zestaw_przykadowych_zada_1(1).pdf

(272 KB) Pobierz
Microsoft Word - egzamin_gimnazjalny_zestaw_przykładowych_zadań_1
EGZAMIN
GIMNZAJALNY
Zestaw
przykładowych zadań
33875602.002.png
EGZAMIN W PIGUŁCE
Czas trwania egzaminu: 90 minut
Poziom trudności, wg CEFR: A2 (choć część zadań może być prostsza, na poziomie A1
a część trudniejsza – B1)
Zestaw egzaminacyjny obejmuje pytania zamknięte i otwarte
Pytania zamknięte , które mogą pojawić się na egzaminie
zadania wielokrotnego wyboru ( multiple choice )
zadania typu „Prawda – Fałsz” ( True / False )
zadania na dobieranie ( matching )
Pytania otwarte to:
zadania z luką ( gap-filling )
zadania krótkiej odpowiedzi – wpisywanie jednego lub kilku wyrazów albo od 1 do
3 zdań
Za każdą poprawną odpowiedź w pytaniach zamkniętych uczeń otrzymuje 1 punkt
W pytaniach otwartych uczeń może uzyskać od 0 do 2 punktów za każdą odpowiedź –
1 punkt za poprawność językową i 1 punkt za zgodność z treścią pytania.
Łączna liczba punktów do zdobycia to 50 , z zachowaniem proporcjonalnego udziału
poszczególnych części:
Odbiór tekstu słuchanego
10 punktów
Odbiór tekstu czytanego
20 punktów
Reagowanie językowe
20 punktów
Standardy wymagań egzaminacyjnych
ODBIÓR TEKSTU SŁUCHANEGO
1. Uczeń określa główną myśl tekstu.
2. Uczeń określa kontekst sytuacyjny.
3. Uczeń stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje
informacje.
ODBIÓR TEKSTU CZYTANEGO
1. Uczeń określa główną myśl tekstu.
2. Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu.
3. Uczeń stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje
informacje.
4. Uczeń określa intencje nadawcy tekstu.
5. Uczeń określa kontekst sytuacyjny.
6. Uczeń rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu.
REAGOWANIE JĘZYKOWE
1. Uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych, w
szczególności w celu uzyskania, udzielenia, przekazania lub odmowy udzielenia
informacji, rozpoczęcia, podtrzymania i zakończenia rozmowy.
2. Uczeń rozpoznaje i poprawnie stosuje struktury leksykalno-gramatyczne niezbędne do
skutecznej komunikacji.
3. Uczeń przetwarza treści tekstu przeczytanego w języku polskim lub treści przedstawione
w materiale ikonograficznym i wyraża je w języku obcym.
Źródło : Informator o egzaminie gimnazjalnym z języka angielskiego przeprowadzanym od roku 2008/2009,CKE, Warszawa 2007
2
 
ODBIÓR TEKSTU SŁUCHANEGO 10 punktów
Zadanie 1
4 punkty
Uczeń określa kontekst sytuacyjny
Usłyszysz dwukrotnie cztery dialogi. Przyporządkuj każdej rozmowie (1 - 4) miejsce, w którym się
odbywa (A - E). Jedno miejsce podane zostało dodatkowo i nie pasuje do żadnego dialogu.
1. ________
2. ________
3. ________
4. ________
A. At the tourist information
B. At the psychologist’s
C. In the street
D. At the doctor’s surgery
E. At the post office
Zadanie 2
1 punkt
Uczeń określa główną myśl tekstu
Usłyszysz dwukrotnie wypowiedź Josha. Z podanych odpowiedzi (A, B, C) wybierz jedną, zgodną z
treścią nagrania.
Josh is talking about
A. advantages of going to school
B. disadvantages of going to school
C. teenagers’ opinions about school
Zadanie 3
5 punktów
Uczeń stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje
Usłyszysz dwukrotnie informacje na temat nowo otwartej restauracji. Z podanych odpowiedzi (A,
B, C) wybierz jedną, zgodną z treścią nagrania.
1. The name of the restaurant is:
a. Up side
b. Upside-down
c. Up-down
2. For breakfast you can have:
a. sushi
b. a bowl of cereals
c. asandwich
3. For dinner you can never get:
a. cauliflower
b. pineapples
c. pork
4. To have a meal you will be seated
a. at a table
b. on a chair
c. on a table
5. The strangest thing about the restaurant is that:
a. there’s no service
b. there’s no light
c. there’s nothing inside
3
33875602.003.png
REAGOWANIE JĘZYKOWE – ODBIÓR TEKSTU SŁUCHANEGO 5 punktów
Zadanie 4
5 punktów
Uczeń właściwie reaguje językowo w określonych kontekstach sytuacyjnych
Usłyszysz dwukrotnie pięć krótkich pytań. Z podanych odpowiedzi (A, B, C) wybierz właściwą
reakcję.
1. A. Yes, please
B. Yes, thank you
C. OK, I will
2. A. Never mind
B. Certainly
C. Help yourself
3. A. Of course, you could
B. Go ahead
C. Here you are
4. A. No problem
B. Good idea
C. Yes, we shall
5.
A. That’s very kind of you
B. Not at all
C. You’re welcome
ODBIÓR TEKSTU CZYTANEGO 20 punktów
Zadanie 5
6 punktów
Uczeń stwierdza, czy tekst zawiera określone informacje; wyszukuje lub selekcjonuje informacje
Przeczytaj uważnie tekst o typowym dniu Davida, a następnie zdecyduj, które ze zdań 1 - 6 są
prawdziwe (TRUE), a które fałszywe (FALSE)
David – a football player
Every day I get up early in the morning and go jogging in a park near my house. About 8 o’clock I
have breakfast. I usually eat a healthy meal – a bowl of cornflakes and a glass of orange juice.
Between 9 and 12 I am at the club and have football training with my coach. Then it’s time for lunch –
the main meal of the day. My favourite dish is roast beef and a mixed salad. After lunch it’s time to
relax. I usually read books or news online. From time to time I like watching a good comedy or a
documentary. At 4 p.m. I go to the club again. We play a match with my team-mates and the coach
tells us how to become better football players. After the training I come back home, tired and hungry,
and have a well-deserved dinner. I fancy all sorts of pasta…
TRUE
FALSE
1. He runs every morning
2. He has a big breakfast
3. He plays sport for three hours a day
4. He has meat with vegetables for lunch
5. He sometimes watches TV
6. He hates spaghetti
4
33875602.004.png
Zadanie 6
1 punkt
Uczeń rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu
Ułóż fragmenty listu 1 - 5 w takiej kolejności, aby powstał logiczny i spójny tekst. Wybierz
właściwą odpowiedź A, B, C lub D.
Dear Lucy,
1. I arrived in London about 10 p.m. My mum picked me up and we came home.
2. It was the best holiday I’ve ever had. What a pity it’s all over now. /
3. Thanks again for a great time. I hope to see you again soon.
4. I’d like to thank you for the wonderful time I had in Poland with you and your friends.
5. I was so tired that I went straight to bed and woke up today at noon
Best wishes,
Jenny
A.
32514
C.
42153
D.
41523
Zadanie 7
6 punktów
Uczeń określa główną myśl poszczególnych części tekstu
Przeczytaj uważnie tekst o Nowej Zelandii, a następnie każdemu fragmentowi 1 - 6 przyporządkuj
odpowiedni nagłówek A - G. Jeden nagłówek podany został dodatkowo i nie pasuje do żadnego
fragmentu.
A. People
B. Nature
C. Tradition
D. Location
E. Strange custom
F. British influence
G. Leading attractions
1._____ New Zealand is a country in the Pacific Ocean, about 2000 kilometres to the northwest of
Australia. The country lies on two large and many little islands. Its capital city is Wellington.
2._____ The first inhabitants of New Zealand were the Maori who settled on the islands in the VII th
century. The first white people arrived in the XVII th century and soon the British colonized the new
land. Nowadays it’s a country of immigrants and the native Maori are in the minority.
3._____ New Zealand is one of the most beautiful places on earth with its unique landscapes. There
are 14 national parks – with wild forests, lakes, mountains and volcanoes. Plus, there are over 25
sea life reserves.
4. _____ The list of ‘must do’ things when travelling to New Zealand is quite long. You should
definitely see Sky Tower, visit the Museum of New Zealand and go on one of The Lord of the Rings
tours.
5._____ New Zealand is a former British colony, that’s why people there use the left hand side of the
road (and the pavement) and they form queues, waiting for their turn to get on the bus.
6._____ The funny thing about people in New Zealand is their liking for walking barefoot. Don’t be
surprised to see a man dressed in a smart suit, wearing no shoes.
Based on: www.nz-immigration.co.nz
5
B.
41253
33875602.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin