NR 48
KARTA PRACY UCZNIA
„No i skończyło się rumakowanie”-
analiza motywu rycerza
PUNKTY
PODPIS RODZICA/ WYCHOWAWCY
IMIĘ I NAZWISKO ……………………………………………..
DATA …………………………………………..
ANALIZA MOTYWU
1. Jakie atrybuty pojawiają się w każdej opowieści rycerskiej? Wybierz odpowiednie wyrażenia z ramki.
zbroja, miecz, koń, księgi rycerskie, chorągiew,
orszak królewski, zamek, który
należy zdobyć, potwór, dama, wielkie bogactwo,
herb rodowy, hełm, wielka miłość, kodeks rycerski,
wielki czarownik, Okrągły Stół,
czarodziejski napój
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2. Które sytuacje są wpisane na stałe w opowieści rycerskie? Zaznacz właściwe znakiem X.
3. Jakie elementy filmu „Shrek” są zgodne ze schematem opowieści rycerskich? Uzupełnij tabelę.
4. Wpisz do tabeli, w których momentach twórcy filmu łamią schemat opowieści rycerskich.
5. W jaki sposób kultura współczesna korzysta z tradycji?
WNIOSEK ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
beatka143