POLITECHNIKA GDAŃSKA
Wydział Zarządzania i Ekonomii
PODSTAWY MARKETINGU - ĆWICZENIA
Studia: dzienne inż., mgr Semestr: letni, Rok akademicki 2008-09
Wytyczne do raportu z zajęć
- Tytuł raportu
IDENTYFIKACJA I OCENA SYSTEMU MARKETINGU W ……….. (podać nazwę firmy/instytucji)
- Zespół opracowujący raport
Raport opracowuje zespół, który dobrał się do pracy w ramach grupy dziekańskiej na określony semestr zajęć. Jedynie w przypadku nieobecności na zajęciach, osoba nieobecna sporządza odrębny raport z zajęć, w których nie uczestniczyła.
- Części składowe raportu
Pełen (finalny) raport zespołu powinien składać się z następujących elementów:
· strona tytułowa,
· spis treści,
· identyfikacja i charakterystyka firmy/instytucji – podmiotu zajęć
· sprawozdanie z przebiegu zajęć, w ramach których zespół pełnił rolę zespołu wiodącego (odpowiedzialnego za wybrany temat),
· spostrzeżenia i wnioski z pozostałych zajęć,
· podsumowanie i wnioski końcowe,
· bibliografia,
· załączniki.
Począwszy od tematu 2.: „Identyfikacja i charakterystyka firm/instytucji”, w ciągu tygodnia po każdych zajęciach zespół opracowuje raport cząstkowy, odpowiadający tematyce zajęć. Raporty cząstkowe są oddawane prowadzącemu na następnych zajęciach.
- Strona tytułowa
Na stronie tytułowej pełnego raportu należy ująć następujące zapisy (zawartość):
· UCZELNIA
· Wydział
· Przedmiot
· Tytuł raportu
· Autor / autorzy
· Rodzaj studiów / semestr / rok akademicki
· Prowadzący
· Miejsce, data
- Spis treści
Spis treści raportu powinien być tworzony sukcesywnie, w miarę dołączania kolejnych raportów cząstkowych. Ostateczny kształt spis treści przyjmuje po oddaniu wszystkich raportów cząstkowych, w tym podsumowania i wniosków końcowych, bibliografii oraz załączników. Aby uniknąć problemów związanych z numeracją stron – każdy z rozdziałów (raportów cząstkowych) może być numerowany niezależnie od pozostałych.
1. Identyfikacja I charakterystyka firmy / instytucji – podmiotu zajęć
Przedstawić podstawowe informacje o podmiocie pracy - firmie / instytucji, przyjętej przez zespół uczestników do analizy i oceny wybranych elementów systemu marketingu oraz formułowania wniosków i propozycji kierunków usprawnień. Zawartość prezentacji powinna być zgodna ze wskazówkami do realizacji tematu 2: „Identyfikacja i charakterystyka firm/instytucji”, przedstawia-nych na początku ćwiczeń (prezentacja w PowerPoint).
2. Sprawozdanie z przebiegu zajęć, na których zespół pełnił rolę wiodącą
Zajęcia, na których zespół pełnił rolę zespołu wiodącego (odpowiedzialnego za wybrany temat), należy przeprowadzić zgodnie z przesłanymi wcześniej „Wskazówkami do realizacji tematów 3-15”. Sprawozdanie z przebiegu tych zajęć powinno zawierać:
· materiały własne zespołu, odpowiadające tematowi zajęć,
· postawiony problem (zadanie do rozwiązania) dla pozostałych uczestników zajęć (pozostałych zespołów),
· wyniki pracy zespołu/zespołów oraz ich dyskusję,
· własne opinie i wnioski zespołu raportującego.
3. Spostrzeżenia i wnioski z pozostałych zajęć
W sprawozdaniu z przebiegu każdego z pozostałych zajęć zespół raportujący powinien przedstawić:
· analizy i oceny, dotyczące wybranego przez zespół podmiotu (firmy/instytucji) w zakresie tematyki zajęć,
· własne opinie i wnioski z analiz i ocen.
Kolejność ujęcia tematów raportu powinna być zgodna z harmonogramem prezentacji grupy, przyjętym na początku zajęć.
- Podsumowanie i wnioski końcowe
W tej części raportu należałoby zawrzeć wszystkie najważniejsze, całościowe wnioski oceny i konkluzje z zajęć
- Opis raportów cząstkowych
Aby uniknąć problemów związanych z identyfikacją części raportu, każdy z raportów cząstkowych, na każdej stronie, winien zawierać:
· nagłówek z zapisem nazwy zajęć oraz tytułu tematu,
· stopkę, z informacją o autorach oraz ich afiliacji (studia, rok, semestr zajęć).
Bibliografia
Wymienić (alfabetycznie) źródła wykorzystane do przygotowania raportu (firmowe, książkowe, czasopisma, internetowe i pozostałe).
Załączniki
Ująć w formie kolejno numerowanych załączników wszystkie informacje, opisy i materiały niezbędne do pełnego zrozumienia treści raportu. Każdy z załączników przywołać w treści raportu w stosownym miejscu.
Oprac. dr inż. J. Koszałka
Gdańsk, marzec 2009 r.
Współpraca: dr B. Czerwiński, dr A. Drapińska
Minnie_