temperament.doc

(14 KB) Pobierz

Różnice indywidualne między dziećmi w zakresie cech osobowości.

OSOBOWOŚĆ

Zespół względnie stałych cech psychicznych człowieka regulujących jego zachowanie.

·          2,3,4 rok  życia to okres szczególnej wrażliwości emocjonalnej małego dziecka, dlatego może być okresem krytycznym dla rozwoju osobowości. W 4 r.ż można jeszcze oddziaływaniami kształtować osobowość.

 

Wpływ na OSOBOWOŚĆ mają:

1.       Wychowanie:

·          Niewłaściwe przygotowanie dziecka do mających nastąpić w jego życiu zmian

·          Prawidłowe zaspokojenie wszystkich potrzeb

·          Prawidłowe, powtarzające się i jednolite oddziaływania wychowawcze

·          Aby osoby znaczące dla dziecka były pozytywnymi osobowościami

·          Wymagania związane z pełnieniem ról społecznych, np.: starsza siostra

·          Pozwolenie na samodzielność!!!

2.       Środowisko:

·          Kształtowanie wolnej woli

·          Warunki materialne

·          Czy ma możliwość poznawania świata, aby samodzielnie pokonywało trudności.

·          Czy ma zaspokojone potrzeby fizjologiczne – jedzenie, spanie, dom, warunki

3.       Czynniki organiczne:

·          Stan zdrowia

·          wygląd

4.       Aktywność własna

 

W skład osobowości wchodzą:

·                      temperament

·                      charakter

·                      zdolności

·                      motywacja

·                      potrzeby

·                      zainteresowania

TEMPERAMENT

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin