www.polskapomoc.gov.pl
CELE:Po zakończeniu lekcji uczeń:
· zna i rozumie powody ustanowienia pierwszego Milenijnego Celu Rozwoju,
· definiuje i rozumie pojęcie ubóstwo,
· rozumie jakie są skutki ubóstwa,
· wie ile kosztuje niezbędne, dzienne wyżywienie człowieka,
· zastanawia się nad tym jak on może swoimi działaniami zmniejszyć ubóstwo,
· rozumie konieczność wspólnego działania społeczności świata w celu likwidacji ubóstwa.
JAK PRZEPROWADZIĆ ZAJĘCIA?Co będzie potrzebne na lekcję:
· materiały/raporty o ubóstwie,
· słowniki – języka polskiego, poprawnej polszczyzny, frazeologiczny,
· arkusze papieru z mapą mentalną,
· kartki do notatek.
Metody i techniki pracy:
· praca w parach,
· mapa mentalna,
· dyskusja kierowana,
· praca z tekstem źródłowym.
Przebieg zajęć:
Praca domowa:Zastanów się, czym jest ubóstwo: czy ubóstwo ma związek tylko z pieniędzmi? czy oznacza również inne rzeczy i zjawiska w różnych warunkach? czy nasz kraj jest bogaty? Swoje przemyślenia zapisz w formie notatki.Zastanów się nad tym czy masz wpływ na zredukowanie ubóstwa na świecie, co możesz zrobić w tym celu. Załączniki:
· treść 2. Milenijnego Celu,
· adresy stron internetowych, na których znajdują się informacje o Milenijnych Celach Rozwoju i związanej z nimi problematyce.
http://www.ceo.org.pl/edukacja_globalna/milenijne_cele_rozwojuhttp://www.un.org.pl/rozwoj/mdg_co-to-sa-mcr.phphttp://www.unic.un.org.pl/cele.phphttp://www.un.org/millenniumgoals/pdf/mdg2007.pdfhttp://www.developmentgoals.org/Poverty.htmhttp://www.un.org/millenniumgoals/brochure4.pdf
apd61