GRUDZIEŃ.doc

(84 KB) Pobierz
WYNIKOWY PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

WYNIKOWY PLAN PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

PRZEWIDYWANY DLA DZIECI 2.5- 3 LETNICH

NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2011

 

 

I.                                BAWIMY SIĘ GRZECZNIE

II.                            MIKOŁAJ

III.              STROJNISIA CHOINKA

IV.              NADESZŁA ZIMA

 

 

 

„Nasze Przedszkole”- Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci

M. Kwaśniewska, W. Żaba- Żabińska

 

Nauczycielka: Izabela Zalewska

 

 

 

HASŁA Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku. Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia. Wychowanie przez sztukę- dziecko widzem i aktorem. Wychowanie przez sztukę- muzyka i śpiew, pląsy i taniec. Wychowanie przez sztukę- różne formy plastyczne. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania.

TREŚCI EDUKACYJNE:

-              wypowiadanie się prostymi zdaniami,

-              doświadczanie na konkretnych przykładach,

-              odpowiadanie na pytania,

-              maszerowanie w rytmie muzyki,

-              wypowiadanie się na temat wysłuchanego tekstu,

-              odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,

-              układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru,

-              rozpoznawanie różnych przedmiotów za pomocą dotyku,

-              wykonywanie prostych prac plastycznych,

-              poprawne nazywanie części ciała,

-              naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela

-              wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek,

-              uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,

-              rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku,

-              uczestniczenie w zabawach sprzyjających koncentracji uwagi przez krótki czas,

-       rozwiązywanie prostych zagadek,

-       budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,

-       liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,

-       obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie,

-       poznanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich;

-       słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela,

-       śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,

-       uczestniczenie w zabawach rytmicznych ruchowych,

-       rytmiczne poruszanie się przy muzyce,

-       nazywanie podstawowych barw,

-       rysowanie, malowanie farbami plakatowymi,

ZABAWY RUCHOWE:

-              zabawa ruchowa rozwijająca duże grupy mięśniowe Bawimy się śnieżkami;

-              zabawa ruchowa o charakterze integracyjnym Bałwanek do Bałwanka,

-              zabawa ruchowo- naśladowcza Lepimy bałwana

-              zabawa muzyczno- ruchowa Jedziemy na saneczkach

-              zabawy ruchowo- naśladowcze Choinka na wietrze, Ubieramy choinkę

 

 

 

SPACERY I WYCIECZKI

-              spacery po najbliższej okolicy- dostrzeganie zmian w otaczającym krajobrazie,

-              spacer do ogrodu przedszkolnego lub w najbliższej okolicy w celu obserwacji zmian- zauważenie zmian w otoczeniu związanych z nastąpieniem nowej pory roku,

-              spacer po osiedlu-obserwacja witryn sklepowych i ich dekoracji,

-              obserwacja topnienia śniegu oraz wody powstałej ze śniegu,

-              spacer do ogrodu przedszkolnego- lepimy bałwana ze śniegu

METODY PRACY

Ø             oparte na słowie: opowiadanie, pogadanka, dyskusja, opis

Ø             metody oparte na obserwacji: pokaz

Ø             metody oparte na praktycznej działalności uczniów: zajęcia praktyczne

Ø             metody aktywizujące: metoda sytuacyjna, gry dydaktyczne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BLOK TEMATYCZNY: BAWIMY SIĘ GRZECZNIE

TEMATY ZAJĘĆ

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

UWAGI O REALIZACJI

PODSTAWOWE

ROZSZERZAJĄCE

 

01.12.2011 (czwartek)

Inscenizacja opowiadania       Cz. Janczarskiego „Puff, puff, puff”

-potrafią wymienić głównych bohaterów opowiadania

-odpowiadają na pytania zadawane przez nauczycielkę

-rozumieją potrzebę pomagania innym, akceptowania innych takimi jakimi są

 

02.12.2011 (piątek)

Malowanie palcem umoczonym w farbie konturów ulubionych zabawek dzieci

-potrafią stawiać pieczątki palcami na określonej powierzchni

-nazywają kolory podstawowe

-wiedzą że chcąc zmienić kolor farby muszą wytrzeć paluszek w gąbkę

 

05.12.2011 (poniedziałek)

Słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Naprawiamy misia”

-próbują znaleźć odpowiedź na pytania: kto mógł zepsuć misia i co zrobić żeby miś był znowu ładny oraz co zrobić żeby uniknąć sytuacji konfliktowych

- rozwijają myślenie przyczynowo- skutkowe, wyciągają wnioski

 

06.12.2011 (wtorek)

„Ubieramy lalę”- wyklejanka

-przyklejają brakujące elementy,

- estetycznie wykonują swoją pracę

- utrwalają pojęcie „para”

 

07.12.2011 (środa)

Zabawa przy piosence „Moje ciało”

-potrafią pokazywać wymieniane części ciała w trakcie śpiewu piosenki

-wiedzą do czego służą ręce, nogi i usta

-potrafią same wymyślać słowa piosenki

 

OBSZARY PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I/1, III/1/2,3, IV/1/3, VIII/1/2, IX/1, XIV/3/6,

 

 

 

 

 

 

BLOK TEMATYCZNY: MIKOŁAJ

TEMATY ZAJĘĆ

OCZEKIWANE OSIĄGNIĘCIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE

UWAGI O REALIZACJI

PODSTAWOWE

ROZSZERZAJĄCE

08.12.2011 (czwartek)

Słuchanie wiersza T. Fiutowskiej pt. „ Idzie Mikołaj”.

 

-uważnie słuchają wiersza

- swobodnie wypowiadają się na temat treści wiersza

-stwarzają radosny nastrój oczekiwania na Mikołaja

-swobodnie wypowiadają się w grupie na bliskie im tematy

 

09.12.2011 (piątek)

Wykonanie Mikołaja- wyklejanka

- dzieci potrafią nazwać poszczególne części z których składa się Mikołaj

- estetycznie wykonują swoją pracę

-rozwijają sprawność manualną

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin