PM 08-09 L cw Wytyczne do raportu z zajec.doc

(48 KB) Pobierz
Case 1

 

POLITECHNIKA GDAŃSKA

Wydział Zarządzania i Ekonomii

 

PODSTAWY MARKETINGU - ĆWICZENIA

Studia: dzienne inż., mgr Semestr: letni, Rok akademicki 2008-09

Wytyczne do raportu z zajęć

 

-       Tytuł raportu

IDENTYFIKACJA I OCENA SYSTEMU MARKETINGU W ……….. (podać nazwę firmy/instytucji)

 

-       Zespół opracowujący raport

Raport opracowuje zespół, który dobrał się do pracy w ramach grupy dziekańskiej na określony semestr zajęć. Jedynie w przypadku nieobecności na zajęciach, osoba nieobecna sporządza odrębny raport z zajęć, w których nie uczestniczyła.

 

-       Części składowe raportu

Pełen (finalny) raport zespołu powinien składać się z następujących elementów:

·         strona tytułowa,

·         spis treści,

·         identyfikacja i charakterystyka firmy/instytucji – podmiotu zajęć

·         sprawozdanie z przebiegu zajęć, w ramach których zespół pełnił rolę zespołu wiodącego (odpowiedzialnego za wybrany temat),

·         spostrzeżenia i wnioski z pozostałych zajęć,

·         podsumowanie i wnioski końcowe,

·         bibliografia,

·         załączniki.

Począwszy od tematu 2.: Identyfikacja i charakterystyka firm/instytucji”, w ciągu tygodnia po każdych zajęciach zespół opracowuje raport cząstkowy, odpowiadający tematyce zajęć. Raporty cząstkowe są oddawane prowadzącemu na następnych zajęciach.

 

-       Strona tytułowa

Na stronie tytułowej pełnego raportu należy ująć następujące zapisy (zawartość):

·         UCZELNIA

·         Wydział

·         Przedmiot

·         Tytuł raportu

·         Autor / autorzy

·         Rodzaj studiów / semestr / rok akademicki

·         Prowadzący

·         Miejsce, data

 

-       Spis treści

Spis treści raportu powinien być tworzony sukcesywnie, w miarę dołączania kolejnych raportów cząstkowych. Ostateczny kształt spis treści przyjmuje po oddaniu wszystkich raportów cząstkowych, w tym podsumowania i wniosków końcowych, bibliografii oraz załączników. Aby uniknąć problemów związanych z numeracją stron – każdy z rozdziałów (raportów cząstkowych) może być numerowany niezależnie od pozostałych.

 

1.     Identyfikacja I charakterystyka firmy / instytucji – podmiotu zajęć

Przedstawić podstawowe informacje o podmiocie pracy - firmie / instytucji, przyjętej przez zespół uczestników do analizy i oceny wybranych elementów systemu marketingu oraz formułowania wniosków i propozycji kierunków usprawnień. Zawartość prezentacji powinna być zgodna ze wskazówkami do realizacji tematu 2: Identyfikacja i charakterystyka firm/instytucji, przedstawia-nych na początku ćwiczeń (prezentacja w PowerPoint).

 

2.     Sprawozdanie z przebiegu zajęć, na których zespół pełnił rolę wiodącą

Zajęcia, na których zespół pełnił rolę zespołu wiodącego (odpowiedzialnego za wybrany temat), należy przeprowadzić zgodnie z przesłanymi wcześniej „Wskazówkami do realizacji tematów 3-15. Sprawozdanie z przebiegu tych zajęć powinno zawierać:

·         materiały własne zespołu, odpowiadające tematowi zajęć,

·         postawiony problem (zadanie do rozwiązania) dla pozostałych uczestników zajęć (pozostałych zespołów),

·         wyniki pracy zespołu/zespołów oraz ich dyskusję,

·         własne opinie i wnioski zespołu raportującego.

 

3.     Spostrzeżenia i wnioski z pozostałych zajęć

W sprawozdaniu z przebiegu każdego z pozostałych zajęć zespół raportujący powinien przedstawić:

·         analizy i oceny, dotyczące wybranego przez zespół podmiotu (firmy/instytucji) w zakresie tematyki zajęć,

·         własne opinie i wnioski z analiz i ocen.

Kolejność ujęcia tematów raportu powinna być zgodna z harmonogramem prezentacji grupy, przyjętym na początku zajęć.

 

-       Podsumowanie i wnioski końcowe

W tej części raportu należałoby zawrzeć wszystkie najważniejsze, całościowe wnioski oceny i konkluzje z zajęć

 

-       Opis raportów cząstkowych

Aby uniknąć problemów związanych z identyfikacją części raportu, każdy z raportów cząstkowych, na każdej stronie,  winien zawierać:

·         nagłówek z zapisem nazwy zajęć oraz tytułu tematu,

·         stopkę, z informacją o autorach oraz ich afiliacji (studia, rok, semestr zajęć).

 

Bibliografia

Wymienić (alfabetycznie) źródła wykorzystane do przygotowania raportu (firmowe, książkowe, czasopisma, internetowe i pozostałe).

 

Załączniki

Ująć w formie kolejno numerowanych załączników wszystkie informacje, opisy i materiały niezbędne do pełnego zrozumienia treści raportu. Każdy z załączników przywołać w treści raportu w stosownym miejscu.

 

 

Oprac. dr inż. J. Koszałka

Gdańsk, marzec 2009 r.

Współpraca: dr B. Czerwiński, dr A. Drapińska

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin