przewodnik_do_prowadzenia_hospitacji_0.doc

(67 KB) Pobierz
PRZEWODNIK DO PROWADZENIA HOSPITACJI ZAJĘĆ

PRZEWODNIK  DO  PROWADZENIA  HOSPITACJI  ZAJĘĆ

 

 

 

Lp.

 

KRYTERIUM

 

Punktacja

 

 

1.

 

Wzbudzenie motywacji do nauki

 

a)      nauczyciel wykazał przydatność tematu od strony zawodowej            i osobistych korzyści uczącego się,

b)     nauczyciel wykazał przydatność tematu jednostronnie,

c)      nauczyciel nie uświadomił przydatności tematu

 

 

 

 

2

1

0

 

 

2.

 

Organizacja zajęć

 

a)      nauczyciel podał tok zajęć i metody pracy,

b)     nauczyciel podał tok zajęć bez podania metod pracy,

c)      nauczyciel nie podał toku zajęć i nie podał metod pracy

 

 

 

2

1

0

 

 

3.

 

Wychowawcze i rzeczowe aspekty lekcji

 

a)      treści zajęć bogate, aktualne, w pełni wykorzystane podczas zajęć,

b)     treści zajęć bogate lecz nie w pełni wykorzystane podczas zajęć,

c)      treści zajęć ubogie, mało aktualne

 

 

 

2

1

0

 

 

4.

 

Sposób przekazu nowych treści

 

a)      jasny, interesujący,

b)     jasny ale mało interesujący,

c)      zawiły, nieinteresujący

 

 

 

2

1

0

 

 

5.

 

Metody nauczania, uczenia się

 

a)      różnorodne: aktywizujące, podające,

b)     problemowe,

c)      podające

 

 

 

2

1

0

 

 

6.

 

Pomoce naukowe

 

a)      wartościowe, przygotowane przez nauczyciela, bardzo przydatne,

b)     standardowe, mało przydatne,

c)      brak

 

 

 

 

2

1

0

 

 

 

 

Lp.

 

KRYTERIUM

 

Punktacja

 

 

7.

 

Aktywizacja młodzieży

 

a)      pełne,

b)     średnie,

c)      brak

 

 

 

 

2

1

0

 

8.

 

Korelacja z innymi przedmiotami zawodowymi

 

a)      wyraźnie zaznaczona,

b)     słaba,

c)      brak

 

 

 

 

2

1

0

 

9.

 

Utrwalenie materiału, rekapitulacja

 

a)      nauczyciel przeznaczył odpowiednią ilość czasu na utrwalenie przerobionego materiału,

b)     nauczyciel przeznaczył za małą ilość czasu na utrwalenie materiału,

c)      nauczyciel nie utrwalił nowego materiału

 

 

 

 

 

2

 

1

0

 

10.

 

Realizacja celów /efektywność nauczania/

 

a)      pełna,

b)     średnia,

c)      słaba

 

 

 

 

2

1

0

 

11.

 

Organizacja pracy uczących się

 

a)      sprawna,

b)     słaba, czasami bałagan organizacyjny,

c)      zła /ogólny chaos/

 

 

 

 

2

1

0

 

12.

 

Kontakt nauczyciela z uczącym się

 

a)      bardzo dobry, życzliwy, przyjazny,

b)     oficjalny, oschły,

c)      nieprzyjazny

 

 

 

 

2

1

0

 

 

 

Lp.

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin