Plan 5 - latki listopad.doc

(156 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC LISTOPAD W GRUPIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

 

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

 

1.          POCZTA -  POZNAJEMY  PRACĘ  LISTONOSZA

2.          PRZYGOTOWANIA  LUDZI  I  ZWIERZĄT  DO  ZIMY

3.          DBAMY O NASZE ZDROWIE -  ZMIANA  ODZIEŻY

4.          NA TROPACH JESIENI – SZARUGA  JESIENNA

5.          SKARBY  NASZEJ  ZIEMI -  SÓL I WĘGIEL

 

LITERATURA:  

1.     Kalendarz  muzyczny  w  przedszkolu – U. Smoczyńska- Nachtman.

2.     Wychowanie  fizyczne  w  przedszkolu -  K. Wlaźnik.

3.     Gry  i zabawy dydaktyczne – M. Bogdanowicz.

4.     Zabawy  rozwijające  dla  małych  dzieci – M. Trawińska.

5.     Utwór M. Łastawieckiej ,, Kto  kiedy zasypia ’’.

6.     Wiersz H. Zdzitowieckiej ,, Jeż ’’ . 

    7.   Wiersz M. Terlikowskiej ,, Węglowa  rodzinka ’’.

    8.   Wiersz  M. Czerkowska ,, Słota ’’.

9.         Wiersz E. Szelburg- Zarembina ,, Szara  godzina ’’.

10.     Opowiadanie H. Zdzitowieckiej ,,  O czym szeptały iskierki ’’.

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

2. 11. – 4. 11. 2005   POCZTA – POZNAJEMY PRACĘ LISTONOSZA

Cel ogólny: Zaznajomienie  dzieci  z  miejscowymi  instytucjami  użyteczności  publicznej -  poczta.   

III. „Segregujemy znaczki” – podział zbioru na podzbiory rozłączne i ponowne ich łączenie w zakresie 5. Rozróżnianie i porównywanie wielkości: mały – mniejszy –  najmniejszy, duży – większy – największy.

    

Zestaw ćw. gimnastycznych nr 6

     ( K. Wlaźnik )

 

IV. Historyjka  obrazkowa,, Droga  listu’’, poznanie kolejnych etapów przesyłania wiadomości, poszerzenie wiadomości o wyrazy; nadawca, odbiorca.

 

Nauka  piosenki ,, Pan  Listopad ’’

zapoznanie z melodią i słowami, naśladowanie instrumentów z tekstu piosenki; dylu, bara, fiju

   

V. Samodzielne  projektowanie  kartki  pocztowej  o dowolnej  tematyce z zastosowaniem  różnorodnych materiałów.

 

Zestaw ćw. gimnastycznych nr 6

     ( K. Wlaźnik )    

Umysłowa

 

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

Językowa

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

Ruchowa 

 

- zestaw ćwiczeń

  porannych wg 

  K. Wlaźnik nr 9

- zabawy  ruchowe:

  „Taniec liści” 

  orientacyjno –

  porządkowa

  „Omiń kałuże” z 

  elem.   równowagi

  „Krety”

  z elem. czworakowania.

- Wycieczka na pocztę; zwiedzanie obiektu, zapoznanie z pracą kasjerki, listonosza, wdrażanie do umiejętnego prowadzenia obserwacji.

- zabawa dydaktyczna „Kłopoty z adresami”

- gromadzenie znaczków pocztowych – oglądanie ich przez lupę

- zabawa dydaktyczna „Który znaczek wywołany?”.

- zabawa integrująca grupę „Pajęczynka”

- potrafi  podać  swój  adres  zamieszkania

-  wie  jak wygląda  poczta  i  co się  w niej  znajduje

-  potrafi  rozpoznać  mundur  listonosza

-  zna  pracę  listonosza

- bierze  udział                 w  zabawach ruchowych  i  integracyjnych

-  zna  technikę  łączenia  różnych  materiałów plastycznych

-  zna  słowa  i  melodię  piosenki

  ,, Pan  Listopad ’’ 

- chętnie  bawi  się              z  rówieśnikami

- stara  się  skupić  swoją  uwagę

- potrafi powiedzieć coś

miłego o rówieśnikach

- zna dokładny adres zamieszkania

- potrafi posługiwać się lupą

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

7.       11 – 10. 11. 2005  PRZYGOTOWANIA  LUDZI  I  ZWIERZĄT  DO  ZIMY

Cel ogólny: Kształtowanie  właściwych  postaw  w  kontaktach                               z  najbliższym  otoczeniem społecznym  i  przyrodniczym

I. Opowiadanie nauczycielki                  w oparciu o ilustracje oraz utwór             M. Łastowieckiej ,, Kto kiedy zasypia’’

 

Zestaw ćw. gimnastycznych  metodą R. Labana wg scenariusza naucz.  

 

-  ,,Jeż”  ćw. graficzne  - rysowanie po śladzie

 

II. „Zwierzęta zasypiające zimą” – wyklejanie konturów kolorową włóczką, papierem kolorowym lub bibułą

 

,,Utrwalenie znanych piosenek o jesieni , śpiew indywidualny i zbiorowy, zabawy ilustrowane ruchem, ćwiczenie rytmu, wyobraźni muzycznej

 

III. ,, Kolorowe figury ’’; Zapoznanie  dzieci  z  figurą  geometryczną – trójkąt ; wyróżnianie spośród innych.

   

Zestaw ćw. gimnastycznych metodą R. Labana wg scenariusza naucz.  

Językowa

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

Plastyczna

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

Umysłowa

 

 

 

 

Ruchowa 

 

- zestaw ćwiczeń

  porannych wg 

  K. Wlaźnik nr 10

- zabawy  ruchowe:

  „Spłoszone ptaki”   orientacyjno –

  porządkowa 

  „Wróbelki i kot” z elem.

  podskoku

  „Przejście przez tunel”

  z elem. czworakowania.

  „Przelot kukułek”

  z elem. biegu

- elementy  ćwiczeń wg 

   Dennisona-ruchy

   naprzemienne, 

   pompowanie piętą,

   leniwe ósemki

-  zabawy  ruchowe  na 

   terenie  ogrodu 

   przedszkolnego

- zabawy  z  Pedagogiki

    zabawy KLANZA

    ,,  Deszczyk ’’

    ,,  Samolot  ’’

    ,,  Ciasto 

- zabawy dowolne 

  w kącikach

  zainteresowań

- potrafi  skupić  uwagę

  i  wypowiadać  się  na

  temat

- odpowiada  na  zadawane  pytania

- zna nazwy niektórych

  zwierząt leśnych oraz

  ich sposoby

  przygotowywania się

do zimy

- potrafi rysować po

   śladzie

- potrafi wypełnić 

  kontury różnym

  materiałem

- potrafi rozpoznać 

  trójkąt wśród innych

  figur geometrycznych

- potrafi zaśpiewać

  piosenkę o jesieni

- potrafi ruchem 

  naśladować treść

  piosenki

- potrafi wykonać 

  ćwiczenia gimnastyki

  umysłowej

- potrafi zgodnie bawić

  się z rówieśnikami

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

10. 11. 2005   PRZYGOTOWANIA  LUDZI  I  ZWIERZĄT  DO  ZIMY

 

IV. „W spiżarni” – rozmowa

     z dziećmi na temat przygotowania

     ludzi do zimy.

 

    „Jesienny deszcz” – zapoznanie

   z  piosenką, wystukiwanie rytmu

  na  drewienkach

 

Językowa

 

 

 

Muzyczna

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin