opisowa kl.I.doc

(40 KB) Pobierz
Ocena opisowa ucznia klasy I

Ocena opisowa ucznia klasy I

Rok szkolny ................. / ..................– semestr pierwszy

 

Imię i nazwisko ucznia : .................................................................

 

Religia:  ...................................................

 

Język angielski:  .........................................................

 

EDUKACJA POLONISTYCZNA

Mówienie

§        Wypowiada się: zdaniami złożonymi, prostymi zdaniami, pojedynczymi słowami, nie wypowiada się.

§        Zasób słownictwa: bogaty, na poziomie wieku, ubogi.

§        Tworzy wypowiedzi: zrozumiałe i poprawne gramatycznie, mało zrozumiałe, niezrozumiałe.

§        Aktywność na zajęciach: wysoka, średnia, słaba.

Słuchanie

§        Słucha poleceń, czytanych tekstów: uważnie, nie zawsze uważnie, słaba koncentracja uwagi.

Czytanie

§        Technika czytania: czyta zdaniami, wyrazami, sylabami, głoskuje.

§        Popełnia błędy: opuszcza litery, wyrazy, przestawia litery, zniekształca głoski, zmienia końcówki wyrazów, przekręca wyrazy.

§        Tempo czytania: szybkie, średnie, wolne.

§        Czyta: ze zwróceniem uwagi na znaki interpunkcyjne, z uwzględnieniem niektórych znaków, nie zwraca uwagi na znaki interpunkcyjne.

§        Czytanie ze zrozumieniem: w pełni rozumie czytany samodzielnie tekst, rozumie go częściowo, ma trudności ze zrozumieniem tekstu.

Pisanie

§        Pisze: starannie, średnio starannie, niestarannie.

§        Pismo: czytelne, kształtne, niekształtne, prawidłowo / nieprawidłowo łączy litery, przestrzega / nie przestrzega liniatury.

§        Przepisywanie: poprawnie odwzorowuje tekst, popełnia nieliczne / liczne błędy, prawidłowo / nieprawidłowo rozmieszcza tekst na stronicy.

§        Popełniane błędy: ortograficzne, opuszcza litery, sylaby, wyrazy, ogonki, znaki interpunkcyjne, elementy liter, myli litery o podobnym kształcie, przestawia litery.

§        Z pamięci pisze: bezbłędnie, popełnia nieliczne błędy, popełnia dużo błędów.

§        Tempo pisania: szybkie, średnie, wolne.

Inne wiadomości i umiejętności polonistyczne

§         Wyróżnia zdania, wyrazy, sylaby, głoski: poprawnie, myli, nie wyróżnia.

§         Dzieli wyrazy na sylaby: poprawnie, myli się, nie dzieli.

§         Rozpoznaje samogłoski i spółgłoski: poprawnie, myli, nie rozpoznaje.

§         Układa wyrazy, zdania z rozsypanek: poprawnie, popełnia pomyłki, nie potrafi.

§         Rozpoznaje / nie rozpoznaje zdania oznajmujące, pytające, wykrzyknik.

                           EDUKACJA SPOŁECZNO – PRZYRODNICZA

§         Posiada wiedzę o otaczającym środowisku: rozległą, ogólną, wycinkową.

§         Zdobyte wiadomości i umiejętności: potrafi wykorzystać w praktyce, nie zawsze, nie potrafi.

                          EDUKACJA MATEMATYCZNA

§         Dodaje i odejmuje w zakresie 10: biegle, dobrze, słabo, liczy na konkret.

§         Porównuje liczby: prawidłowo, myli znaki, nie potrafi.

§         Rozwiązuje proste zadania tekstowe: znakomicie, dobrze, ma trudności.

                         EDUKACJA PLASTYCZNO – TECHNICZNA

§         Sprawność manualna rozwinięta: bardzo dobrze, dobrze, słabo.

§         Prace wykonuje: starannie, średnio starannie, niestarannie.

§         Prace: bogate w szczegóły, schematyczne, ubogie w szczegóły, z zastosowaniem pełnej gamy barw, ubogie kolorystycznie.

                     EDUKACJA MUZYCZNO – RUCHOWA

§         Słowa i melodię piosenek opanował/a: w pełni, częściowo, nie opanował.

§         Śpiewa grupowo, indywidualnie: chętnie, nie zawsze chętnie, niechętnie.

§         Sprawność ruchowa: bardzo dobra, dobra, słaba.

§         Ćwiczenia gimnast. wykonuje: precyzyjnie, średnio dokładnie, niedbale.

 

                     ROZWÓJ SPOŁECZNO – EMOCJONALNY

§         Przestrzega norm społecznych obowiązujących w szkole i w klasie           ( dyscyplina, przyjęte umowy, obowiązki ) : tak, nie zawsze, nie.

§         Wykazuje się aktywnością w różnych sytuacjach: często, czasami, wcale.

§         Dba o porządek na swoim miejscu pracy: tak, nie zawsze, nie.

§         Przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny zdrowotnej na przerwach, w czasie lekcji, po zajęciach: tak, nie zawsze, nie.

§         Systematycznie przygotowuje się do zajęć: tak, nie zawsze, nie.

§         Wykazuje: samodzielność, zaradność, inicjatywę, śmiałość, zdolności przywódcze, aktywność, koleżeńskość, nieśmiałość, niezaradność, agresję, złość, wymaga pomocy, nadzoru w wykonywaniu niektórych zadań, powtórzenia poleceń.

 

WNIOSKI I PROPOZYCJE DO DALSZEJ PRACY Z UCZNIEM, UWAGI:

..................................................................................................................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................

.................................................................................................................................

 

                                                                             

Krokocice,...........................                                                                    Wychowawca klasy

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin