unit16_20.pdf

(246 KB) Pobierz
24311358 UNPDF
5= )B''
Cele : Wyrażanie przyszłości. Postanowienia noworoczne. Obietnice na przyszłość.
(Simple Future)
Struktury i zwroty : I will keep my room tidy. I won’t play truant.
Will you do it? Yes, I will. /No, I won’t.
-3'*
23
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej.
Powtórzenie dialogów w oparciu o wzory zdań z poprzedniej lekcji.
3
Prezentację można rozpocząć od przedstawienia własnych postanowień noworocznych.
Np: It’s the beginning of the New Year. Listen to my New Year’s resolutions:
I will get up early.
I will go jogging every day.
I will go to the swimming pool with my son.
I will save some money.
I won’t eat sweets.
I won’t eat crisps.
I won’t read late at night.
I won’t play computer games late at night. Etc.
3- 4- %8%*92-')%
(')-
':;/+1":<,
Look at the picture! Kate, Kevin and Tom are talking about their New Year’s resolutions.
Dzieci z pomocą nauczyciela próbują zgadnąć, co mówią Kate, Kevin i Tom o swoich
postanowieniach noworocznych, np.:
I will do my homework every day.
I won’t play computer games all day long.
>5
24311358.008.png 24311358.009.png 24311358.010.png
I will save some money.
I will comb my hair every day.
I won’t play the trumpet late at night.
I won’t eat sweets. Etc.
Zachęcamy dzieci, by budowały jak najwięcej zdań na ten temat.
Podczas słuchania dzieci mogą śledzić tekst w książce.
UNIT 16 NEW YEAR’S RESOLUTIONS
Listen and read:
Posłuchaj i przeczytaj:
Today is the first of January. It’s New Year’s Day.
A special day for making New Year’s resolutions.
These are Kate’s New Year’s resolutions:
I will keep my room tidy.
I will go jogging every day.
I will learn French regularly.
I won’t eat sweets in bed.
Kevin’s New Year’s resolutions:
I will get up early every day.
I will do my homework every day.
I will learn maths.
I will put all my money into my piggy bank.
I will go to bed before ten.
I won’t play truant.
I won’t play computer games late at night.
Tom’s New Year’s resolutions:
I will comb my hair every day.
I won’t eat chocolate before dinner.
I won’t spend all my money on sweets.
I won’t play the trumpet late at night.
I won’t read comics during the lesson.
!"#$
Practice 1
Zadaniem dzieci jest przeczytanie przykładów i podanie własnych postanowień noworocznych. Np.:
I will go to bed before ten/ do my homework/ help my mother with the work... etc.
I won’t read comics during the lesson/ play truant/ play computer games late at night... etc.
Practice 2
Dzieci czytają dialogi według wzoru, dokonując kolejnych podstawień.
Will you buy me some biscuits/ play with me/ take me for a walk...?
Yes, I will. / No, I won’t.
Podczas słuchania rymowanki dzieci mogą śledzić tekst w książce.
>
24311358.011.png 24311358.001.png
Listen and repeat:
Posłuchaj i powtórz:
I will always be polite.
I will never sing at night.
I will never come home late.
I will never break a plate.
I will make you a new nest.
You won’t work. You will rest.
We will live up a tree.
Will you... Will you... marry me?
Yes!
!"#$%&'
Task 1
Zadanie polega na uzupełnieniu zdań podanymi czasownikami.
I won’t eat sweets every day.
I will clean my teeth twice a day.
I will comb my hair every day.
I won’t play the guitar late at night.
I will do my homework every day.
I won’t play truant.
(
Jako pracę domową można zadać naukę wzorów zdań występujących w czytance i ćwiczeniach oraz naukę
rymowanki z płyty.
)*+,()+-*
(./
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej.
Powtórzenie rymowanki.
/*#-0-
Czytanie fragmentów tekstu i odtwarzanie ich z pamięci.
1(*# ,()+-*"1'
Nauczyciel bardzo szybko czyta początki zdań z czytanki. Dzieci w ustalonej kolejności kończą zdania.
Uczeń, który się pomyli lub za długo namyśla, odpada z zabawy.
23
24311358.002.png 24311358.003.png
!"#$%&'
Task 2
Zadanie polega na zbudowaniu czterech pytań z rozsypanych wyrazów.
Will you buy me some sweets?
Will you take me for a walk?
Will you tell me a story?
Will you give me a banana?
Task 3
Zadanie polega na napisaniu własnych postanowień noworocznych według podanych wzorów.
Extra Task
Zadanie polega na dopasowaniu dwóch części zdań i połączeniu ich linią.
I will learn English.
I will get up early.
I won’t play truant.
I won’t eat sweets.
I will comb my hair.
I will drink milk.
I will do my homework.
Game
Konkurs w zespołach. Dzielimy klasę na grupy 3−4 osobowe. Każda grupa układa i zapisuje zdania według
wzorów poznanych w czasie lekcji.( I will..., I won’t... )
Wygrywa grupa, która ułoży i poprawnie napisze największą ilość zdań.
(
Jako pracę domową można zadać naukę czytanki z płyty, Task 3 oraz Extra Task.
24
24311358.004.png
, 56 !7 )), ))
Cele : Wyrażanie przyszłości. Przypuszczenia, wyrażanie nadziei i przekonania.
Struktury izwroty : You will be famous.
I will probably finish my work. I hope she will come at 6. I think they will do it.
)*+(/(#+-*
(./
Przywitanie i sprawdzenie pracy domowej.
Powtórzenie zobowiązań i obietnic noworocznych z poprzedniej lekcji.
/# *+
Na początku prezentacji nauczyciel podaje nowe przykłady użycia czasu przyszłego, np.:
On Saturday I will probably meet my friends.
I think we will go to an Italian restaurant together.
I hope we will enjoy it.
Dla ułatwienia można zapisać na tablicy:
I will probably...
I think I/we will...
I hope I/we will....
Należy upewnić się, że dzieci dokładnie rozumieją znaczenie tych słów.
Następnie zadajemy uczniom pytania, np.:
What will you do after the lessons/ in the afternoon/ in the evening/ on Saturday etc?
Dzieci odpowiadają według podanych wzorów.
I will probably play in the playground.
I think I will meet my friends.
I hope we will go to the cinema. Etc.
/*#-0-89(.(
+
:;$&:<
Look at the picture. Tom and Bob are talking to a fortune teller.
She will tell them their future.
2=
24311358.005.png 24311358.006.png 24311358.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin