PLAN PRACY pazdziernik.doc

(73 KB) Pobierz
PLAN PRACY wychowawczo - dydaktycznej

PLAN PRACY wychowawczo - dydaktycznej

na m-c październik 2008r.
Grupa dzieci 2,5-3-letnich.

 

Tematyka kompleksowa:

§         Obserwujemy jesień w sadzie.

§         Zbieramy plony.

§         Szukam kolorów jesieni.

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

§         Kształtuje umiejętność wykonywania  pracy plastycznej.

§         Nabywa umiejętność reagowania na tempo melodii.

§         Wie, jak wygląda jeż i wiewiórka.

§         Nabywanie umiejętności nazywania owoców naszych sadów i niektórych warzyw.

§         Potrafi rozróżnić dźwięki wysokie i niskie, odpowiednio reagować ruchem  na dany sygnał muzyczny.

§         Nabywanie  umiejętności stosowania określenia „na” i „pod”

§         Poznaje kolory podstawowe, potrafi odszukać je w otaczającym środowisku.

§         Wypowiadanie się na dany temat, odpowiadanie na pytania.

 

Treści programowe

Temat kompleksowy

Metody pracy, przewidziane efekty pracy wychowawczo-dydaktycznej

Środki dydaktyczne

1.     Posługiwanie się nazwami drzew owocowych i ich owoców.

2.     Rozpoznawanie owoców na podstawie smaku i dotyku.

3.     Bogacenie słownictwa związanego z zawodem krawcowej listonosza i osób pracujących w Urzędzie Pocztowym.

4.     Rozwijanie świadomości własnego ciała podczas zabaw.

 

 

 

 

Zabawy poranne:

§         Listki na wietrze

§         Pająk i muchy

§         Jabłka do koszyka”

§         „Kolory”

 

 

 

 

Obserwujemy jesień w sadzie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  „Sad jesienią” – zapoznanie dzieci z drzewami owocowymi w sadzie, swobodne wypowiedzi dzieci na dany temat, oglądanie ilustracji przedstawiających sad. „Listki na wietrze” – zabawa ruchowa. Praca plastyczna – malowanie farbami owoców.

farby,

kartki z bloku technicznego, ilustracje przedstawiające sad jesien

2. „Owoce” – rozpoznawanie owoców na ilustracji i nazywanie ich. Rysowanie dowolnego poznanego owocu. Zabawa ruchowa przy muzyce – bieganie, tupanie, maszerowanie stosowanie do zmieniającego się rytmu melodii

magnetofon, płyta CD, kredki, kartki  bloku rysunkowego, ilustracje przedstawiające owoce.

3. „Owocowe zabawy” – zabawy dydaktyczne i ruchowe utrwalające wiadomości o owocach i kolorach. Praca plastyczna – naklejanie na kartki gotowych elementów drzewa i owoców (tworzenie kompozycji).

magnetofon, płyty CD, kartki z bloku technicznego, klej, kolorowe woreczki z grochem, szarfy, kolorowe krążki

4.. „Smaczne owoc” słuchanie i rozmowa na temat wiersza: (Gdzie owoce trafiają z buzi?, Dlaczego należy myć owoce przed jedzeniem?). Praca plastyczna – wyklejanie plasteliną szablonu gruszki.

wiersz pt. „Smaczne owoce”, plastelina, szablon gruszki

5. „Kolorowe zabawy” – utrwalenie znajomości kolorów, uwrażliwienie na słyszaną muzykę. Zabawy ruchowe przy muzyce. Ćwiczenia oddechowe przy muzyce relaksacyjnej. Kolorowanie rysunków przedstawiających owoce.

rysunki przedstawiające owoce, kolorowe krążki, kolorowe piłeczki, magnetofon, płyty CD

8. Zabawy i ćwiczenia muzyczno - ruchowe. Ćwiczenie określenia „na” i „pod”. Ćwiczenia z woreczkiem – ściskanie, ubijanie, ugniatanie woreczków z grochem rączką. Praca plastyczna – rysowanie jabłuszka. 

kartki z bloku rysunkowego, kredki, kolorowe piłeczki, woreczki z grochem

 

1.   Rozróżnianie i nazywanie niektórych warzyw.

2.   Rozpoznawanie warzyw na podstawie kształtu, zapachu i kształtu.

 

 

 

 

Zabawy poranne:

§         „Zajączki się myją

§         „Koszyczki”

§         „Kółko graniaste”

 

 

Zbieramy plony.

1.  „Poznajemy warzywa” – zapoznanie dzieci w wybranymi warzywami, przedstawienie ich cech charakterystycznych. Praca plastyczna – lepienie marchewki z plasteliny.

ilustracje przedstawiające warzywa, plastelina, tekturki

2.  Ćwiczenia oddechowe z piórkiem. Nauka piosenki pt. „Ogórek wąsaty” – rozmowa na temat piosenki, nauka pierwszej zwrotki i refrenu. Układanie akompaniamentu do muzyki. Wspólny śpiew i granie na instrumentach muzycznych.

magnetofon, płyta CD, instrumenty muzyczne, piórka

3. „Zapasy na zimę” – rozmowa na temat zapasów robionych na zimę, oglądanie ilustracji przedstawiających zapasy. Słuchanie wiersza pt. „Zapasy”.

wiersz pt. „Zapasy”, ilustracje przedstawiające zapasy

4. Słuchanie wiersza pt. „Na straganie”rozmowa na temat wiersza, wymienianie warzyw, które występowały w wierszu. Praca plastyczna – zamalowywanie farbami szablonu pomidora i sałaty.

wiersz pt. Na straganie”, farby, szablon warzyw,

5. Kształtowanie pojęcia wysoko – nisko. Praca plastyczna – kolorowanie ilustracji przedstawiających warzywa.

kredki, ilustracje do kolorowania przedstawiające warzywa

6.  Zabawy i ćwiczenia muzyczno - ruchowe. Przypomnienie i podsumowanie wiadomości o warzywach. Ćwiczenia oddechowe z piórkiem. Praca plastyczna - lepienie z plasteliny ulubionego warzywa.

piórka, woreczki z grochem, szarfy 

1.  Obserwowanie opadających liści z drzew i poznawanie przyczyn tego zjawiska.

2.   Określanie kolorów liści.

3.   Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w zależności od pory roku.

 

 

Zabawy poranne:

§         „Jeże”

§         „Wirujące listki”

§         „Czarodziejska nitka”

§         „Jesienny spacer”

 

 

Szukamy kolorów jesieni.

1.  „Jesienne liście” – wielozmysłowe poznawanie liści. Zabawa przy piosence, zabawa ruchowa „Jesienny spacer”. Praca plastyczna wyklejanie plasteliną jesiennego liścia.

kolorowe jesienne liście, plastelina, szablon liścia

2. „A w ogrodzie jeżyk śpi” – poznanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy, poznanie i omówienie wyglądu jeża. Zabawa „Cicho – głośno”. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Powiedz kto ma taką samą szarfę”. Praca plastyczna – kolorowanie ilustracji przedstawiającej jeża.

obrazek jeża do kolorowania, kolorowe szarfy, ilustracje przedstawiające jeża

3. Omówienie wyglądu wiewiórki.  Zabawa dydaktyczna „Powiedz gdzie jest piłka koloru...”. Praca plastyczna – wyklejanie wiewiórki techniką wydzieranki.

kolorowe piłki, ilustracje przedstawiające wiewiórkę, wycinanki, klej, sylwety wiewiórki

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin