Programowanie i jezyk C Lab 02.pdf

(35 KB) Pobierz
Microsoft Word - Programowanie i jezyk C++ Lab 02.doc
P ROGRAMOWANIE I J Ħ ZYK C++ / L ABORATORIUM NR 1
Zadanie 1
Rozwa Ň my ci Ģ g Fibonacciego postaci:
0, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, …,
w którym ka Ň da liczba jest sum Ģ dwu poprzednich. Wyrazy tego ci Ģ gu oznaczamy przez F n i formalnie definiujemy w nast ħ puj Ģ cy
sposób:
Napisa ę program, który wygeneruje n wyrazów ci Ģ gu (liczb ħ n wyrazów ci Ģ gu wczytujemy z klawiatury) oraz wypisze je na ekran.
F
0
=
0
F
=
1
F
n
+
2
=
F
n
+
1
+
F
,
n
³
0
Zadanie 2
Silni Ģ liczby naturalnej n (co zapisujemy n !) nazywamy iloczyn wszystkich liczb naturalnych nie wi ħ kszych ni Ň n , czyli:
n
= Õ =
n
!
k
,
n
³
1.
k
1
Napisa ę program, który obliczy warto Ļę silni dla podanej przez u Ň ytkownika warto Ļ ci n . Jaka jest maksymalna warto Ļę n dla której
mo Ň emy obliczy ę warto Ļę silni? Zakładamy, Ň e do przechowywania warto Ļ ci silni wykorzystamy zmienne typów całkowitoliczbo-
wych char, short, int, unsigned int dost ħ pnych w j ħ zyku Microsoft C++. Przeprowadzi ę porównanie wyników.
Zadanie 3
Wypisa ę na ekran wszystkie znaki ze zbioru kodów ASCII odpowiadaj Ģ ce wielkim i małym literom.
Zadanie 4
Napisa ę program, który w zale Ň no Ļ ci od wybranej przez u Ň ytkownika z klawiatury warto Ļ ci liczby całkowitej, umo Ň liwi obliczenie
pól: kwadratu (1), prostok Ģ ta (2), trójk Ģ ta (3) oraz trapezu (4). Uwaga – w programie nale Ň y wykorzysta ę instrukcj ħ switch.
1
n
Zgłoś jeśli naruszono regulamin