukośnego pod kątek 60°

-          4,20m – dla parkowania ukośnego pod kątem 45°

 

Na ulicach klasy G należy projektować pasy postojowe do parkowania ukośnego a w przypadku ograniczonych możliwości terenowych dopuszcza się projektowanie pasów postojowych do parkowania równoległego.

Na ulicach klasy Z można projektować pasy postojowe do parkowania prostopadłego, ukośnego lub równoległego, w zależności od potrzeb parkingowych i możliwości terenowych.

Na ulicach klasy L i D zaleca się projektować pasy postojowe do parkowania prostopadłego, a w obszarach zabudowy jednorodzinnej – równoległego.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin