Test sprawdzający znajomość treści lektury Przygody Tomka Sawyera
Imię i nazwisko: klasa
Grupa1
Drogi Uczniu, droga Uczennico!
Za chwilę przekonasz się, czy przeczytałeś / przeczytałaś uważnie lekturę.
Powodzenia!
1. Jak to się stało, że Tomek nie musiał zakarę malować płotu?
a) Okazało się, że płot ktoś już wcześniejpomalował.
b) Przekupił służącego Murzyna, aby tenzrobił to za niego.
c) Przekonał kolegów, że malowaniepłotów to doskonała zabawa.
d) Jakoś udało mu się przebłagać ciocię,żeby darowała mu winę.
2. Jaka nagroda czekała Tomka za nauczeniesię cytatów z Pisma Świętego?
a) Dżem malinowy - przysmak Tomka.
b) Scyzoryk marki Barlow.
c) Zaszczyt śpiewania w dniu ŚwiętaNiepodległości.
d) Wizyta w domu Becky.
3. Dlaczego Tomek zbierał pod kościołemkolorowe karteczki?
a) Był ich kolekcjonerem.
b) Robił to za karę i bardzo się tegowstydził.
c) Zależało mu na zdobyciu Biblii.
d) Chciał je podarować Becky.
4. Jak według Tomka nazywali się pierwsiapostołowie?
a) Paweł i Gaweł.
b) Dawid i Goliat.
c) Rambo i Gambit.
d) Jakoś po francusku.
5. W jaki sposób pudel i szczypawkaurozmaicili kazanie w kościele?
a) Pudel zjadł szczypawkę.
b) Szczypawka ugryzła bawiącego się niąpsa.
c) Pudel szczekał, a szczypawkę ktośpodrzucił pastorowi do pudełka nacygara.
d) Szczypawka ugryzła ważnych gości, którzy mieli wyjątkowo pięknego psa.
6. Na jaką chorobę o mało nie umarł Tomek,gdy nie chciał iść do szkoły?
a) Udawał, że ma wyjątkowo zakaźnyprzypadek świnki.
b) Bolący palec, głowa i ząb.
c) Bolący brzuch (wcześniej zjadł za dużośliwek).
d) Gorączka Ferenbacha.
7. W jaki sposób Tomkowi został wyrwanyząb?
a) Na zgniłą wodę.
b) Za pomocą nitki przywiązanej do zębai łóżka.
c) Przywiązano go do fotela dentystycznego.
d) W ogóle nie pozwolił wyrwać sobiezęba.
8. Kim był Huck?
a) Psem Indianina.
b) Bratem Tomka.
c) Zmarłym mężem cioci Tomka.
d) Przyjacielem Tomka.
9. Na co miała pomagać zgniła woda?
a) Na trudności z nauką.
b) Na brodawki.
c) Na poparzenie.
d) Na głupot...
grazia13-09