Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
Załącznik 4
Załącznik 5
Załącznik 6
Załącznik 7
Załącznik 8
Załącznik 9
Wykreśl co drugą literę, a otrzymasz hasło.
E A K C O Z M A D R S O N W M A B N E A
E A K G N R Z O F D S A
Załącznik 10
1) Imię młodego przyrodnika2) Odkrył tajemnicę wydostawania się pingwinów3) Imię drugiego przyrodnika4) Miejsce, gdzie zapędzano pingwiny5) Przyrodnik, który goniąc pingwiny skąpał się w wodzie6) Kraina lodów7) Znakowano nimi ptaki8) Imię autorki książki9) Pływające kawałki lodu
Załącznik 11
Karty pracy – praca w poziomach:
(Elegancik) ........... to bohater książki pt. „Zaczarowana zagroda”.
Różni się (wyglądem) ............ od pozostałych pingwinów.
Uroku dodaje mu czarna (łatka) .......... na śnieżnobiałym gorsie.
To bardzo miły i mądry (ptak) ........., bo wymyślił sposób na uwolnienie się z (zagrody) ............. .
Elegancik to (ulubieniec) .............. profesora.
II. Łączenie członów zdań.
Jednego z pingwinów Adeli
profesor nazwał Elegancikiem.
człowiek w czarnym fraku.
czarna łatka na śnieżnobiałym gorsie.
i ulubieńcem profesora.
Elegancji dodawała mu mała,
Wyglądał jak
Był przywódcą stada pingwinów
III. Rozsypanka wyrazowa.
ptaków. / z pingwinów / wyglądem / od pozostałych / różnił się / Jeden /
gorsie. /łatkę / Miał / na śnieżnobiałym / czarną /
bardzo / ptakiem. / Był / mądrym /
Załącznik 12
I poziom - uczniowie łączą części zdań:
Elegancik był ciekawy,
Elegancik był mądry,
ponieważ interesował się wszystkim dookoła.
bo wymyślił sposób na uwolnienie się z pułapki.
dlatego że zaprzyjaźnił się z profesorem.
Elegancik był ufny wobec ludzi,
II poziom - uczniowie uzupełniają zdania wyrazami znajdującymi się na tablicy:Elegancik był..................., bo wymyślił sposób na uwolnienie się z pułapki.Elegancik był..................., ponieważ interesował się wszystkim dookoła.Elegancik był..................., dlatego że zaprzyjaźnił się z profesorem.
III poziom - uczniowie samodzielnie uzasadniają swój wybór:Elegancik był ufny wobec ludzi, bo.....................................................Elegancik był mądry, ponieważ........................................................Elegancik był ciekawy, dlatego że.....................................................
Załącznik 13
II poziom – uzupełnianie tekstu z lukami
Pingwiny żyją na..................................Są ptakami, ale nie umieją...................................Na lądzie poruszają się na dwóch nogach w pozycji pionowej,a w wodzie świetnie.................... i nurkują.W okresie zimy odbywają dalekie........................ale zawsze wracają do swoich gniazd, które budują z......................
III poziom – rozsypanka zdaniowa
Mają skrzydełka, ale nie umieją latać, za to świetnie nurkują.
Pingwiny to duże czarno - białe ptaki.
Żyją na Antarktydzie, w krainie wiecznego lodu i śniegu.
Tułów wsparty jest na małych, różowych, błoniastych łapkach i kusym, czarnym ogonku.
Mały łepek, grzbiet i skrzydła pokrywają czarne pióra.
Natomiast brzuszek jest śnieżnobiały.
Czarno - białe upierzenie dodaje pingwinowi elegancji.
Wiosną wracają do starych gniazd.
Uciekają przed srogą zimą w cieplejsze strony.
Załącznik 14
-----------------------------------------------Imię i nazwiskoZnam lekturę pt. „Zaczarowana zagroda”
· Przeczytaj uważnie i podkreśl właściwą odpowiedź.
1. Gdzie znajduje się stacja naukowa imienia profesora Dobrowolskiego?
a) na Grenlandii
b) w Arktyce
c) na Antarktydzie
2. Bohaterami lektury są:
a) pingwiny i polarnicy
b) foki i polarnicy
c) niedźwiedzie i polarnicy
3. Jak profesor nazwał pingwinka?
a) strojniś
b) elegancik
c) czarnulek
4. Do jakiego gatunku pingwinów należał elegancik?
a) pingwinów Adeli
b) pingwinów cesarskich
c) pingwinów królewskich
5. Pingwiny są:
a) ssakami
b) ptakami
c) owadami
6. Miejsce, gdzie zapędzano pingwiny:
a) klatka
b) zagroda
c) domek
7. Kto odkrył tajemnicę „zaczarowanej zagrody”?
a) profesor
b) Andrzej
c) pilot śmigłowca
8. W jaki sposób pingwiny wydostawały się z zagrody?
a) przefruwały na drugą stronę
b) wspinały się po grzbietach innych pingwinów
c) za pomocą czarów
9. Pingwiny na wiosnę:
a) wracały na Antarktydę do tych samych gniazd
b) budowały gniazda w innych miejscach Antarktydy
c) nie wracały na Antarktydę
ewapoz