„Dzieci, które zaczynają w bardzo wczesnym wieku uczyć się języka obcego, potrafią lepiej zrozumieć własny język ojczysty, jako ze staja się świadome istnienia języka jako takiego.”
/Renzo Titone Dwujęzyczna edukacja jako wielka gra/
Od pierwszych chwil nauczania języka angielskiego należy wdrażać dzieci do używania
na zajęciach wyłącznie języka obcego. Zapoznanie z nowym materiałem gramatycznym i słownikowym powinno odbywać się za pomocą bezpośredniej demonstracji, np. za pomocą obrazków, zabawek. Dzieci szybko domyślają się znaczenia słów, a w przypadku jakichkolwiek nieporozumień , stosujemy tłumaczenia na język polski. Lekcja języka obcego, podobnie jak większość zajęć w przedszkolu powinna być realizowana w formie zabawy. Dlatego należy wprowadzać jak najwięcej wierszyków, piosenek i inscenizacji, a także zabawy ruchowe. Bardzo ważne jest, by podczas nauki piosenki lub wiersza, ilustrować go ruchem, co ułatwia zrozumienie i pamięciowe zapamiętanie tekstu.
Wszystkie dzieci powinny brać aktywny udział w zajęciach; przede wszystkim powtarzać nowe struktury gramatyczne za nauczycielem, najpierw chóralnie, potem indywidualnie; starać się wypowiadać wdrażane zdania i słowa po demonstracji nauczyciela; zadawać wzajemnie pytania i odpowiadać na nie( można zadawać sobie parami, bądź jedno dziecko obejmuje rolę nauczyciela). Dzieci posiadają niezwykłą zdolność nauczania się właściwej wymowy każdego języka obcego. Podczas zajęć w danym dniu należy ograniczyć nowe słownictwo do 4-6 wyrazów. Nie należy wprowadzać nowego materiału, jeśli poprzedni nie został dobrze opanowany. Każdy nowy wierszyk, piosenkę, rap lub inscenizację wykorzystujemy do przeprowadzenia rozmowy w ramach uprzednio opanowanego i poznanego materiału. Na zajęciach należy jak najczęściej dzieci chwalić i nagradzać- nawet za niewielkie efekty pracy. Zajęcia oparte są na programie…………………………………
Zajęcia języka angielskiego w naszym przedszkolu są bezpłatne, cieszą się ogromnym zainteresowaniem i mam nadzieję, że przyczynią się do rozbudzenia zamiłowania do nauki języków obcych, kiedy dzieci opuszczą już mury przedszkola.
Muszka_87