A
Imię………………………………………Nazwisko…………………………...kl…………..
1. Podane wyrazy podziel na sylaby i przepisz te wyrazy w kolejności alfabetycznej:
tulipan -……………………………………….
godło - ……………………………………….
lekko - ………………………………………
samochód -…………………………………
tramwaj -……………………………………
sygnalizacja -…………………………………..
kolega -………………………………………..
śliwka -………………………………………….
babuleńka -………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2. Wypełnij tabelę według wzoru:
Ile głosek?
Ile liter?
Ile sylab?
rzeczka
5
7
2
koperta
szalik
mysz
koszyczek
choinka
czajnik
ciastko
korzeń
3. Uzupełnij wyrazy brakującymi literami ( ó, u, rz, ż ):
P..źnym wieczorem rodzina zebrała się w k..chni. Mam..sia p….ygotowała kolację. Na tale…ykach poło..yła chleb z masłem, twaro..kiem i posiekaną …odkiewką. Do picia podała herbatę i kompot z po…eczek. Do…uciła garść smakołyk...w: czekoladki z orzechami, c..kierki w r..żnokolorowych papierkach i kr..che ciasteczka. Po kolacji dzieci ..myły się i poło..yły do snu. Mały Jasio szybci..tko ..snął. Śniło m.. się, że wybrał się w podr..ż dookoła świata. Fr..wał nad …ekami i g..rami. Zat…ymał się na chwilę nad b…egiem Mo...a i zachwycił się zachodem słońca. Przed świtem zdą..ył wr..cić do swojego ł..żeczka.
4. Uzupełnij w tekście wyrazy literami oznaczającymi spółgłoski miękkie:Dzi__aj jest ładna pogoda. Jest __epło. Małgo__a poje__e do lasu.__ostra Ja__a jest __ekawa, czy w le__e ziele__ą się drzewa.
5. Z podanych wyrazów ułóż zdania i podkreśl samogłoski :
chłodno. / dworze / Na / jest/
……………………………………………………………………………………………………...
z wujkiem / wcześnie / po lesie. / Krzyś / wstawał / wędrował / i /
…………………………………………………………………………………………………….
6. Podane wyrazy wpisz do odpowiednich grup :
rysuje, miła, tańczy, piękny, kotek, podnosi, bluza, białe, miska
rzeczownik :………………………………………………………………….
czasownik: …………………………………………………………………..
przymiotnik :…………………………………………………………………
7. Dopisz wyrazy o znaczeniu przeciwnym :
cicha - ……………………….
jasna - ………………………….
słaby - ……………………………
Paula-G1