zwierzęta leśne.doc

(34 KB) Pobierz
Scenariusz zajęcia dla

Scenariusz zajęcia  dla

Dzieci 6 – letnich

 

 

Temat kompleksowy: Przygotowanie zwierząt do zimy

 

Temat zajęcia: W jaki sposób zwierzęta leśne przygotowują się do zimy?

 

Cel ogólny:

     Dziecko:

-         potrafi opisać sposoby przygotowania się do zimy wiewiórki,

      sowy, lisa, borsuka, chomika i myszy;

-         potrafi prawidłowo nazwać zwierzęta oraz określić ich domy;

-         rozumie konieczność dokarmiania zwierząt w okresie zimy.

 

 

Sytuacje edukacyjne

Cele szczegółowe

Środki dydaktyczne

 

Zaproszenie dzieci do obejrzenia inscenizacji w teatrzyku sylwet wg opowiadania M. Kownackiej „Idzie zima-chudy nie przetrzyma”.

 

- dz. Ogląda inscenizacje w teatrzyku sylwet,

- dz. Uważnie słucha opowiadania,

 

sylwety zwierząt leśnych,

opowiadanie;

 

Rozmowa z dziećmi dotycząca bohaterów inscenizacji:

- układanie historyjki obrazkowej wg kolejności,

- wyszukiwanie odpowiednich napisów i przyporządkowywanie ich do sylwet zwierząt,

- synteza i analiza słuchowo-wzrokowa.

 

- dz. Potrafi ułożyć historyjkę obrazkową,

- dz. Potrafi odczytać nazwę zwierzęcia i przyporządkować ją do odpowiedniej sylwety,

-dz. Potrafi wyodrębnić głoski w poszczególnych wyrazach; nazwać samogłoski i spółgłoski

 

Historyjka obrazkowa, napisy

 

„Wiewiórki w dziupli” – zabawa ruchowa.

 

- dz. Przelicza „wiewiórki” w zakresie 10,

- dz.. utrwala znaki graficzne liczb 1 - 10

 

 

4 obręcze, kartki z cyframi od 1 do 10,

 

Rozpoznawanie i nazywanie mieszkań: wiewiórki – dziupla, lisa- nora, niedźwiedzia- gawra, myszy- nora.

 

- dz. potrafi rozpoznać mieszkania zwierząt leśnych,

-dz. potrafi nazwać mieszkania wiewiórki, lisa, niedźwiedzia ,myszy

 

Makiety mieszkań zwierząt, sylwety  tych zwierząt, napisy mieszkań

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza przy piosence „Bajkowy las”.

 

- dz. zbiorowo śpiewa piosenkę,

- dz. potrafi ruchem ciała odzwierciedlić treść piosenki,

 

Nagranie piosenki

 

Rozwiązanie zagadek. Dzieci podzielone na grupy. Każda grupa otrzymuje kopertę z puzzlami. Nauczyciel czyta zagadkę – dzieci układają odpowiednie puzzle.

 

- dz. potrafi rozwiązać zagadkę i ułożyć obrazek z części,

 

4 koperty z puzzlami przedstawiającymi: wiewiórkę, lisa, myszkę

 

„Obrazki do pary”- zabawa ruchowa.

 

- dz. rozpoznaje zwierzęta,

- dz. rozumie pojęcie „para”,

- dz. szybko reaguje na dźwięk,

 

Emblematy, tambutyno

 

„Zwierzęta”- ćwiczenia graficzne.

Dzieci na kartce mają narysowana tabelę z liczbami, pod którymi napisane są litery. Zadaniem dzieci jest odczytanie hasła poprzez ułożenie liczb od najmniejszej do największej. Pod tabelą narysowane są zwierzęta, należy obrysować odpowiednie z nich.

 

- dz. potrafi uporządkować cyfry od najmniejszej do największej,

- dz. potrafi odczytać hasło i obrysować kontur zwierzęcia,

 

Kartki z zadaniem dla każdego dziecka

 

Zabawa ruchowo-naśladowcza przy piosence „Wiewiórka-baletnica”.

 

- dz. kształtuje poczucie rytmu i sprawności ruchowej,

 

Nagranie piosenki

 

„Zapasy wiewiórczycy – zadania matematyczne:

- tworzenie zbiorów, określanie liczebności,

- zadania z treścią

 

- dz. potrafi utworzyć zbiór orzechów i grzybów oraz określić ich liczebność,

- dz. potrafi rozwiązać zadanie z treścią,

 

Koperty z liczmanami

 

„Orzeszki – zabawa relaksacyjna.

 

-dz. rozwija umiejętność koncentracji i opanowania,

 

Kaseta z muzyką

 

Utrwalenie nazw zwierząt występujących w inscenizacji- zaproponowanie dzieciom zrobienia masek tych zwierząt. 

 

- dz. potrafi wymienić zwierzęta, które występowały w inscenizacji,

 

 

Wykonanie masek zwierząt przez dzieci.

 

- dz, potrafi wykonać maskę wybranego zwierzęcia

 

Szablony masek, krepa, włóczka, farby, plastelina,itp

 

 

KONSPEKT OPRACOWAŁA:

                                                                             mgr ANNA POMIECIŃSKA

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin