full-version-agile-programowanie-zwinne-zasady-wzorce-i-praktyki-zwinnego-wytwarzania-oprogramowania-w-c_agile.pdf
(
8166 KB
)
Pobierz
665299084 UNPDF
Agile. Programowanie zwinne:
zasady, wzorce i praktyki
zwinnego wytwarzania
oprogramowania w C#
Autor: Robert C. Martin, Micah Martin
TĀumaczenie: MikoĀaj Szczepaniak
ISBN: 978-83-246-1177-5
TytuĀ oryginaĀu:
Agile Principles, Patterns,
and Practices in C#
Format: B5, stron: 848
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
Poznaj nowoczesnĴ metodykķ wytwarzania oprogramowania w C
#
¤
Jak stosowaě w praktyce zasady zwinnego wytwarzania oprogramowania?
¤
W jaki sposb wykorzystywaě w projekcie diagramy UML?
¤
Jak korzystaě z wzorcw projektowych?
W zwiĴzku ze stale rosnĴcymi oczekiwaniami uŃytkownikw oprogramowania
produkcja systemw informatycznych wymaga dziľ korzystania
z usystematyzowanych metod zarzĴdzania. Projekt informatyczny, przy ktrym
nie uŃywa siķ sensownej metodologii wytwarzania, jest skazany na poraŃkķ
Ï przekroczenie terminu, budŃetu i niespeĀnienie wymagaĺ funkcjonalnych. Kierowanie
projektem zgodnie z okreľlonymi zasadami rwnieŃ nie gwarantuje sukcesu, lecz
znacznie uĀatwia jego osiĴgniķcie. Na poczĴtku roku 2001 grupa ekspertw zawiĴzaĀa
zespĀ o nazwie Agile Alliance. Efektem prac tego zespoĀu jest metodologia zwinnego
wytwarzania oprogramowania Ï Agile.
KsiĴŃka
â
Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego
wytwarzania oprogramowania w C#
Ò
to podrķcznik metodologii Agile przeznaczony
dla twrcw oprogramowania korzystajĴcych z technologii .NET. Dziķki niemu poznasz
podstawowe zaĀoŃenia i postulaty twrcw Agile i nauczysz siķ stosowaě je w praktyce.
Dowiesz siķ, jak szacowaě terminy i koszty, dzieliě proces wytwarzania na iteracje
i testowaě produkt. Zdobķdziesz wiedzķ na temat refaktoryzacji, diagramw UML,
testw jednostkowych i wzorcw projektowych. Przeczytasz takŃe o publikowaniu
kolejnych wersji oprogramowania.
¤
Techniki programowania ekstremalnego
¤
Planowanie projektu
¤
Testowanie i refaktoryzacja
¤
Zasady zwinnego programowania
¤
Modelowanie oprogramowania za pomocĴ diagramw UML
¤
Stosowanie wzorcw projektowych
¤
Projektowanie pakietw i komponentw
Przekonaj siķ, ile czasu i pracy zaoszczķdzisz,
stosujĴc w projektach metodologiķ Agile
Spis treści
Słowo wstępne
............................................................................................. 17
Przedmowa
.................................................................................................... 21
Podziękowania
............................................................................................. 31
O autorach
..................................................................................................... 33
Część I Wytwarzanie zwinne
................................................... 35
Rozdział 1. Praktyki programowania zwinnego
...................... 37
Agile Alliance
............................................................................................. 38
Programiści i ich harmonijna współpraca jest ważniejsza
od procesów i narzędzi ......................................................................... 39
Działające oprogramowanie jest ważniejsze
od wyczerpującej dokumentacji ........................................................... 40
Faktyczna współpraca z klientem jest ważniejsza
od negocjacji zasad kontraktu ............................................................... 41
Reagowanie na zmiany jest ważniejsze
od konsekwentnego realizowania planu .............................................. 42
Podstawowe zasady
................................................................................... 43
Konkluzja
.................................................................................................... 46
Bibliografia
................................................................................................. 47
Rozdział 2. Przegląd technik programowania
ekstremalnego
................................................................... 49
Praktyki programowania ekstremalnego
............................................ 50
Cały zespół ............................................................................................... 50
Opowieści użytkownika ........................................................................... 50
3
4
Spis treści
Krótkie cykle ............................................................................................ 51
Testy akceptacyjne ................................................................................... 52
Programowanie w parach ........................................................................ 53
Wytwarzanie sterowane testami (TDD) ................................................. 54
Wspólna własność .................................................................................... 54
Ciągła integracja ...................................................................................... 55
Równe tempo ........................................................................................... 56
Otwarta przestrzeń pracy ........................................................................ 56
Gra planistyczna ....................................................................................... 57
Prosty projekt ........................................................................................... 57
Refaktoryzacja .......................................................................................... 59
Metafora ................................................................................................... 59
Konkluzja
.................................................................................................... 61
Bibliografia
................................................................................................. 61
Rozdział 3. Planowanie
.......................................................................... 63
Wstępne poznawanie wymagań
............................................................ 64
Dzielenie i scalanie opowieści użytkownika .......................................... 65
Planowanie wydań
.................................................................................... 66
Planowanie iteracji
................................................................................... 66
Definiowanie warunków zakończenia projektu
................................ 67
Planowanie zadań
..................................................................................... 67
Iteracje
......................................................................................................... 69
Śledzenie postępu
..................................................................................... 69
Konkluzja
.................................................................................................... 70
Bibliografia
................................................................................................. 71
Rozdział 4. Testowanie
.......................................................................... 73
Wytwarzanie sterowane testami
........................................................... 74
Przykład projektu poprzedzonego testami ............................................. 75
Izolacja testów .......................................................................................... 76
Eliminowanie powiązań .......................................................................... 78
Testy akceptacyjne
................................................................................... 79
Wpływ testów akceptacyjnych
na architekturę oprogramowania
...................................................... 81
Spis treści
5
Konkluzja
.................................................................................................... 82
Bibliografia
................................................................................................. 82
Rozdział 5. Refaktoryzacja
.................................................................. 83
Prosty przykład refaktoryzacji
— generowanie liczb pierwszych
....................................................... 84
Testy jednostkowe ................................................................................... 86
Refaktoryzacja .......................................................................................... 87
Ostatnie udoskonalenia ........................................................................... 93
Konkluzja
.................................................................................................... 97
Bibliografia
................................................................................................. 98
Rozdział 6. Epizod z życia programistów
................................... 99
Gra w kręgle
............................................................................................. 100
Konkluzja
.................................................................................................. 146
Przegląd reguł gry w kręgle
................................................................. 147
Część II Projektowanie zwinne
............................................ 149
Rozdział 7. Czym jest projektowanie zwinne?
....................... 153
Symptomy złego projektu
..................................................................... 154
Symptomy złego projektu, czyli potencjalne źródła porażek ............. 154
Sztywność ............................................................................................... 155
Wrażliwość ............................................................................................. 155
Nieelastyczność ...................................................................................... 156
Niedostosowanie do rzeczywistości ...................................................... 156
Nadmierna złożoność ............................................................................ 156
Niepotrzebne powtórzenia .................................................................... 157
Nieprzejrzystość .................................................................................... 157
Dlaczego oprogramowanie ulega degradacji
.................................. 158
Program Copy
.......................................................................................... 159
Przykład typowego scenariusza ............................................................ 159
Przykład budowy programu Copy w ramach projektu zwinnego ...... 163
Konkluzja
.................................................................................................. 166
Bibliografia
............................................................................................... 166
6
Spis treści
Rozdział 8. Zasada pojedynczej odpowiedzialności
............ 167
Definiowanie odpowiedzialności
........................................................ 170
Oddzielanie wzajemnie powiązanych odpowiedzialności
............ 171
Trwałość
.................................................................................................... 171
Konkluzja
.................................................................................................. 172
Bibliografia
............................................................................................... 172
Rozdział 9. Zasada otwarte-zamknięte
....................................... 173
Omówienie zasady otwarte-zamknięte
.............................................. 174
Aplikacja Shape
....................................................................................... 177
Przykład naruszenia zasady OCP ......................................................... 177
Przykład pełnej zgodności z zasadą otwarte-zamknięte ...................... 180
Przewidywanie zmian i „naturalna” struktura ..................................... 181
Przygotowywanie punktów zaczepienia ............................................... 182
Stosowanie abstrakcji do jawnego zamykania oprogramowania
dla zmian .............................................................................................. 184
Zapewnianie zamknięcia z wykorzystaniem techniki sterowania
przez dane ............................................................................................ 185
Konkluzja
.................................................................................................. 187
Bibliografia
............................................................................................... 187
Rozdział 10. Zasada podstawiania Liskov
................................. 189
Naruszenia zasady podstawiania Liskov
........................................... 190
Prosty przykład ...................................................................................... 190
Przykład mniej jaskrawego naruszenia zasady LSP ............................ 192
Przykład zaczerpnięty z rzeczywistości ................................................ 199
Wyodrębnianie zamiast dziedziczenia
.............................................. 205
Heurystyki i konwencje
......................................................................... 208
Konkluzja
.................................................................................................. 209
Bibliografia
............................................................................................... 209
Rozdział 11. Zasada odwracania zależności
............................ 211
Podział na warstwy
................................................................................. 212
Odwracanie relacji własności ................................................................ 213
Zależność od abstrakcji .......................................................................... 215
Plik z chomika:
pecet9
Inne pliki z tego folderu:
full-version-analiza-i-projektowanie-obiektowe-rusz-glowa_anprob.pdf
(135789 KB)
full-version-80-sposobow-na-ajax_80ajax.pdf
(27630 KB)
full-version-abc-delphi-7_abcde7.pdf
(6376 KB)
full-version-abc-programowania-w-c_abccpp.pdf
(8705 KB)
full-version-agile-programowanie-zwinne-zasady-wzorce-i-praktyki-zwinnego-wytwarzania-oprogramowania-w-c_agile.pdf
(8166 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 01.06.2025
Pliki dostępne do 19.01.2025
-absolut vodka(psd+png)
-auta (png)
-auta(psd)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin