Plan - KTO TY JESTEŚ.doc

(144 KB) Pobierz
KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA

Plan działań dydaktyczno – wychowawczych na miesiąc listopad w grupie 4 latków

 

 

KTO TY JESTEŚ?

 

Cele edukacyjne:

·        rozwijanie w dzieciach świadomości własnego „Ja” , budowanie wiedzy o sobie

·        pomaganie dzieciom w budowaniu ich świata wartości – wzmacnianie w nich tego co dobre i piękne

·        rozwijanie umiejętności emocjonalnych i społecznych , niezbędnych do satysfakcjonujących kontaktów z innymi ludźmi

·        pomoc dzieciom w nabywaniu wiedzy o sobie, swoich uczuciach, cechach charakteru, możliwościach i pragnieniach.

·        doskonalenie umiejętności rozpoznawanie i nazywanie emocji, uczuć u siebie i innych, wyrażania ich za pomocą werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu

·        tworzenie więzi grupowych i wdrażanie do postępowania zgodnie z przyjętymi zasadami współżycia w przedszkolu

·        rozbudzanie zainteresowania dzieci własnym krajem – bogactwem krajobrazu, kulturą, obyczajami, tradycjami oraz historią i osiągnięciami

·        rozwijanie poczucia dumy z własnego kraju i z bycia Polakiem

·           wyrabianie umiejętności komunikowania się w sposób werbalny i niewerbalny, rozwijanie kompetencji językowych i zasobu słownictwa

·           kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, obserwowania i wnioskowania

·                 doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem i wypowiadania się na temat tekstu literackiego, piosenki

·                 tworzenie sytuacji doskonalących pamięć, percepcję wzrokową i słuchową

·                 rozwijanie ogólnej sprawności i ekspresji ruchowej oraz sprawności manualnej i graficznej

·                 rozwijanie umiejętności plastycznych i muzycznych

·        wprowadzenie w świat pisma

 

 

 

 

 

 

 

Sposoby realizacji, czynności dzieci

Rodzaj aktywności

Przewidywane osiągnięcia dzieci

Pomoce dydaktyczne

JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM Z GRUPY „BIEDRONECZKI”

 

Zabawy integracyjne na powitanie „Iskierka przyjaźni”, „Zajączki”, „Powitanie różnymi częściami ciała”, „Zum”

 

 

Słuchanie piosenki „Piosenka Biedroneczek”

·       rozmowa na temat treści inspirowana pytaniami:

    O kim opowiada piosenka?

    Czy ta piosenka może opowiadać o naszej grupie?

    Po czym poznamy, że jesteśmy grupą Biedroneczek? (odszukanie symbolu grupy umieszczonego na drzwiach sali)

    Co potrafią robić przedszkolaki z piosenki?

    Czy  wy potraficie robić to, co dzieci z piosenki?

·       zaproponowanie dzieciom, aby piosenka stała się grupowym hymnem – akceptacja przez podniesienie uśmiechniętej buźki

·       śpiewanie piosenki z nauczycielką

 

Zabawa integracyjna „Witam tych, którzy …”

·       N. mówi zdanie wymieniając kolejno cech i umiejętności przedszkolaka z piosenki i pozdrawia dzieci

·       dzieci, które uważają, że dane stwierdzenie odnosi się do nich odpowiadają na pozdrowienie

 

Słuchanie krótkich historyjek z życia przedszkolaków opowiadanych przez N.

·       ocenianie zachowania bohaterów za pomocą słów i buziek mimicznych, kto zachowywał się dobrze, a kto źle

 

Zabawy ruchowe do piosenek: „Nie chcę cię”, „Podajmy sobie rączki”, „Serduszka dwa”, „Stań z nami w koło”

Opracowanie wspólnie z dziećmi „Kodeksu grupy „Biedroneczek”

·       wypowiedzi dz. zainspirowane pytaniem „Jaki powinien być dobry przedszkolak”

·       odczytywanie przypiętych do tablicy symboli obrazujących zasady współżycia w przedszkolu

·       zawarcie umów dotyczących zasad współżycia w grupie

·       przyklejanie symboli na sylwecie rycerskiej tarczy

·       złożenie przyrzeczenia o ich przestrzeganiu

 

Nauka hasła grupy: „Wszystkie Biedroneczki bystre oczka mają, nowych rzeczy wciąż się uczą, ,świat wokół poznają”

 

Zabawa ruchowa do muzyki „Taniec dla księżniczki” wg pedagogiki zabawy

 

Wypełnianie karty pracy „Rycerski Kodeks Biedroneczek”

·       kolorowanie symboli wg kryterium: „To już potrafię

 

 

Zabawa integracyjna „Miejsce obok mnie jest wolne, zapraszam na nie …,

 

 

Słuchanie bajek o żółwiku Franklinie:„Franklin pomaga koledze” „Franklin mały bałaganiarz”

·       rozmowa na temat zachowania żółwika 

 

 

Zabawy do piosenek „Gdy dobry humor masz”, „Jeżeli ci wesoło”, „Zajączki”

 

Słuchanie w różnych częściach dnia książeczek z morałem
o Kubusiu Puchatku z serii „Lekcje ze Stumilowego Lasu”

·       dostarczanie dz. przykładów pozytywnych zachowań
i postaw w kontaktach z innymi, uczących je przyjaźni, współpracy i współdziałania

 

ruchowa

 

 

 

słowna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

słowna

 

 

 

 

muzyczno -ruchowa

 

 

słowna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

muzyczno - ruchowa

 

 

graficzna

 

 

ruchowa

słowna

 

 

 

językowa

 

 

 

muzyczno - ruchowa

 

 

językowa

Dziecko:

- zna zasady zabaw

- chętnie bawi się z kolegami z grupy

 

 

- potrafi się wypowiedzieć na temat treści słuchanego
  utworu

- zna nazwę i symbol swojej grupy

- czuje się członkiem grupy przedszkolnej

- potrafi nazwać swoje umiejętności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- próbuje rozpoznać swoje cechy i umiejętności

 

 

 

 

 

- skupia uwagę na opowiadaniu

- rozróżnia zachowania pozytywne i negatywne

- zna symbole podstawowych emocji

 

- zna piosenki, bawi się w przyjęty w zabawie sposób

- potrafi tańczyć w parze

- nazywa pozytywne zachowania 

- potrafi odczytać znaczenie przedstawionych symboli

- zna i akceptuje przyjęte zasady współżycia w grupie

 

 

 

 

 

 

 

 

- potrafi samodzielnie powiedzieć tekst hasła

 

 

- potrafi powtórzyć za N. sekwencję ruchów
  ilustrujących muzykę

 

- próbuje dokonać oceny swojego zachowania i
   zdobytych umiejętności

 

 

- chętnie bawi się proponowane zabawy grupowe

- nawiązuje pozytywne kontakty z rówieśnikami i

- zna imiona kolegów z grupy

 

- potrafi skupić się na słuchanym tekście

- odpowiada na pytania związane z tekstem

- rozumie, że  dobrze jest pomagać kolegom, ale
  nadmiar życzliwości może odnieść odwrotny skutek

 

- ilustruje ruchem treść piosenki

- rozpoznaje części ciała

 

 

- chętnie słucha bajeczek

- potrafi ocenić postępowanie bohaterów – zauważa ich
  dobre cechy, zachowania i postawy

 

 

 

 

 

 

 

piosenka „Piosenka Biedroneczek” słowa własne

do melodii „Jestem sobie przedszkolaczek

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin