mistrz ortografii-konkurs.doc

(114 KB) Pobierz
Zad

MISTRZ ORTOGRAFII

Konkurs ortograficzny dla klas II – III kształcenia zintegrowanego

Cele konkursu:

·         Sprawdzenie umiejętności ortograficznych uczniów.

·         Mobilizowanie do poznawania i utrwalania reguł ortograficznych.

·         Rozbudzanie motywacji do korzystania ze słowników ortograficznych.

·         Zachęcanie do zabawy z ortografią.

 

Regulamin konkursu:

1. Konkurs składa się z dwóch etapów.

·         Etap pierwszy to pisanie ze słuchu , w którym biorą udział wszyscy uczniowie klas drugich i trzecich.

·         Etap drugi to też pisanie ze słuchu oraz inne zadania ortograficzne.

2. Laureaci konkursu otrzymują dyplomy lub inne nagrody.

3. Konkurs należy ogłosić z miesięcznym wyprzedzeniem, aby uczniowie mogli opracować wyrazy podane w wykazie. Wyrazy te będą wykorzystane w dyktandach.

 

KLASA II

 

Wykaz wyrazów do opracowania:

 

chłód, głód, góra, jaskółki, królik, krótki, lód, ogródek, powrót, wiewiórka, wkrótce, wróbelki

burza, korzeń, marzec, na termometrze, orzechy, przebiśniegi. porządek, rzeka, rzodkiewka, warzywa, zwierzęta,

dużo ,każdy, pożywienie, różne, śnieżki, świeży, też, żegnać, zjeżdżaliśmy,

borsuk, futro, krokusy, rudy, szukać, tulipany, rtęć,

chętnie, hałas, Hania, Jurek, niedźwiedź

 

Etap pierwszy

Pisanie ze słuchu

Kończy się zima. Nadchodzi upragniona wiosna. Pęka lód na rzece. Śnieg topi się na polach. Zakwitły już przebiśniegi i krokusy. Słychać śpiew ptaków. Głód i chłód nie dokucza już wróbelkom. Wkrótce ludzie zaczną porządki w ogródkach.

 

Etap drugi

 

1. Pisanie ze słuchu

Już wiosna. Słońce mocniej grzeje. Na termometrze rtęć podnosi się do góry. Borsuk wyszedł z nory. Obudził się też niedźwiedź. Wiewiórka w rudym futerku zjada ostatnie zapasy orzechów. Króliki czekają na świeżą trawę. Wróciły też z ciepłych krajów bociany i jaskółki. Wszystkie zwierzęta chętnie wygrzewają się w promieniach wiosennego słońca.

 

2. Odszukaj wśród tych liter 8 wyrazów z „ó”. Możesz czytać pionowo, poziomo i ukośnie. Zapisz te wyrazy.

b

c

o

d

o

n

i

a

l

w

p

o

k

r

a

r

l

o

k

s

u

t

ó

a

n

i

ó

t

a

r

i

u

k

z

ź

e

p

i

s

o

ó

t

w

k

a

l

n

o

p

a

l

c

z

ó

ł

n

o

g

o

r

b

u

n

l

w

a

s

p

i

l

a

t

w

ł

ó

c

z

k

a

o

l

b

k

n

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin