unit11_15.pdf

(276 KB) Pobierz
24311331 UNPDF
, ?? // !
Cele : Słownictwo i zwroty związane z dokonywaniem zakupów.
Stopniowanie przymiotników.
Czasownik ‘want’ + rzeczownik.
Struktury i zwroty : Can I help you? I want a scarf. Which one do you want?
The red one, please. I want a bigger one, please. This one is the biggest. How much is it?
)*+(/(#+-*
(./
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej. Powtórzenie opowiadania z poprzedniej lekcji.
/# *+
Prezentację należy rozpocząć od znanego już dzieciom polecenia.
Nauczyciel zwraca się do wybranego ucznia z prośbą:
Give me your copybook, please.
Uczeń powinien podać swój zeszyt, równocześnie mówiąc: Here you are.
Nauczyciel odpowiada: Thank you. I zwraca się do następnego dziecka:
I want your copybook, please.
Here you are.
Thank you.
Nauczyciel zwraca się do kolejnych uczniów i gromadzi różne przedmioty. Np.:
I want your rucksack/ ruler/ pencil case..., please.
Wszystkie zebrane przedmioty nauczyciel układa na stole i mówi:
I work in a shop. I am a shop assistant.
Uczniowie kolejno podchodzą do stołu, aby z pomocą nauczyciela ‘kupić’ określony przedmiot.
Nauczyciel rozpoczyna dialog:
Can I help you?
Yes. I want a pen.
Which one do you want?
I want this one./ I want the red one, please.
Here you are.
Thank you.
/*#-2-78(.(
+
1=
24311331.006.png 24311331.007.png
:;$&:<
Uczniowie z pomocą nauczyciela omawiają rysunki:
Look at picture 1! Who can you see? We can see Tom, Kate and a shop assistant.
Where are they? They are in a shop. What is Tom buying? He is buying a cap and a T−shirt.
Look at picture 2! Who has a new cap and a new T−shirt? Mr Hopkins.
Podczas słuchania dzieci mogą śledzić tekst w książce.
UNIT 11 SHOPPING
Listen and read:
Posłuchaj i przeczytaj:
TOM: Good morning.
SHOP ASSISTANT: Good morning. Can I help you?
TOM: Yes. I want a cap, please.
SHOP ASSISTANT: Which one do you want?
TOM: The red one, please.
SHOP ASSISTANT: Here you are.
TOM: I like it. It’s very nice. How much is it?
SHOP ASSISTANT: It’s not very expensive. It’s only 3.
TOM: All right. I’ll take it.
KATE: But Tom, it’s too small for you.
TOM: I think it’s just the right size.
SHOP ASSISTANT: Anything else?
TOM: Yes. I want a T−shirt.
SHOP ASSISTANT: Which one do you want?
TOM: The green one, please.
SHOP ASSISTANT: Here you are. Do you want to try it on?
TOM: No, thanks. It’s not necessary. How much is it?
SHOP ASSISTANT: It’s 4.50.
TOM: So it’s 7.50 altogether. All right. I’ll take it.
KATE: Have you got enough money?
TOM: Yes, I have. Here you are. Here is the money.
SHOP ASSISTANT: Thank you. Your change and the receipt.
TOM: Thank you. Bye, bye.
SHOP ASSISTANT: Bye. Bye.
KATE:
But Tom, this T−shirt is too short!
TOM:
Don’t worry. It’s all right.
KATE:
I’m sure it’s not your size.
TOM:
But it’s not for me.
KATE:
Not for you???
TOM:
It’s for Mr Hopkins.
3(*# ,()+-*"3'
Practice 1
Dzieci parami odgrywają scenki minidialogowe w sklepie.
Ćwiczą dialogi według podanego wzoru, dokonując kolejnych podstawień.
Can I help you? Yes. I want a bag/ scarf/ hat..., please.
Which one do you want? The red /white/ blue... one, please.
16
24311331.008.png 24311331.009.png 24311331.001.png
Practice 2
Dzieci parami ćwiczą dialogi według wzoru, dokonując podstawień.
Do you like my new shirt /coat / dress/ blouse?
Well... I think it’s too long/ short / big/ small for you.
Practice 3
Zadaniem dzieci jest uzupełnienie luk w zdaniach za pomocą odpowiednich przymiotników, zgodnie z ry−
sunkami.
The yellow dress is shorter than the blue one.
The red rucksack is bigger than the green one.
The brown coat is cheaper than the grey one.
The yellow jacket is smaller than the brown one.
The red belt is longer than the green one.
Practice 4
Po nauczeniu się wzoru, dzieci parami odgrywają dialogi w sklepie, dokonując podstawień.
Can I help you? Yes. I want a hat/ rucksack/wallet..., please.
Here you are. No, no. This one is too small / big/ long/ short.
I want a bigger/ smaller/ longer/ shorter one.
I’m sorry. That is the biggest/smallest/longest/shortest one.
Podczas słuchania rymowanki dzieci mogą śledzić tekst w książce.
Listen and repeat:
Posłuchaj i powtórz:
I want a rabbit in a yellow hat.
I want a dragon, a knight and a cat.
I want a bike, two cars and a ball.
Some games and comics, but that is not all.
I want a ring that is really old.
I want a watch that is made of gold.
I want a kite that is green and blue.
And some other things that are precious, too.
!"#$%&'
Task 1
Zadaniem dzieci jest wpisanie przymiotników w stopniu wyższym i najwyższym pod odpowiednimi obrazkami.
big
bigger
the biggest
small
smaller
the smallest
long
longer
the longest
short
shorter
the shortest
cheap
cheaper the cheapest
(
Jako pracę domową można zadać naukę wzorów zdań występujących w czytance i ćwiczeniach oraz naukę
rymowanki z płyty.
5>
24311331.002.png 24311331.003.png
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej.
Powtórzenie rymowanki.
Czytanie tekstu z podziałem na role.
Odgrywanie scenek dialogowych z użyciem rekwizytów. (długopisów, kredek, zeszytów, linijek, gumek,
toreb, plecaków itp.)
Dowolne, wcześniej przygotowane przez nauczyciela rekwizyty, układamy na stole.
Wybrane dziecko jest sprzedawcą, pozostałe dzieci kolejno podchodzą do stołu i dokonują zakupów.
Zaczynamy od najprostszego wzoru:
!"
A: Good morning.
B: Good morning. Can I help you?
A: Yes. I want a pen, please.
B: Here you are.
A: Thank you.
!"
A: Good morning.
B: Good morning. Can I help you?
A: Yes. I want a pen, please.
B: Which one do you want?
A: The red one, please.
B: Here you are.
A: Thank you.
!"
A: Good morning.
B: Good morning. Can I help you?
A: Yes. I want a pen, please.
B: Which one do you want?
A: The red one, please.
B: Here you are.
A: Thank you.
How much is it?
B: It’s 2.50
A: Here you are.
B: Thank you.
W przypadku zastosowania wzorów II i III należy przygotować po kilka sztuk rekwizytów tego samego
rodzaju, różniących się kolorem lub wielkością.
#$
24311331.004.png
%&'()*+",
Task 2
Dzieci mają uzupełnić luki w zdaniach za pomocą odpowiedniego przymiotnika w stopniu wyższym.
This scarf is too long. I want a shorter one, please.
This skirt is too short. I want a longer one, please.
This bag is too expensive. I want a cheaper one, please.
This rucksack is too small. I want a bigger one, please.
This wallet is too big. I want a smaller one, please.
Extra Task
Zadanie polega na ułożeniu podanych zdań w odpowiedniej kolejności i napisaniu rozmowy w sklepie.
A: Can I help you?
B: Yes. I want a bag, please.
A: Which one do you want?
B: The brown one, please.
A: Here you are.
B: Thank you. How much is it?
A: It’s 12.
B: All right. I’ll take it. Here is the money.
A: Thank you. Your change.
B: Thank you. Bye, bye.
A: Bye, bye.
&*-"(
Przed przystąpieniem do gry należy powielić i wyciąć karty znajdujące się na końcu przewodnika meto−
dycznego. Klasę dzielimy na grupy 4−osobowe. Dla każdej grupy potrzebny będzie zestaw kart (32 karty).
W każdej grupie należy rozdać wszystkie karty graczom.
Gra polega na zbieraniu kart do pary. Jeśli wśród rozdanych kart któryś z graczy ma parę takich samych ry−
sunków(np.: dwa rowery, dwa balony, dwa samochody), odkłada ją na bok.
Grę rozpoczyna ustalona osoba (np.: osoba siedząca po lewej stronie od rozdającego).
Chcąc dobrać parę do posiadanej karty, zwraca się do jednego z graczy, np.:
I want a bag, please.
Jeśli osoba, do której się zwrócił pierwszy uczeń, ma kartę z rysunkiem torby, musi mu ją oddać, mówiąc:
Here you are. Pierwszy gracz odkłada zdobytą parę i prosi o następną kartę.
Jeśli poproszona osoba nie posiada żądanej karty, odpowiada: I’m sorry, but I haven’t got it.
i sama przejmuje inicjatywę, żądając określonej karty dla siebie.
I want a ....., please. Jeśli ją otrzyma, ma prawo prosić o kolejne karty, aż do chwili, gdy spotka się z odmo−
wą. Wygrywa gracz, który zbierze najwięcej par.
./'/
Jako pracę domową można zadać naukę zwrotów potrzebnych do odegrania scenki dialogowej w sklepie,
Task 2 oraz Extra Task dla chętnych.
#0
24311331.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin