unit1_5.pdf

(240 KB) Pobierz
24311256 UNPDF
Cele : Opisywanie czynności trwających w chwili mówienia. (Present Continuous 1 os. lp.)
Struktury izwroty : What are you doing? I’m reading a book.
Are you reading a book? Yes, I am. / No, I’m not.
Przywitanie i powtórzenie wierszyka o wakacjach z książki do drugiej klasy.
(Extra Unit – On Holiday)
Oh, what a beautiful day!
I’m singing a song.
I’m on holiday!
Oh, what a beautiful day!
I’m sailing in a boat.
I’m on holiday!
Oh, what a beautiful day!
I’m watching birds.
I’m on holiday!
Nauczyciel demonstruje różne czynności, równocześnie o nich opowiadając np.:
Look! I’m taking a book.
Now, I’m opening the book.
I’m reading the book.
I’m shutting the book.
I’m putting the book on the table. Etc.
Następnie prosimy uczniów o wykonywanie tych samych czynności i powtarzanie kolejnych zdań wraz
z nauczycielem.
!"#"$%"&'( !"#")&*+ ,-"
Look! This is Chatty and this is Tom. Chatty has got some photos from his holidays.
He is talking about the photos.
Dzieci z pomocą nauczyciela próbują zgadnąć, co mówi Chatty:
Look! I’m reading a paper.
I’m swimming.
I’m driving a car.
I’m skiing.
I’m playing tennis.
I’m fishing.
.
24311256.005.png
/),0 !"#! + !"
Podczas słuchania dzieci mogą śledzić tekst w książce.
%#&,+"%*
UNIT 1 PHOTOS
Listen and read:
Posłuchaj i przeczytaj:
CHATTY: Hello, Tom. How are you?
TOM: Hi! I’m fine, thanks. How are you?
CHATTY: I’m very well, thank you.
TOM: So you are back, at last.
CHATTY: Yes. I’ve got some photos from my holidays.
TOM: Let me have a look.
CHATTY: All right. Look. That’s at the seaside.
I’m sitting on the sand and reading a paper.
Here I’m swimming in the sea.
This one is from Monte Carlo. I’m driving a car.
And that’s from the mountains. I’m skiing.
Here I’m flying to England.
And that’s at Wimbledon. I’m playing tennis.
That’s at Buckingham Palace. I’m visiting the Queen.
Here I am in Scotland. I’m having lunch with Nessie at Loch Ness.
And here I’m fishing. I’ve got a big salmon.
TOM:
Oh! That’s fantastic! Next time take me with you.
That fish is really enormous! That’s quite unbelievable!
1
24311256.006.png 24311256.007.png
232(",4#!" )&*!#5
Practice 1
Dzieci kolejno czytają zdania, które mówi Chatty, wstawiając w każdym z nich odpowiedni czasownik.
1. I’m flying to England. 2. I’m playing tennis.
3. I’m swimming in the sea.
4. I’m visiting the Queen. 5. I’m reading a paper.
6. I’m driving a car.
Practice 2
To ćwiczenie dzieci wykonują parami. Jedno dziecko czyta pytania, drugie odpowiada zgodnie z rysun−
kiem, wstawiając odpowiedni czasownik.
What are you doing, Kate? I’m reading a book.
What are you doing, Tom? I’m fishing.
What are you doing, Kevin? I’m playing a computer game.
What are you doing, Bob? I’m having lunch.
Practice 3
Ćwiczenie polega na udzielaniu krótkich odpowiedzi (Yes, I am. / No, I’m not.), zgodnie z kolejnymi ry−
sunkami.
/),0 !"#! + !"
Podczas słuchania rymowanki dzieci mogą śledzić tekst w książce.
%#&,+"%*
6
Listen and repeat:
Posłuchaj i powtórz:
Oh, what a beautiful day!
I’m playing with my friends.
I’m on holiday.
Oh, what a beautiful day!
I’m going for a walk.
I’m on holiday.
Oh, what a beautiful day!
I’m swimming in the sea.
I’m on holiday.
Drugie słuchanie i powtarzanie.
73 !" %"&#8!#"+'5
Task 1
Zadaniem dzieci jest dopasowanie podpisów do rysunków i oznaczenie ich odpowiednią liczbą.
I’m skiing.
1
I’m driving a car.
.
I’m swimming.
;
I’m playing tennis.
I’m fishing.
:
I’m reading a paper.
9
Jako pracę domową można zadać pokolorowanie rysunku na str. 11 i naukę rymowanki z płyty.
Prosimy dzieci, by przyniosły swoje zdjęcia z wakacji, o których chciałyby opowiedzieć.
Pamiętajmy, że dzieci na razie mają opowiadać tylko w 1 os. lp.
9
24311256.008.png 24311256.001.png
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej.
Powtórzenie wierszyka i układanie nowych zwrotek.
Czytanie tekstu – każdy uczeń czyta jedno zdanie.
Odgrywanie parami scenek minidialogowych na podstawie czytanki.
232(",4#!" )&*!#5
Nauczyciel szykuje małe karteczki ze znanymi dzieciom czasownikami.
Np.: swimming, reading, eating, drinking, having, driving, etc.
Jeśli grupa jest liczna, czasowniki mogą się powtarzać.
Podchodząc kolejno do każdego ucznia, nauczyciel zadaje pytanie:
What are you doing? Dziecko wyciąga karteczkę i układa odpowiedź z wylosowanym czasownikiem, np.:
I’m drinking milk/tea/ orange juice etc.
I’m eating a biscuit/ a banana / an apple etc.
7 3 !" %"&#8!#"+'5
Task 2
Zadanie polega na uzupełnieniu zdań podanymi czasownikami.
I’m watching TV. I’m drinking orange juice. I’m reading a comic.
I’m having lunch. I’m playing computer games. I’m swimming in the sea.
Task 3
Zadanie polega na zbudowaniu trzech pytań z rozsypanych wyrazów.
Are you reading a book?
Are you eating biscuits?
Are you drinking tea?
Extra Task
Zadanie polega na znalezieniu, w prostokącie wypełnionym literami, 10 wyrazów oznaczających różne
czynności. Wyrazy są napisane poziomo i pionowo.
7 8#<$+&"!*0# *
Przed przystąpieniem do gry należy przygotować kapelusz i małe karteczki z pojedynczymi wyrazami, np.:
a car, an apple, lunch, tennis, TV, a bath, milk, my aunt, the sea, a paper, a comic, a sandwich etc.
Dzielimy klasę na dwie drużyny. Prosimy pierwszą parę zawodników do tablicy.
Każdy zawodnik wyciąga jedną karteczkę i układa zdanie wg. wzoru : I’m ..... ing ....... .
z wylosowanym wyrazem.
Za każde poprawnie zbudowane zdanie przyznajemy punkt.
Wygrywa drużyna, która zdobędzie większą ilość punktów.
Jako pracę domową można zadać Task 3 lub Extra Task, oraz przygotowanie opowiadania o własnych zdję−
ciach z wakacji.
;
24311256.002.png
. =6
Cele : Opisywanie czynności trwających w chwili mówienia. (Present Continuous 3 os. lp.)
Struktury izwroty : He /She is / isn’t reading a book.
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej. Prezentowanie nowych zwrotek rymowanki z poprzedniej lekcji.
Do prezentacji można wykorzystać rysunki z przewodnika metodycznego, przedstawiające różne czynno−
ści. Można również przygotować ilustracje wycięte z kolorowych pism.
Pokazując kolejne obrazki, nauczyciel mówi zdania np.:
Look! He is reading a book.
Dzieci powtarzają.
She is drinking milk.
He is doing his homework.
She is carrying a bag.
He is going for a walk. Etc.
Następnie dzieci próbują samodzielnie powtarzać zdania na temat czynności przedstawianych na ilustra−
cjach.
!"#"$%"&'( !"#")&*+ ,-"
Dzieci z pomocą nauczyciela próbują opisywać czynności wykonywane przez wszystkie osoby na obrazku.
Nauczyciel zadaje pytania np.:
What is Daddy doing? He is reading a paper.
What else is he doing? He is drinking coffee.
What is Kevin doing? He is having breakfast. /
/ He is writing. / He is doing his homework.
:
24311256.003.png 24311256.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin