2.pdf

(1119 KB) Pobierz
222632939 UNPDF
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
Jak organizować edukację uczniów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Przewodnik
www.efs.men.gov.pl
www.efs.men.gov.pl
222632939.002.png 222632939.003.png 222632939.004.png 222632939.005.png 222632939.001.png
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna
Jak organizować edukację uczniów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Przewodnik
Warszawa 2010
Jak organizować edukację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Spis treści
Wprowadzenie
str. 7
Rozdział 1. Kształcenie uczniów ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi – założenia ogólne
str. 8
Rozdział 2. Charakterystyka dzieci i młodzieży ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi oraz wskazówki do pracy dla nauczycieli
str. 16
2.1. Uczniowie niepełnosprawni
str. 16
2.1.1. Uczniowie z upośledzeniem umysłowym
str. 16
2.1.2. Uczniowie niewidomi i słabo widzący
str. 24
2.1.3. Uczniowie niesłyszący i słabo słyszący
str. 28
2.1.4. Uczniowie z autyzmem
str. 31
2.1.5. Uczniowie z niepełnosprawnością ruchową
str. 32
2.2. Uczniowie z chorobami przewlekłymi
str. 38
2.3. Uczniowie z ADHD
str. 40
2.4. Uczniowie z poważnymi zaburzeniami
w komunikowaniu się
str. 42
2.5. Uczniowie ze specyicznymi trudnościami
w uczeniu się
str. 45
2.6. Uczniowie niedostosowani społecznie,
zagrożeni niedostosowaniem społecznym
str. 50
2.7. Uczniowie wybitnie zdolni
str. 54
Rozdział 3. Uwagi dotyczące realizacji poszczególnych
części podstawy programowej z uczniami ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi
str. 58
3.1. Komentarz do Podstawy programowej wychowania
przedszkolnego dotyczący wychowania przedszkolnego
dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
str. 58
3.2. Komentarze do poszczególnych obszarów
wyodrębnionych w  Podstawie programowej wychowania
przedszkolnego
str. 59
Zgłoś jeśli naruszono regulamin