SRODROCZNY TEST DLA KLAS 3.doc

(111 KB) Pobierz
To jest wersja html pliku http://edujrinne10

ŚRÓDROCZNE BADANIE WYNIKÓW

NAUCZANIA ZINTEGROWANEGO

W KLASIE TRZECIEJ

I WSTĘP

1. Test został opracowany na warsztatach pomiaru dydaktycznego

„Diagnozowanie osiągnięć uczniów .Zasady budowania narzędzi

pomiaru."

2. Celem badania jest śródroczna diagnoza stopnia opanowania

wiadomości i umiejętności treści programowych .

3. Test stanowi obudowę do programu nauczania „Moja Szkoła",

dopuszczonego do użytku szkolnego przez MEN

(DKW- 4014-129/99) .

II KONCEPCJA TESTU

1. Śródroczny test sprawdzający wiadomości i umiejętności ucznia

klasy III szkoły podstawowej .

2 . Badania dokonano 7 stycznia 2002 roku.

3 Test jest testem sprawdzającym , dwustopniowym , nieformalnym,

pisemnym, nauczycielskim .

4. Test zawiera 12 zadań zamkniętych (ZZWW) i 12 zadań otwartych.

5. Czas pisania testu - 60 minut.

III. ZASADY PUNKTOWANIA-KLUCZ ODPOWIEDZI

1 .Zadania zamknięte

numer

zadania

1

2

3

4

5

6

7

8

10

11

15

16

poprawna

odpowiedź

b

c

a

a

a

b

a

c

c

b

b

a

liczba

punktów

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

i

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

2. Zadania otwarte.

zad. 9

rzeczowniki (3) -lp ;przymiotniki (3)- lp ; czasowniki (3) - lp

zad. 12

wyrazy uzasadnione-1 p; wyrazy do zapamiętania -1 p.

zad. 13

poprawne odczytanie obu temperatur -lp; uzupełnienie zdania-lp

zad. 14

poprawne wskazanie pierwszych poniedziałków XII, I, II, III - lp

zad. 17

zad. 18

zad. 19

ustalenie sposobu rozwiązania zadania - lp

prawidłowy wynik -lp

zapis słowny odpowiedzi, przy prawidłowym wyniku- lp

zad.20 ,21

zad.22, 23

prawidłowy wynik- lp

zad.24

pisze na temat- lp

zamyka odpowiedź w zdaniach wyznaczonych objętością pracy-lp

przestrzega formy grzecznościowej i poprawności ortograficznej-


Page 4

I WSTĘP

1. Test został opracowany na warsztatach pomiaru dydaktycznego

„Diagnozowanie osiągnięć uczniów .Zasady budowania narzędzi

pomiaru."

2. Celem badania jest śródroczna diagnoza stopnia opanowania

wiadomości i umiejętności treści programowych .

3. Test stanowi obudowę do programu nauczania „Moja Szkoła",

dopuszczonego do użytku szkolnego przez MEN

(DKW-4014-129/99).

II KONCEPCJA TESTU

1. Śródroczny test sprawdzający wiadomości i umiejętności ucznia

klasy III szkoły podstawowej .

2 . Badania dokonano 7 stycznia 2002 roku.

3 Test jest testem sprawdzającym , dwustopniowym , nieformalnym,

pisemnym, nauczycielskim .

4. Test zawiera 12 zadań zamkniętych (ZZWW) i 12 zadań otwartych.

5. Czas pisania testu - 60 minut.

III. ZASADY PUNKTOWANIA-KLUCZ ODPOWIEDZI

1 .Zadania zamknięte

numer

zadania

1

2

3

4

5

6

7

8

10

11

15

16

poprawna

odpowiedź

b

c

a

a

a

b

a

c

c

b

b

a

liczba

punktów

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

0-1

2. Zadania otwarte.

zad. 9

rzeczowniki (3) -lp ;przymiotniki (3)- lp ; czasowniki (3) - lp

zad. 12

wyrazy uzasadnione-1 p; wyrazy do zapamiętania -1 p.

zad. 13

poprawne odczytanie obu temperatur -lp; uzupełnienie zdania-lp

zad. 14

poprawne wskazanie pierwszych poniedziałków XII, I, II, III - lp

zad. 17

zad. 18

zad. 19

ustalenie sposobu rozwiązania zadania - lp

prawidłowy wynik -lp

zapis słowny odpowiedzi, przy prawidłowym wyniku- lp

zad.20 ,21

zad.22, 23

prawidłowy wynik- lp

zad.24

pisze na temat- lp

zamyka odpowiedź w zdaniach wyznaczonych objętością pracy-lp

przestrzega formy grzecznościowej i poprawności ortograficznej-lp


Page 5

KARTOTEKA

Nr

zad.

DIAGNOZOWANA CZYNNOŚĆ UCZNIA

KAT.

CELU

POZ

IS

2X

Lokalizuje informacje .

A

P

Lokalizuje informacje .

A

P

Lokalizuje informacje .

A

P

Lokalizuje informacje .

A

P

Lokalizuje informacje .

A

P

Lokalizuje informacje .

A

P

Lokalizuje informacje .

D

P

Porządkuje wyrazy według kolejności alfabetycznej .

B

P

9

Rozróżnia części mowy

B

P

10

Klasyfikuje wiadomości o zwierzętach .

C

P

11

Charakteryzuje zwierzę na podstawie cech .

C

P

12

Przestrzega poprawności ortograficznej .

C

P

13

Odczytuje wskazania termometrów i oblicza różnicę

temperatur.

C

PP

14

Posługuje się źródłem informacji - kalendarzem .

B

P

15

Rozróżnia zimowe miesiące .

C

P

16

Określa kierunki geograficzne .

B

P

17

Rozwiązuje złożone zadanie tekstowe ; ustala sposób

rozwiązania i oblicza wynik .

C

P

18

Rozwiązuje złożone zadanie tekstowe z zastosowaniem

porównywania różnicowego, ustala sposób rozwiązania

i oblicza wynik.

C

PP

19

Rozwiązuje złożone zadanie tekstowe wykorzystując sumę

iloczynów , ustala sposób wykonania i oblicza wynik .

C

PP

20

Stosuje algorytm dodawania pisemnego w zakresie 1000 .

C

P

21

Stosuje algorytm odejmowania pisemnego w zakresie 1000

C

P

22

Wykonuje w pamięci działanie w zakresie 100 , stosując

kolejność wykonywania działań ( dzieli i odejmuje )

C

PP

23

Wykonuje w pamięci działania w zakresie 100 , stosując

kolejność wykonywania działań (dzieli i dodaje).

C

PP

Redaguje pisemną, kilkuzdaniową wypowiedź na temat,

przestrzega poprawności ortograficznej , zamyka

wypowiedź w ramach wyznaczonej ilości zdań .

C

PP


Page 6

Przeczytaj uważnie tekst i odpowiedz na pytania

POMAGAMY PTAKOM I ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMĘ .

Jest styczeń . Od pierwszych mroźnych i śnieżnych dni systematycznie

dokarmiamy ptaki i zwierzęta . Do rozwieszonych wcześniej wokół całej szkoły

karmników, dyżurni codziennie dosypują ziarna zbóż , suszoną jarzębinę

i okruchy chleba . Z okna w klasie obserwujemy ptaki, odwiedzające ptasią

stołówkę .Rozpoznajemy wróble , gile , kosy , jemiołuszki.

Sikorki wolą karmnik wiszący .Tam mają zawsze świeżą słoninkę .

Wszystkie ptaki energicznie i szybko zabierają się do jedzenia . Nieraz kłócą się

o jakiś smakowity kąsek . Pilnujemy , by w karmniku nie zabrakło jedzenia .

Nie wolno oszukiwać ptaków !

Pamiętamy także o leśnych zwierzętach . Gromadzimy dla nich suchy chleb , sól

i żołędzie . Raz w miesiącu ( w pierwszy poniedziałek miesiąca ) , wspólnie

z zaprzyjaźnionym leśniczym , uzupełniamy paśniki w pobliskim lesie .

Spotykamy się o godzinie 830na parkingu przed szkołą. Podobają nam się te

wyprawy do lasu , ponieważ lubimy podglądać zachowania zwierząt. Potrafimy

rozróżnić ślady zająca , sarny i dzika .

Najbardziej ufne w zimie są sarny , które już z daleka czują zapach świeżego

siana.

Cieszymy się , że dzięki naszej pomocy ptaki i zwierzęta przetrwają zimę .

Uczniowie klas I - III

1. Kto pomaga ptakom i zwierzętom przetrwać zimę ?

a) uczniowie szkoły

b) uczniowie klas I-III

c) uczniowie klas I-VI

2. Gdzie znajdują się karmniki dla ptaków ?

a) na parapetach okiennych.

b) na pobliskich drzewach .

c) wokół całej szkoły .

3. Czym dzieci karmią ptaki ?

a) ziarnami zbóż , suszoną jarzębiną, okruchami chleba .

b) resztkami jedzenia , kasztanami , ziarnami zbóż .

c) okruchami chleba, gotowanymi ziemniakami, słoniną.

4. Do karmnika przylatują :

a) skowronki, wróble , szpaki

b) wróble , sikorki, jemiołuszki

c) wróble , jaskółki, sikorki


Page 7

5. Co dzieci zbierają dla zwierząt ?

a) suchy chleb , sól, żołędzie

b) kasztany , ziemniaki, żołędzie

c) siano , marchew , sól

6.Czyje ślady zostawione na śniegu potrafią rozróżnić dzieci ?

a) wilka , lisa , muflona.

b) sarny , dzika , zająca .

c) sarny , zająca , niedźwiedzia.

7 . Ile czasu zajmie dzieciom wyprawa do paśników , jeżeli o godzinie 12

planowany jest powrót ?

a) 3 h ^5 min.

b) 4 h 15 min.

c) 5 h 05min

8. Wskaż nazwy ptaków ułożone według kolejności alfabetycznej :

a) gile , kosy, jemiołuszki, wróble , sikorki.

b) kosy , gile , sikorki, jemiołuszki, wróble .

c) gile , jemiołuszki, kosy , sikorki, wróble .

9. Wybierz z tekstu trzy rzeczowniki, trzy przymiotniki i trzy czasowniki

i wpisz w odpowiednim miejscu w tabeli

rzeczowniki

przymiotniki

czasowniki

10. Pierwszaki zastanawiają się , czy sarna to :

a) ptak,

b) gad

c) ssak

Pomóż im zakreślając właściwą odpowiedź.

11. Uczniowie klasy trzeciej wiedzą, że sarna jest :

a) dwunożna, ma sierść i jest ssakiem;

b) czworonożna, ma sierść i jest ssakiem ;

c) czworonożna, ma sierść i nie jest ssakiem ;

12.Uzupełnij tekst brakującymi literami ( ż , rz , u, ó, h , eh ) :

Pokłóciły się wr... .belki o okr... .chy ... .leba . Poszły w ru.... dzi... .bki

ipaz....rki, ....e aż pi....rka lecą. Kr....tko trwała b...jka.

Nadleciała modra sikorka z ż....łtym b....uszkiem i wszystko zjadła .


Page 8

13.0dczytaj wskazania termometrów i dokończ zdanie

godzina

13.00

[

Temperatura wzrosła w ciągu dnia o —

14. Spotkanie dzieci z leśniczym ma miejsce w pierwszy poniedziałek miesiąca.

Zazracz na kartkach kalendarza te dni.

GRUDZIEŃ

STYCZEŃ

Pn

3

10

17

24

31

Pn

7

14

21

28

Wt

4

11

18-

25

Wt

1

8-

15

22

29-

Sr

5

12

19

26

Sr

2

9

16

•23

30

Cz

6

13

20

27

Cz

3

10

17

24

31

Pt

7

14

21

28

Pt

4

11

18

25

So

1

8

15

22

29

So

5

12

19

26

Nd

2

9

16

23

30

Nd

6

13

20

27

LUTY

MARZEC

Pn

4-

11

18

25

Pn

4

11...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin