rozszerzenie zakresu liczbowego do 20.docx

(26 KB) Pobierz

TEMAT: Rozszerzenie zakresu liczbowego do 20

CEL OGÓLNY:

·         Kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciem „system dziesiątkowy”, „system pozycyjny”

CELE SZCZEGÓŁOWE:

·         Poprawnie dodaje i odejmuje w zakresie 20

·         Zapisuje liczby w systemie dziesiątkowym

·         Ilustruje liczby za pomocą guzików, chusteczek i klocków

METODY:

·         Czynnościowa

·         Problemowa

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1.      Ćwiczenia wprowadzające do zajęć:

a.       Na dwóch kostkach zakrywamy liczbę 6, następnie rzucamy nimi a dzieci dokonują obliczeń

b.      Rzucamy jedną kostka a zadaniem dzieci jest odpowiedzenie ile należy dodać aby było …

c.       Dokonywanie zadań przed progiem:

·  6 + 3  =

·  2 + 4 =

·  15 + 2 =

d.      Dokonywanie zadań do progu:

·  _ + 2 = 10

·  3 + _ = 14

 

2.      Nauczyciel wysypuje na dywanie guziki i zadaje pytania dzieciom:

a.       Jak je możemy podzielić?

Dzieci biorą po 10 guzików i liczą układając je przed sobą w rządku, następnie wkładają je do woreczka.

b.      Ile macie guzików?

c.       Ile macie torebek?

d.      Jak to nazwiemy jeśli w jednej torebce jest 10 guzików? – 1 dziesiątka

 

 

 

 

 

 

3.      Nauczyciel ilustruje wykonaną czynność za pomocą drzewka

Bez tytułu.png

4.      Nauczyciel prosi dzieci aby do swoich torebek dołożyły 1 guzik.

·         Ile teraz jest guzików?

·         Ile jest jedności a ile dziesiątek?

Wykonujemy czynność aż do 2 dziesiątek

·         Co jest pakowane po 10?

·         Jak nazwiemy liczbę… i z czego się ona składa?

·         Czego mamy 10? – pokazujemy na sobie

ü      10 palców u rąk – składamy jak do pacierza

ü      10 palców u nóg – złączamy stopy

 

5.      Wykonywanie dodawania w zakresie 20 na klockach, chusteczkach, guzikach

EWALUACJA:

·         10 jedności stanowi 1 dziesiątkę

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin