Powtórzenie wiadomości metodą „gra w statki”
Opis metody
K. zamieszcza (lub rysuje) na tablicy planszę,
na której według zasad gry w okręty, ukryte zostały okręty
1 czteromasztowiec
2 trójmasztowce
3 dwumasztowce
4 jednomasztowce
oraz 4 miny
- pod masztami znajdują się pytania
- mina – zadanie specjalne dla zespołu
Katecheta dzieli klasę (przez losowanie) na kilkuosobowe zespoły
oraz ustala z uczniami reguły;
1. każdy zespół ma do dyspozycji dwa „strzały” - jeżeli trafi w pytanie i odpowie prawidłowo kolejka nie przechodzi na następny zespół, lecz grupa odpowiada tak długo aż „nie zatopi statku”
2. jeżeli zespół nie odpowie na trafione pytanie – pytanie przechodzi na następny zespół
3. jeżeli zespół zatopi statek przy pierwszym strzale – kolejka przechodzi na następny zespół
4. jeżeli drużyna trafi na minę – wykonuje zadanie specjalne
5. czas na wykonanie zadania specjalnego – powrót kolejki, jeżeli nie wykonała zadania w tym czasie traci następną kolejkę
6. za każdy zatopiony maszt drużyna otrzymuje 1 punkt – wygrywa ta drużyna, która uzyskała największą ilość punktów
Katecheta nagradza zwycięski zespóL obrazkami o treści religijnej.
Za prawidłowo wykonane zadanie (ominięcie miny) uczniowie również zostają nagrodzeni obrazkami.
przykładowy diagram (można dowolnie modyfikować)
A B C D E F G H I J
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
14
P19
16
M1
17
18
20
21
M3
15
...
jolas_79