Arkusz został opracowany na podstawie pozycji książkowej :
J. Kielin - „Profil osiągnięć ucznia – przewodnik dla nauczycieli i terapeutów
z placówek specjalnych.”– Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne GDAŃSK 2002
(polecam tę pozycję – pomaga mi podczas układania
arkusza obserwacji dzieci niepełnosprawnych)
Imię i nazwisko dziecka : …………
Data urodzenia : …………..Wiek: ………………..
Motoryka duża:
Zgodnie z orzeczeniem ze względu na ……………………………
u ………………… opóźniony jest rozwój motoryki dużej.
………….uczęszcza na indywidualne ćwiczenia rehabilitacyjne.
Motoryka mała:
L.p.
Zadanie
Rozpoczęcie wykonania zadania w minimalnym zakresie – data
Pierwsze w pełni poprawne wykonanie zadania - data
Poprawne wykonanie zadania - kratka zamalowana
Uwagi
1.
Potrafi ciąć papier nożyczkami.
r
2.
Potrafi klejem sklejać papier.
3.
Potrafi nawlec korale na nitkę.
4.
Potrafi ulepić z plasteliny klocek i miskę.
5.
Przypina klamerki od bielizny na ścianach pudełka.
6.
W czasie zabawy konstrukcyjnej łączy ze sobą klocki.
7.
Potrafi obrać ze skórki banana, mandarynkę.
Koordynacja wzrokowo – ruchowa:
Potrafi właściwie dopasować widokówkę pociętą na części.
Nie rysuje postaci ludzkiej jako „głowonoga” ale jako „schemat”. Zaznacza niektóre ważne części ciała.
Potrafi zamalować kredkami proste, wyraźne kontury.
Umie nalać płyn ze szklanki do innego naczynia.
ewajab