Impreza turystyczna - metody i etapy projektowania.pdf

(100 KB) Pobierz
169529751 UNPDF
IMPREZA TURYSTYCZNA – METODY I ETAPY
PROJEKTOWANIA
Impreza turystyczna – to produkt w biurze podroży.
W zależności od rodzaju biura podróży (organizator, pośrednik turystyczny, agent
turystyczny) impreza turystyczna może być własna lub zlecona.
Podział imprez turystycznych:
IMPREZA TURYSTYCZNA
KRAJOWA
ZAGRANICZNA
wyjazdowa
przyjazdowa
wyjazdowa
przyjazdowa
własna
zlecona
własna
zlecona
własna
zlecona
własna
zlecona
GR
IN
GR
IN
GR
IN GR
IN
GR
IN
GR IN GR IN
GR IN
GR – grupowa ; IN – indywidualna
Każdy rodzaj imprezy posiada swoją specyfikę co do programowania, kalkulowania i
sprzedaży.
Metodyka projektowania imprezy turystycznej obejmuje:
opracowanie strategii, badania rynku i programowania
opracowanie strategii marketingowej
ocena efektywności imprezy
oszacowanie potencjalnego zapotrzebowania na miejsca w samolotach,
autokarach, miejsca noclegowe
zagwarantowanie usług noclegowych i transportowych
ocena finansowa
sporządzanie cenników i rozkładów jazdy
opracowanie katalogów
opracowanie komputerowej bazy danych i systemu rezerwacji
sprzedaż imprez
praktyki marketingowe
Etapy działania biura podróży związane z produktem turystycznym:
1. organizowanie imprezy:
programowanie
kalkulowanie
zamawianie świadczeń
2. sprzedaż:
opracowanie koncepcji reklamy
przygotowanie komunikatów wprowadzających imprezę do sprzedaży
Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja; Obsługa ruchu turystycznego, sem III; Poznań 2009 r.
169529751.001.png
prowadzenie sprzedaży
3. realizacja:
odprawa i wyjazd uczestników
realizacja świadczeń zgodnie z programem
powrót uczestników
4. rozliczenie i księgowanie
Każdy z etapów jest bardzo ważny i wymaga określonej wiedzy oraz
doświadczenia. Błąd popełniony przy którymś etapie może:
przynieść skutki finansowe związane z niesprzedaniem imprezy
przynieść skutki finansowe pomimo sprzedaży np. z powodu błędnej
kalkulacji, złej decyzji upustów cenowych przy sprzedaży lub też z przyczyn
innych nie przewidzianych w kalkulacji jak np. drastyczna zmiana kursów
walut
Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja; Obsługa ruchu turystycznego, sem III; Poznań 2009 r.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin