Test czytanie kl.III.pdf
(
51 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - pdf_Czytanie ze zrozumieniem.doc
Test cichego czytania ze zrozumieniem
dla kl. III
Czytam
uwa
ż
nie!
Drogi kolego- Trzecioklasisto!
Jeste
ś
ju
ż
uczniem trzeciej klasy i wiele potrafisz.
Ten test ma sprawdzi
ć
, jak rozumiesz czytany po cichu tekst.
Pami
taj!
1.Najpierw bardzo uwa
ż
nie
przeczytaj
tekst.
2.Nast
ę
pnie zapoznaj si
ę
z pytaniami i propozycjami odpowiedzi.
3.
Wybierz
wła
ś
ciw
ą
odpowied
ź
.
4.Zaznacz poprawn
ą
odpowied
ź
tylko na karcie odpowiedzi stawiaj
ą
c kółko na
odpowiedniej literze, np. A, B ,C.
5.Je
ś
li uznasz,
ż
e popełniłe
ś
bł
ą
d,
skre
ś
l
pierwotn
ą
odpowied
i zaznacz wła
ś
ciw
ą
,
np. A
,
B ,C.
6.Na wykonanie wszystkich zada
ń
masz 45 minut.
POWODZENIA ! ! !
Opracowanie: mgr Marzena Kowalska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem n/W
ę
ź
”
Rósł w polu burak cukrowy. Był słodki, ale szary, niepozorny. Po drugiej stronie polnej
drogi, za niskim płotem pyszni
Tekst dla ucznia.
,,Jak burak przemienił si
ę
w t
ę
cz
ę
ą
si
w warzywniku dorodne,
ż
ółte dynie, czerwone pomidory o
l
ś
ni
ą
cej skórce, zielony groszek i fasolka, pomara
ń
czowa marchewka. Nawet bliski krewniak
buraka: buraczek
ć
wikłowy mo
e pochwali
ć
si
ę
pi
ę
knym buraczkowym kolorem i zgrabn
ą
,
. A nasz burak co?
Za warzywnikiem ro
ś
nie sad. Cukrowy burak doskonale widzi ze swego pola rozło
ż
yste
jabłonie, grusze,
ś
liwy, wi
ś
nie. Od wczesnego lata mo
ż
e przypatrywa
ć
si
ę
, jak małe, zielone
owoce rosn
ą
i nabieraj
ą
kolorów. Jak dojrzewaj
ą
.
A mo
ż
e i on dojrzeje? Mo
ż
e i on zmieni kolor w złoto ró
ż
owe cudo, jak owoce złotej renety?
Tymczasem przyszła jesie
ń
. Na buraczanym polu zjawili si
ę
ludzie z maszynami, wykopali
wszystkie buraki i załadowali na ci
ą
glon
ą
figur
ą
ęż
arówki. Nasz burak był wielki, dobrze wyro
ś
ni
ę
ty, ale urody
mu nie przybyło...
Przywie
ź
li go do cukrowni. Tam buraka wyk
ą
pali, oczy
ś
cili z ziemi, pokroili, wrzucili do
wielkiego kotła i ... co zrobili tam z buraka?...
Cukier wspaniały! Cukier biały!
Cukier błyszcz
cy jak kryształy!
I teraz brzydki burak w nowej, pi
ę
knej,
ś
nie
ż
nobiałej postaci spotkał si
ę
ze wszystkimi
owocami, którym tak zazdro
ą
ś
cił kolorów. No, tak! Bo czy mo
ż
na zrobi
ć
konfitury z wi
ś
ni bez
nie.
Ale to jeszcze nie wszystko. Nie na tym ko
ż
ń
czy si
ę
historia buraka.
Bo potem- zakład cukierniczy
wszystkich kolorów mu u
yczył,
wszystkich, które burak wy
ś
nił:
kolor czere
ż
ś
ni,
ni,
kolor bursztynu,
kolor porów-
i jeszcze innych sto kolorów,
wszystkich czerwieni i zieleni,
kolor wi
ś
ż
e nawet wam ich nie wymieni
ę
.
Pewnie,
ż
e nie wymieni
ę
, bo zaj
ę
łoby to za du
ż
o miejsca. Lepiej chod
ź
my do najbli
ż
szego
sklepu cukierniczego i przyjrzyjmy si
ę
wszystkim kolorowym smakołykom. Ani w warzywniku,
ani w sadzie nie ma tylu kolorów, nie mówi
ą
c ju
ż
o smaku.
Tak si
ę
ko
ń
czy historia buraka, który zamienił si
ę
w t
ę
cz
ę
. Dlatego lepiej nie s
ą
dzi
ć
nikogo
po wygl
ą
dzie. Bo nigdy nie wiadomo, ile w nim ukrywa si
ę
urody i dobroci.
Maria Terlikowska
Opracowanie: mgr Marzena Kowalska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem n/W
ę
ż
ładnie zaokr
cukru? Nie! A kompoty? A powidła? Te
Pytania i propozycje odpowiedzi
1.Jakiego koloru był burak cukrowy?
A) biały,
B) czerwony,
C) szary,
2. Które warzywa rosły w warzywniku?
A) pietruszka, kalafiory, rzodkiewka, kapusta,
B) dynie, pomidory, groszek, fasolka, marchewka,
C) kalarepa, cebula, sałata, selery,
3.Co widział burak w sadzie?
A) jabłonie, grusze,
ś
liwy, wi
ś
nie,
nie,
C) jabłonie, brzoskwinie, winogrono, grusze,
4.Kiedy ludzie zebrali z pola buraki?
A) latem,
B) zim
ś
nie, wi
ś
,
C) jesieni
ą
ą
,
5.,,Złoto-ró
ż
owe cudo”- jaki to owoc?
A) brzoskwinia,
B) reneta,
C) pomara
ń
cza,
6.Co ludzie zrobili z burakiem w cukrowni?
A) pokroili, wyk
ą
pali, oczy
ś
cili i wrzucili do kotła,
B) oczy
ś
cili, wyk
ą
pali, pokroili i wrzucili do kotła,
C) wyk
ą
pali, oczy
ś
cili, pokroili i wrzucili do kotła,
bez cukru?
A) konfitur, kompotów, powideł,
B) herbaty, kawy, soku,
C) lodów, ciasta, kremu,
ż
na zrobi
ć
8.Czego zakład cukierniczy u
ż
yczył burakowi?
A) smaku,
B) kolorów,
C) zapachów,
9.W co zamienił si
ę
burak cukrowy?
A) w ciasto,
B) w t
ę
cz
ę
,
C) w obraz,
Opracowanie: mgr Marzena Kowalska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem n/W
B) jabłonie, morele, czere
7.Czego nie mo
10.Po czym nie nale
ż
y innych s
ą
dzi
ć
?
A) po wygl
ą
dzie,
B) po charakterze,
C) po wzro
ś
cie i kolorze włosów,
11.Które ze znanych przysłów zostało zilustrowane tekstem?
A) ,,Prawdziwych przyjaciół poznaje si
ę
w biedzie”,
B) ,, Nie szata zdobi człowieka”,
C) ,,Gdzie dwóch si
bije, tam trzeci korzysta”
12.Tekst, który przeczytałe
ś
(-a
ś
) jest:
,
B) legend
ni
ą
,
C) opowiadaniem
ą
13.Tekst nosi tytuł ,,Jak burak przemienił si
ę
w t
ę
cz
ę
”, poniewa
ż
:
A) bohatera mo
ż
na było podziwia
ć
na niebie,
B) burak cukrowy przerobiono na cukier, który przybierał ró
ż
ne kolory w zale
ż
no
ś
ci
od potraw, do których dodawano go,
C) burak po deszczu zmienił sw
ą
szar
ą
barw
ę
i przybrał kolory
Opracowanie: mgr Marzena Kowalska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem n/W
ę
A) ba
ś
Karta odpowiedzi
.............................................. ................ ..........................
IMI
Ę
I NAZWISKO KLASA DATA
Numer
pytania
Propozycje odpowiedzi
1
A
B
C
2
A
B
C
3
A
B
C
4
A
B
C
5
A
B
C
6
A
B
C
7
A
B
C
8
A
B
C
9
A
B
C
10
A
B
C
11
A
B
C
12
A
B
C
13
A
B
C
A teraz ostatnie zadanie:
Na karcie odpowiedzi podkre
ś
l swoje imi
ę
i nazwisko odpowiednim kolorem:
czerwonym- je
ś
li test był dla Ciebie łatwy,
zielonym- je
ś
li tylko niektóre zadania sprawiły Ci trudno
ść
,
niebieskim- je
ś
li uwa
ż
asz,
ż
e test był trudny
Opracowanie: mgr Marzena Kowalska, Szkoła Podstawowa nr 2 w Nowem n/W
Plik z chomika:
twarze
Inne pliki z tego folderu:
czytanie ze zrozumieniem spr.pdf
(25 KB)
ciche czytanie.zip
(5 KB)
czyanie. ze zrozum. kl2.pdf
(207 KB)
Sprawdziany umiejętności czytania ze zrozumieniem dla klasy II.doc
(35 KB)
SPRAWDZIAN NA CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM klasa III.docx
(121 KB)
Inne foldery tego chomika:
Będę dobrze czytac i pisać klasa II
Ćwiczenia graficzne
ćwiczenia spostrzegawczości
Ćwiczenia spostrzegawczości(1)
Ćwiczenie percepcji słuchowej
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin