KATECHEZA – KLASA III
SCENARIUSZ
TEMAT : Piotr rozpoznaje w Jezusie Mesjasza Syna Bożego.
CELE : Uczeń powinien wiedzieć :
- Za kogo uważano Jezusa
- Co oznacza określenia Mesjasz
- Kim jest dla niego Pan Jezus
METODY : - film
- analiza filmu
- praca w grupach – analiza tekstu biblijnego
- układanka literowa
- metoda niedokończonego zdania
POMOCE : - kaseta AV
- kartki z niedokończonym zdaniem
- kartki z pytaniami do pracy grupowej
- kartki z układanką literową
I. Wprowadzenie do tematu.
- metoda niedokończonego zdania – uczniowie otrzymują kartki i uzupełniają zdanie
Jezus Chrystus jest dla mnie ..................................
- kartki pozostają do wykorzystania w trzeciej części katechezy
Podobnie jak ja was Pan Jezus zapytał kiedyś swoich uczniów za kogo Go uważają. Jaka była ich odpowiedź dowiemy się na dzisiejszej katechezie.
II. Rozwinięcie tematu.
- pokazuję fragment filmu Jezus wg Św. Mateusza
- jeden z uczniów opowiada obejrzany fragment
- praca w grupach – uczniowie czytają perykopę biblijną z podręcznika i odpowiadają na pytania:
- odczytanie wyników pracy w grupach
Prawdę o Panu Jezusie odkrył św. Piotr, gdy oświadczył – Ty jesteś Mesjasz, Syn Boga żywego. Jego słowa to wyznanie wiary. Jezus uświadomił uczniom to, że ta wiedza nie pochodzi od nich, ale od Ojca.
- praca indywidualna – układanka literowa
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
MESJASZ - ...............................................................................................................................
Pan Jezus został namaszczony Duchem Świętym i pełen mocy Bożej wypełniał swoją zbawczą misję. Każdy człowiek powinien odkryć, że Pan Jezus jest Mesjaszem, ale do tego potrzebna więź z Panem Bogiem i modlitwa.
III. Pogłębienie i zastosowanie.
Zobaczymy teraz za kogo wy uważacie Pana Jezusa.
- odczytuję kartki z niedokończonym zdaniem
· W jaki sposób możemy pogłębić naszą wiarę w Pana Jezusa ?
· Kto nam może w tym pomóc ?
Elroth