Ocena opisowa ucznia klasy I
Rok szkolny ................. / ..................– semestr pierwszy
Imię i nazwisko ucznia : .................................................................
Religia: ...................................................
Język angielski: .........................................................
Mówienie
§ Wypowiada się: zdaniami złożonymi, prostymi zdaniami, pojedynczymi słowami, nie wypowiada się.
§ Zasób słownictwa: bogaty, na poziomie wieku, ubogi.
§ Tworzy wypowiedzi: zrozumiałe i poprawne gramatycznie, mało zrozumiałe, niezrozumiałe.
§ Aktywność na zajęciach: wysoka, średnia, słaba.
§ Słucha poleceń, czytanych tekstów: uważnie, nie zawsze uważnie, słaba koncentracja uwagi.
§ Technika czytania: czyta zdaniami, wyrazami, sylabami, głoskuje.
§ Popełnia błędy: opuszcza litery, wyrazy, przestawia litery, zniekształca głoski, zmienia końcówki wyrazów, przekręca wyrazy.
§ Tempo czytania: szybkie, średnie, wolne.
§ Czyta: ze zwróceniem uwagi na znaki interpunkcyjne, z uwzględnieniem niektórych znaków, nie zwraca uwagi na znaki interpunkcyjne.
§ Czytanie ze zrozumieniem: w pełni rozumie czytany samodzielnie tekst, rozumie go częściowo, ma trudności ze zrozumieniem tekstu.
Pisanie
§ Pisze: starannie, średnio starannie, niestarannie.
§ Pismo: czytelne, kształtne, niekształtne, prawidłowo / nieprawidłowo łączy litery, przestrzega / nie przestrzega liniatury.
§ Przepisywanie: poprawnie odwzorowuje tekst, popełnia nieliczne / liczne błędy, prawidłowo / nieprawidłowo rozmieszcza tekst na stronicy.
§ Popełniane błędy: ortograficzne, opuszcza litery, sylaby, wyrazy, ogonki, znaki interpunkcyjne, elementy liter, myli litery o podobnym kształcie, przestawia litery.
§ Z pamięci pisze: bezbłędnie, popełnia nieliczne błędy, popełnia dużo błędów.
§ Tempo pisania: szybkie, średnie, wolne.
§ Wyróżnia zdania, wyrazy, sylaby, głoski: poprawnie, myli, nie wyróżnia.
§ Dzieli wyrazy na sylaby: poprawnie, myli się, nie dzieli.
§ Rozpoznaje samogłoski i spółgłoski: poprawnie, myli, nie rozpoznaje.
§ Układa wyrazy, zdania z rozsypanek: poprawnie, popełnia pomyłki, nie potrafi.
§ Rozpoznaje / nie rozpoznaje zdania oznajmujące, pytające, wykrzyknik.
§ Posiada wiedzę o otaczającym środowisku: rozległą, ogólną, wycinkową.
§ Zdobyte wiadomości i umiejętności: potrafi wykorzystać w praktyce, nie zawsze, nie potrafi.
§ Dodaje i odejmuje w zakresie 10: biegle, dobrze, słabo, liczy na konkret.
§ Porównuje liczby: prawidłowo, myli znaki, nie potrafi.
§ Rozwiązuje proste zadania tekstowe: znakomicie, dobrze, ma trudności.
§ Sprawność manualna rozwinięta: bardzo dobrze, dobrze, słabo.
§ Prace wykonuje: starannie, średnio starannie, niestarannie.
§ Prace: bogate w szczegóły, schematyczne, ubogie w szczegóły, z zastosowaniem pełnej gamy barw, ubogie kolorystycznie.
§ Słowa i melodię piosenek opanował/a: w pełni, częściowo, nie opanował.
§ Śpiewa grupowo, indywidualnie: chętnie, nie zawsze chętnie, niechętnie.
§ Sprawność ruchowa: bardzo dobra, dobra, słaba.
§ Ćwiczenia gimnast. wykonuje: precyzyjnie, średnio dokładnie, niedbale.
§ Przestrzega norm społecznych obowiązujących w szkole i w klasie ( dyscyplina, przyjęte umowy, obowiązki ) : tak, nie zawsze, nie.
§ Wykazuje się aktywnością w różnych sytuacjach: często, czasami, wcale.
§ Dba o porządek na swoim miejscu pracy: tak, nie zawsze, nie.
§ Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny zdrowotnej na przerwach, w czasie lekcji, po zajęciach: tak, nie zawsze, nie.
§ Systematycznie przygotowuje się do zajęć: tak, nie zawsze, nie.
§ Wykazuje: samodzielność, zaradność, inicjatywę, śmiałość, zdolności przywódcze, aktywność, koleżeńskość, nieśmiałość, niezaradność, agresję, złość, wymaga pomocy, nadzoru w wykonywaniu niektórych zadań, powtórzenia poleceń.
..................................................................................................................................................................................................................................................................
.................................................................................................................................
aggaw