Savoir_vivre_w_biznesie_by_adam_xyz.pdf
(
259 KB
)
Pobierz
QPrint
SAVOIR VIVRE W BIZNESIE
Wiedza jest skarbem,
a praktyka jest kluczem do niego.
Feliks Feldheim
2
INFORMACJE O FIRMIE - KIM JESTEĺMY?
INTEGRA OĻrodek Treningw i Konsultacji
jest
firmĢ doradczo-szkoleniowĢ, istniejĢcĢ od 1995 roku.
Tworzy jĢ grupa konsultantw, trenerw-psychologw
i doĻwiadczonych menedŇerw o bogatym
doĻwiadczeniu w pracy z zespoþami ludzi. W roku 2002
zostaliĻmy wyrŇnieni certyfikatem "Organizator
Szkoleı NajwyŇszej JakoĻci".
Jakie sĢ nasze cele?
Pomagamy usprawniaę funkcjonowanie organizacji poprzez wzbudzanie u pracownikw
chħci do ciĢgþego doskonalenia umiejħtnoĻci zawodowych i osobistych.
Koncentrujemy siħ na pracy z kadrĢ zarzĢdzajĢcĢ, gdyŇ to ona jest motorem rozwoju
firmy i jej pracownikw.
Pomagamy budowaę zdrowe relacje w zespoþach i organizacji. Jedynie relacje oparte na
wzajemnym zaufaniu umoŇliwiajĢ twrczĢ wymianħ wiedzy i doĻwiadczeı.
Zorientowana na sukces wspþpraca z INTEGRġ moŇliwa jest dziħki wnikliwemu
rozpoznaniu aktualnej sytuacji firmy oraz potrzeb pracownikw.
Zespþ INTEGRY wspiera firmy w odnoszeniu sukcesw.
Z kim pracowaliĻmy?
Naszymi klientami sĢ miħdzy innymi takie firmy jak:
ABB Sp. z o.o.
PANASONIC BATTERY POLAND S.A.
BRIDGESTONE
PAROC POLSKA SP. Z O. O.
EDICA S.A.
SOLAR COMPANY LTD
FRESENIUS MEDICAL CARE POLSKA S.A.
IKEA RETAIL
STENA LINE POLSKA SP. Z.O. O.
TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A.
IMPEL SECURITY S.A.
TELEWIZJA POLSKA S.A.
MASTERLINK EXPRESS SP. Z O. O.
TORUİSKIE ZAKýADY MATERIAýìW
NETIA S.A.
OPATRUNKOWYCH S.A.
INTEGRA
( 0 6 1 ) 6 6 1 -3 0 -8 0 , e -m a i l :
b i u r o @ i n t e g r a -s z k o l e n i a . p l
3
Savoir Î vivre w biznesie
ZaþoŇenia
Czasami o reguþach savoir Î vivreÓu zdarza nam siħ myĻleę jak o usztywniajĢcych
zakazach i nakazach. Lepiej jednak siħ do takich myĻli nie przyznawaę, bo kaŇdy, kto
kieruje siħ zasadami dobrego tonu, wie, jak bardzo uþatwiajĢ one Ňycie i przeciwnie Î nie
krepujĢ, lecz dajĢ poczucie bezpieczeıstwa, wþasnej wartoĻci i luksus bycia sobĢ.
W naszym kraju przez lata ignorowaþo siħ dobre maniery, jako staroĻwieckie i
nikomu niepotrzebne, a nawet budzĢce ĻmiesznoĻę. Caþe pokolenie ludzi zostaþo
wychowane w poczuciu, Ňe dobre maniery to ádrobnomieszczaıstwoÑ, ktre wyþĢcznie
ogranicza. Dzisiaj jednak nie moŇna juŇ osiĢgnĢę sukcesu bez znajomoĻci
obowiĢzujĢcych zasad savoir Î vivreÓu.
Zasady biznesowego savoir Î vivreÓu to nie tylko wiedza o tym jak jeĻę homara,
kogo pierwszego zaanonsowaę szefowi, a na widok kogo wstaę, Ňeby siħ przywitaę, ale
przede wszystkim kierowanie siħ uprzejmoĻciĢ, uczciwoĻciĢ, szacunkiem i tolerancjĢ
wobec innych. To wþaĻnie te cechy sĢ kluczem do tajemnicy sukcesu.
Czþowiek z klasĢ jest zrwnowaŇony i ma zintegrowanĢ osobowoĻę, potrafi
odnaleŅę siħ w trudnych sytuacjach i radzię sobie z átrudnymi ludŅmiÑ. Pomaga w tym
wyczucie taktu. Mwi siħ czasem, Ňe takt jest rozumem serca, na pewno opiera siħ na
wraŇliwoĻci wobec innych, umiejħtnoĻci wspþbrzmienia, dyskrecji w swoim zachowaniu.
Dobre maniery sĢ przydatne w kaŇdej sytuacji, to nic innego jak sztuka Ňycia,
znaę zasady savoir Î vivreÓu to po prostu Î wiedzieę jak Ňyę.
Szkolenie adresowane jest do wszystkich, ktrzy dĢŇĢ do sukcesu i zdajĢ sobie
sprawħ, Ňe zaleŇy on przede wszystkim od nas samych Î od tego jak siħ prezentujemy,
jakie wraŇenie robimy na innych, od naszej wiedzy i umiejħtnoĻci, ale przede wszystkim
od tego ile wymagamy od siebie samych. To co nazywany zasadami dobrego zachowania,
powinno staę siħ naturalnĢ czħĻciĢ osobowoĻci czþowieka. Nikt nie rodzi siħ od razu
bardzo dobrze wychowany Î wszystkiego moŇna siħ nauczyę.
ZnajomoĻę zasad savoir Î vivreÓu jest dziĻ absolutnĢ koniecznoĻciĢ. Ich brak daje siħ
þatwo obnaŇyę, na to nikt, kto dba o swj rozwj nie moŇe sobie dziĻ pozwolię.
Wymaganie wobec osb wyksztaþconych i utytuþowanych tym zakresie sĢ szczeglne. My
sami takŇe powinniĻmy duŇo od siebie wymagaę. Badania dowiodþy, Ňe nasz styl bycia
buduje wizerunek i wiarygodnoĻę firmy. Na nasze szkolenie zapraszamy kadrħ
menedŇerska oraz wszystkich tych, ktrzy sĢ na ápierwszej linii frontuÑ w kontaktach z
INTEGRA
( 0 6 1 ) 6 6 1 -3 0 -8 0 , e -m a i l :
b i u r o @ i n t e g r a -s z k o l e n i a . p l
4
klientami, ale takŇe kaŇdego, kto myĻli o budowaniu swojej kariery zawodowej i
osobistym rozwoju.
Jakie sĢ cele prezentowanego treningu?
•
Dostarczenie wiedzy na temat zasad biznesowego savoir Î vivreÓu.
•
Rozwijanie umiejħtnoĻci budowania pozytywnego kontaktu z innymi ludŅmi i radzenia
sobie w sytuacjach trudnych.
•
Autorefleksja nastawiona na poznanie i rozumienie swojego stylu reagowania w
sytuacjach trudnych czy konfliktowych oraz identyfikowanie obszarw, ktre majĢ
wpþyw na zadowolenie innych (np. klienta)
•
Ęwiczenie umiejħtnoĻci komunikacji, budowanie kontaktu, prezentacji, reagowanie na
gafy itp. zgodnie z zasadami savoir-vivreÓu.
ZawartoĻę merytoryczna
1. Dobre maniery drogĢ do kariery
Prowadzenie interesw to specyficzna gra, w ktrej nie ma przeciwnikw Î sĢ partnerzy.
Dobry biznes to taki, w ktrym zwyciħzcami tej gry sĢ obie strony. Savoir Î vivre w
biznesie to nie tylko elegancja, uprzejmoĻę i dobre maniery, to przede wszystkim
przestrzeganie obowiĢzujĢcych zasad i reguþ i poszanowanie prawa wzajemnych korzyĻci.
(praktyczne zasady postħpowania i reguþy biznesowego savoir Î vivreÓu)
2. GoĻę w firmie
Polska goĻcinnoĻę znana jest na Ļwiecie, wyrŇniamy siħ pod tym wzglħdem
wylewnoĻciĢ, spontanicznoĻciĢ, chħciĢ ápokazania siħÑ, nie zawsze ĻwiadczĢcymi o
dobrym stylu. GoĻcie w firmie, przyjħcie firmowe, biznesowy obiad, uroczystoĻci i
spotkania, budzĢ czħsto wiele wĢtpliwoĻci. Sposb zachowania przy stole wiele mwi o
czþowieku. Rozwj cywilizacji spowodowaþ, Ňe tak prosta, w swej istocie rzecz, jakĢ jest
spoŇywanie posiþkw, przeksztaþciþa siħ w rytuaþ i skomplikowanĢ sztukħ. NieporadnoĻę w
tej dziedzinie bywa bardzo krħpujĢca. Reguþy jednak sĢ jasne, logiczne i moŇliwe do
opanowania.
3. Kontakty i konwersacje
Czþowiek z klasĢ poznaje siħ przede wszystkim po sposobie bycia Î uprzejmym i
taktownym. áKlasaÑ to umiejħtnoĻę dopasowania siħ do okolicznoĻci, w ktrych siħ akurat
znajdujemy. Czþowiek o wysokiej kulturze osobistej potrafi odnaleŅę siħ w sytuacji innych
INTEGRA
( 0 6 1 ) 6 6 1 -3 0 -8 0 , e -m a i l :
b i u r o @ i n t e g r a -s z k o l e n i a . p l
5
ludzi, interesuje siħ nimi, wyraŇa chħę zrozumienia ich. W Ňyciu zawodowym opanowanie
reguþ komunikacji i swobodnej pogawħdki okazuje siħ bardzo waŇne dla podtrzymywania
dobrych kontaktw z klientami czy kontrahentami i przekþada siħ na jakoĻę
prowadzonych interesw. Nieodzowny jest teŇ uĻmiech i odpowiednia postawa ciaþa,
gestykulacja, spojrzenie. To one mwiĢ o nas prawdħ i dajĢ, albo zabierajĢ, pewnoĻę
siebie.
4. Staþo siħ!
KtoĻ wypiþ wodħ przeznaczonĢ do pþukania palcw, zostaþ przyþapany na dþubaniu w
nosie, daþ siħ wciĢgnĢę w awanturħ z klientem, powiedziaþ coĻ czego mwię nie wypadaþo
Î klħska, rozpacz i zþamanie kariery. Niekoniecznie. Wszyscy jesteĻmy ludŅmi i kaŇdy ma
swoje sþaboĻci. Nie jest sztukĢ nie popeþniaę bþħdw, prawdziwĢ sztukĢ jest umieę je
naprawiaę i siħ w nich nie zakorzeniaę. NajwaŇniejsze, to nie wpadaę w panikħ, znaę i
rozumieę swj styl reagowania w sytuacji trudnej, niepewnej, agresywnej, znaę techniki
panowania nad emocjami, znaę swoje atuty i wierzyę w siebie. UmiejħtnoĻci radzenia
sobie z sytuacjĢ krytycznĢ teŇ moŇna siħ nauczyę.
INTEGRA
( 0 6 1 ) 6 6 1 -3 0 -8 0 , e -m a i l :
b i u r o @ i n t e g r a -s z k o l e n i a . p l
Plik z chomika:
tombarsz
Inne pliki z tego folderu:
PRAWO BANKOWE.zip
(22 KB)
Sztuka wzbogacania się. Światowy BESTSELLER z 1910r. Wallace D. Wattles. Bogactwo, pieniądze, sukces i wszystko czego chcesz!.pdf
(631 KB)
blizej_sukcesu.pdf
(6476 KB)
Wiktor de Dore - Niezwykła droga do bogactwa.pdf
(1242 KB)
Jak skutecznie negocjować.pdf
(219 KB)
Inne foldery tego chomika:
► DMT - molekuła duszy
bogactwo
Brian Tracy Tajemnice sukcesu
COŚ DLA SIEBIE
Derren Brown pl
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin