WYKŁAD 23.10.2011r.doc

(34 KB) Pobierz
23

23.10.2011r

 

MEDIATOR: osoba zarządzająca konfliktem. Bezstronna i pozostająca bez wpływu na wynik rozmów pomiędzy stronami konfliktu.

 

NEGOCJATOR: osoba biorąca udział w negocjacjach.

 

TRZY TYPY NEGOCJACJI:

a)     twardy;

b)     miękki;

c)     ……..

 

MOTYWACJA.: stan gotowości istoty rozumnej do podjęcia określonego działania, to wzbudzony potrzebą zespół procesów psychicznych i fizjologicznych określający podłoże zachowań i ich zmian. To wewnętrzny stan człowieka mający wymiar atrybutowy.

 

ETAPY MOTYWACJI:( PROCES MOTYWACYJNY) do celu, dążenia…

 

1.      wzburzenie energii,

2.      ukierunkowanie wysiłku na cel,

3.      selektywność uwagi w stosunku do bodźców,

4.      zorganizowanie reakcji w zintegrowany wzorzec,

5.      kontynuowanie czynności, o ile warunki, które ją zapoczątkowały ulegną zmianie,

6.      pobudzenie emocjonalne- uczucie dodatnie ( w przypadku realizacji zamierzeń) lub ujemne ( w przypadku niespełnienia).

 

CZŁOWIEK WEWNĄTRZ STEROWNY I ZEWNĄTRZ STEROWNY

 

RODZAJE MOTYWACJI:

·        WEWNĘTRZNA: aktywacja następuję, gdy człowiek dąży do zaspokajania swoich potrzeb.

·        ZEWNĘTRZNA: polega na wzbudzaniu potrzeb przez stosowanie kar i nagród informowaniu o możliwościach zawartych w różnego rodzaju sytuacjach i manipulowaniu tymi możliwościami.

·        MOTYWACJE DO CELU (DĄŻENIE)

·        MOTYWACJA UNIKANIE

 

 

METODY ZWIĘKSZANIA MOTYWACJI

·        Deklaracja innym tego co mamy zrobić.

·        Analiza celów,

·        Zaplanowanie nagrody za wykonanie celu,

·        Wizualizacja celu- twórcze wykorzystanie wyobraźni.

·        Analiza negatywnych konsekwencji niezrealizowania celu,

·        Analiza pozytywnych konsekwencji zrealizowania celu.

·        Gwarancja 5 minut- najtrudniejszy jest pierwszy krok, trzeba po prostu zacząć.

·        Rozpoczęcie zadania od czegoś prostego.

·        Poniesienie znajomości przedmiotu,

·        Metoda szwajcarskiego sera.

 

REGUŁY NEGOCJACJI

·        Oddziel ludzi od problemu,

·        Skoncentruj się na interesach, a nie stanowiskach,

·        Formułuj pytania zanim padnie odpowiedź,

·        Doceniaj pozytywy,

·        Poszukaj rozwiązań dających korzyści obu stron.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin